Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Igenväxt trädgård, Hur gräva fram den på nytt?
          vilda-tomten
          Inlägg 26-06-2008, 14:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 5 181

Hej!
          Jag har inte varit aktiv här på länge men nu bara måste jag ha någon/några att bolla med.

Vi har en gammal tomt och förra sommaren i ett buskage där en berså kunde anas hittade vi en grusad uteplats 3-5 cm ner under löv och gräs. I våras fick jag för mig att hacka ovanför en stentrappa och därunder var det också grusat så någonstans leder det en grusgång upp genom vad som var början på en urskog när vi flyttade in.

Någon som har någon idé om hur man skapar en lättskött uteplats och gång? Gammalt grus är inte så lätt att gräva ur.

Kan det räcka att hålla rent från ogräs när gruset väl kommit fram (det är ju inte helt rent grus överst längre). Är det bättre att lägga på ett lager grus eller plattor? Hur mycket underarbete krävs om man ska lägga plattor?

--------------------
          Humor är en hjärtats blomning, kvickheten en frukt av förståndet.
          Erich Limpach

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon