Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur kan man inte älska rosor..., ....jag är helsåld!
          Christina i Taxi...
          Inlägg 16-06-2008, 19:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

För ett par år sedan var min 'Reine des Violettes' ingen glad ros.....men den kämpade tappert och presterade ett par rosblommor varje år på sin enda stam.

Mitt hjärta bevekades till slut och jag grävde upp den och planterade om den bredvid trappan.
          Fördel = man ser den ständigt och kan vattna & pyssla när det behövs.
          Hösten 2005 flyttade jag den alltså och försommaren 2006 såg den ut så här:

Bifogad fil  DSCN7828__Medium_.JPG ( 107.64k ) Antal nedladdningar: 46

Nu idag ser den ut så här:

Bifogad fil  DSCN3196__Medium_.JPG ( 108.56k ) Antal nedladdningar: 39

Närbild på blommorna:

Bifogad fil  dscn3199__Medium_.jpg ( 81.32k ) Antal nedladdningar: 28

Vilket bevisar vad rosorna är villiga att göra om vi ger dem förutsättningarna! yes.gif
          Dessutom vill jag också tipsa om att 'Reine des Violettes' är en suverän "bredvid-trappan-ros" - den är taggfri, blommar hela säsongen och doftar sååååååå gott!!

Sen råkade jag av misstag bryta av en blomma på 'Tuscany'.......det är också en stordoftare och vacker som få!

Bifogad fil  DSCN3220__Medium_.JPG ( 138.57k ) Antal nedladdningar: 31

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 18:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon