Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Midsommar-nattamat 30 pers, vatten över huvudet?
          Ingrid Zon3
          Inlägg 15-06-2008, 20:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Oj, nu har jag lovat att fixa "nattamat" för 20-30 pers på midsommar. Det kommer serveras jansons frestelse också, men en rätt till ska jag alltså stå för. Så här många har jag aldrig lagat mat till förut, så jag bävar lite och behöver lite tips.

Jag tänkte steka kycklingben i ugn, långpanna. Kanske marinera dem innan. Till det serveras pastasallad och/eller (köpt) potatissallad.
          Dessvärre finns det säkert en massa allergiker av olika slag så man kanske inte ska blanda ihop så mycket olika ingredienser i salladen?
          Kunde också tänka mig att göra tapenade men det är ju godast på färskt bröd och det blir nog lite knepigt. Får väl bli en bunt baguetter från närmsta affär...

Men alla idéer till mottages tacksamt. Det som ska tillagas måste jag göra kvällen innan hemma. På landet finns ugn men det kommer bara funka att värma maten där. Och det kan inte vara särskilt känslig mat för kylningen blir i källare, kylskåp kan jag inte räkna med.

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon