Jag blir galen på hantverkare *långt*
Vi renoverar badrummet efter en vattenskada.
Dag 1, måndag. De kom hit och rev upp den skadade halvan för att låta det torka. 3. De började riva andrfa halvan av badrummet. 4. fortsatt rivning av en del som är max 1,5 m2. 5. Nån nisse var här och mätte fuktighet i väggar o sånt, ok, bara att börja bygga upp igen. Måndag dag 8. Nya väggar o golv. 9. Resten av golvet. 10. Lite spackel. Nu väntar vi på mattan, kan ta två veckor. Dag 23. Mattan kommer på plats. 24. Väggarna blir klara. Måndag dag 29. Rörmokare och elektriker är här o fixar, tar större delen av dagen. Snickarnisse kommer på eftermiddagen för att sätta lister. Mäter o kollar vilka som går att återanvända och var det behövs nytt.
Dag 30. De skulle hämta material på morgonen och sedan sätta färdigt listerna. Jag är borta två timmar och när jag kommer hem, fyra timmar efter de kom är de puts väck. De har täckt av golvet, plockat med sig skräpet som ajg bad dem och tagit med sig alla pinaler som var deras.
Jag går förväntansfull upp för att titta på mitt nya badrum. Två personer har på minst två timmar satt upp lister i halva badrummet, det är mnga vinklar och snedtak så lite bök är det... Men på två ställen, helt obefogat har de skarvat lister, korta lister, det kan inte vara svårt att hitta en list som är 1,2 m. Dessutom har de lämnat tomt där den längsta listen ska sitta, ca 2m, och bara satt en liten bit i början av den väggen. ytterligare en onödig skarv om det någonsin blir någon hel list. Dessutom har de itne satt fodret runt fönstret.
Jag blir så arg. De måste väl förstå att det är irriterande att inte kunna ha någon toalett eller dusch när man bor på landet med ganska bra avstånd till andra möjligheter att duscha. Jag har inte varit hemma alla dagar de varit här, men de dagar jag varit hemma har de jobbat två-tre timmar och sedan försvunnit. Inte sagt ett ord. En gång gick gubben och lämnade dörren öppen, det var kallt och blåsigt, han kan itne ha trott att jag ville ha dörren öppen. Jag undrar efter en stund vart han tog vägen och ser att bilen är borta.
Hallå!? Om folk rör sig i mitt hus borde de kunna respektera mig och hålla mig lite uppdaterad om vad som händer. Visst är det också deras arbetsplats och jag kräver inte att de ska smyga omkring, ta av sig skorna och säga till mig varje gång de slår i en spik, men lite respekt tack!
Jag är mest besviken, den största och väl ansedda snickarfirman här omkring bär sig åt så här. Det ska inte behöva ta en månad att renovera ett badrum på 5 m2. Om inte annat hade det gått fortare om de jobbat mer än 4 timmar om dagen och om inte chefen lallat omkring och skrattat o stört gubbarna hela tiden. Ska vi behöva betala för detta?
Redigerat av Majjijann: 17-06-2008, 12:26
|