Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växtidentifiering och larvproblem
          Pia L
          Inlägg 20-06-2008, 14:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Hejsan, jag har flyttat alla mina växter till höga kusten och har fått problem som jag hade även för några år sedan.
          Små gröna larver kaläter mina aklejor och tyvärr även min älskade Myskmalva, vad är det för odjur och hur får jag snabbast bort dom?
          På svart och röda vinbärsbuskarna finns liknande larver men ännu mindre, bara några milimeter långa, samma fråga där, kan man få bort dom utan kemikalier då man gärna vill äta bären då dom kommer?

Växtfrågan kommer tyvärr utan bilder då jag inte har en fungerande kamera.
          Den första är en marktäckare, mjuk och silverfärgad med vita blommor, bladen är långsmala och sitter relativt glest på stammen.

Den andra vet jag inte ens om det är ett ogräs eller en trädgårdsväxt, blomställningen påminner starkt om Astilbe (vit) men bladen är smala avlånga och sitter på stammen ganska glest, alltså inte som Astilben.

Jag skulle bli tacksam om någon ville ta sig tid trots att det är midsommar och svarade om ni har några förslag på vad det är och hur jag ska göra med dom gröna objudna glupska krypen.

Trevlig midsommar alla som läser detta!

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon