Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          Grå
          Inlägg 09-08-2008, 23:22
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Farväl?

Hittar du ett konfliktfritt forum ska jag bli den första att gratulera. (Med tulpaner)

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 09-08-2008, 23:26
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Grå @ 10-08-2008, 00:22) *
          Farväl?

Hittar du ett konfliktfritt forum ska jag bli den första att gratulera. (Med tulpaner)

Helt okej, tycker ni att det är mer värt med konflikter och värdelösa skittrådar så okej...

Jag har en annan syn på ett forum. De enda trådarna här som är värt nåt slutar med en konflikt.
          Konfliktfritt forum? Prova www.flashback.info så får du se på moderering...

Ha ett underbart liv.

Redigerat av AndersKbg: 09-08-2008, 23:29

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 09-08-2008, 23:27
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

CITAT (AndersKbg @ 10-08-2008, 00:00) *
          Varför krigar kvinnor i denna tråden som ska besvaras av män?

Men vi kan säga såhär för att vara mer rak:

Odla är ett sånt jävla skitforum, fullt med konflikter. Jag har läst igenom en massa trådar, flertalet slutar med konflikter. Det enda som startas här är listtrådar, "vad tycker du om", "vad skulle du göra", "hur länge kan man"...VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FORUM?

Meningslöst dravel...det finns en hel del användare här och så skriver man bara skit.

Finns det någon som håller med mig om detta eller ska man dra?

Nu håller jag nog inte riktigt med dig men tycker heller inte för den skull att du ska dra, utan starta gärna upp några nya trådar själv yes.gif

Citera
          Solstorm
          Inlägg 09-08-2008, 23:34
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

TS bad om åsikter från män. Och så kom det en massa käringar och kladdade, det flippar ur i trådarna ibland. Tycker inte du ska lämna forumet AndersKbg, uppenbarligen så behövs här fler män på forumet.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-08-2008, 07:38
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Solstorm @ 10-08-2008, 00:34) *
          TS bad om åsikter från män. Och så kom det en massa käringar och kladdade, det flippar ur i trådarna ibland. Tycker inte du ska lämna forumet AndersKbg, uppenbarligen så behövs här fler män på forumet.

yes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          skogstroll
          Inlägg 10-08-2008, 07:53
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

absolut smile.gif så jag ska ta på mig storstövlarna och gå ut och utforska min lilla skog, grannen hittade kantareller häromdan. Så jag kacklar nog inte så mycket idag iaf giggle.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 08:15
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (AndersKbg @ 10-08-2008, 00:26) *
          Helt okej, tycker ni att det är mer värt med konflikter och värdelösa skittrådar så okej...

Jag har en annan syn på ett forum. De enda trådarna här som är värt nåt slutar med en konflikt.
          Konfliktfritt forum? Prova www.flashback.info så får du se på moderering...

Ha ett underbart liv.

Tack, jag reder mig.

Du kanske skulle utforska trådarna utanför småprat? Om man nu är intresserad av växter och odling så är faktiskt odlingsforumet oslagbart, men där kanske du aldrig haft något anledning att klicka?

... och solstorm... när det ställs frågor till er s.k män är det ganska tyst för enligt en del har ni ju svårt att hitta tangentbordet p.g.a ert kön... kolla datumet när TS startade tråden och kolla datumen när de första svaren skrevs.
          Och sedan har jag märkt att man måste ställa enkla och kvinnligt klädsamma och lite duttenuttiga frågor för att ni ska svara, för om man lägger fingret på eggen så vågar ni inte. Det har hänt flera gånger nu.
          Den ende som gav ett svar på min fråga om "evig kärlek" utan att blinka var AndersKbg eftersom han är lite pratsugen - ni andra bara gömmer er och gnäller sen när det blir tillfälle att gnälla, när ni får lov att kasta lite skit på "kärringarna".

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-08-2008, 08:47
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (AndersKbg @ 10-08-2008, 00:00) *
          Varför krigar kvinnor i denna tråden som ska besvaras av män?

Men vi kan säga såhär för att vara mer rak:

Odla är ett sånt jävla skitforum, fullt med konflikter. Jag har läst igenom en massa trådar, flertalet slutar med konflikter. Det enda som startas här är listtrådar, "vad tycker du om", "vad skulle du göra", "hur länge kan man"...VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FORUM?

Meningslöst dravel...det finns en hel del användare här och så skriver man bara skit.

Finns det någon som håller med mig om detta eller ska man dra?

Du får ju tycka vad du vill men jag håller inte med dig. Var är förresten alla intressanta trådar du själv skapat?

Visst det hade varit kul om fler män svarat i den här tråden men var står det att det är förbjudet för kvinnor att säga sin mening också?

Är det krig och konflikter så fort folk har olika åsikter eller vad menar du? Inte ser då jag mycket till krig i den här tråden.
          Jag trodde forum var till för diskussioner men jag kanske har missuppfattat det hela. Hur kul skulle det vara om alla bara höll med varandra hela tiden, det finns förresten trådar för sånt också, allt för mångfallden.

Tycker man att allt som skrivs på Odla är meningslöst dravel och skit har man det nog inte inte så lätt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2008, 08:52
          Länk hit: #109

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Är man ute efter ett konfliktfritt forum får man nog söka sig utanför internet, förmodligen utanför alla platser där mer än en människa vistats. Folk har olika åsikter, och eftersom forum är till för att diskutera så kommer det finnas motsättningar. Det är själva grundtanken med ett diskussiosforum, om alla var av samma åsikt skulle ingen ha anledning att komma hit.
          Odla är nog det mest konfliktfria forumet jag vistats på i alla fall, och jag är aktiv medlem på dussintals. Att ens nämna Flashback som konfliktfritt är ju löjligt. Där är det mer konflikt, skarpa åsikter och motsättningar i 99% av trådarna än vad det är i den här.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 10-08-2008, 09:58
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Okej.

Citera
          Gita
          Inlägg 10-08-2008, 10:48
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 09-08-2008, 23:42) *
          Tror du man mår bra av att vara bitter och gå omkring och titta snett på sina medmänniskor? Nej, är du blåögd och ser gott hos folk vare sig det finns eller inte så kommer du ha mycket mera frid inombords.

Sen blir man väl nästan alltid bemött såsom man bemöter, bemöter man som en bitterkärring blir man väl oftast behandlad som en sådan. Bemöter man människor på ett bra sätt så blir oftast man bemött på samma sätt tillbaka, det gäller i relationer till män och även till andra kvinnor.
          Dessutom tycker jag absolut inte att man kallas ett naivt våp för att man "lyckats" i sina relationer till män, tvärtom tyder det väl på att man är en stark och fri kvinna.
          Gita

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-08-2008, 10:53
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Tack Gita, kunde inte sagt det bättre själv

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-08-2008, 10:53
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 10-08-2008, 11:48) *
          Dessutom tycker jag absolut inte att man kallas ett naivt våp för att man "lyckats" i sina relationer till män, tvärtom tyder det väl på att man är en stark och fri kvinna.
          Gita

Helt riktigt, men det är det väl förhoppningsvis ingen som uttryckt heller...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 11:10
          Länk hit: #114

Medlem

CITAT (Gita @ 10-08-2008, 11:48) *
          Sen blir man väl nästan alltid bemött såsom man bemöter, bemöter man som en bitterkärring blir man väl oftast behandlad som en sådan. Bemöter man människor på ett bra sätt så blir oftast man bemött på samma sätt tillbaka, det gäller i relationer till män och även till andra kvinnor.
          Gita

rotfl.gif
          Så när män ideligen ställer privata frågor till dig och uppvaktar dig - förhoppningsvis mot din vilja samtidigt som de gnäller som fan på sina fruar hemma så tar du det som en komplimang för att du tror att de ser dig som en stark och fri kvinna? Kanske är det så Gita att du tror att du är en stark och fri kvinna medan alla andra fruar är jättetråkiga och det är jättesynd om de stackars männen?

För min del har jag god lust att klubba ihjäl och gräva ner sådana män, men det är ju jag - bitterkärringen.

"Vad säger din man om att du jobbar som svetslärare?"
          (då brukar jag ljuga och låtsas att jag har en man)
          "Han tycker det är bra"

"Är du lycklig med din man?"
          "Mycket"

"Brukar du ha kjol?"
          "Nej"

"Vad tycker du om att din man gör med dig?"
          "Det ska du skita i"

och så drar de en massa fräckisar och tror att de är såååå roliga och när de märker att jag inte bryr mig, eftersom jag är ganska van vid skiten så börjar de berätta om historier ur livet istället, om när deras kompisar blir gökade i röven med sina flickvänners dildos. När jag då säger ifrån att jag inte vill veta, att de får pyssla med vad de vill ber de om ursäkt.
          "Det är lugnt" svarar jag.

Då ber de om ursäkt ännu mer och vill bli kallade vänner, bjuda på middag och börjar skicka blommor med bud.

"Jag bara måste ha dig" är en ganska vanlig fras som brukar förvåna mig ofta eftersom jag inte gör någonting alls för att uppmuntra dem. Jag kan verkligen inte bemöta dem mer avhållsamt än vad jag gör, för isåfall får jag sluta gå ut.

Detta handlar alltså inte om en enda arbetsplats eftersom jag rör mig mellan olika arbetsplatser och träffar nya människor ideligen.
          Männen i fråga är gifta och ogifta mellan 20 - 65 år.

Äcklad? Ja.

Trivs? Nej, men jag är jävligt bra på mitt yrke.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2008, 11:23
          Länk hit: #115

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Då kan jag kanske förstå om du blivit en aning bitter...

Citera
          Gita
          Inlägg 10-08-2008, 12:41
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Grå @ 10-08-2008, 12:10) *
          rotfl.gif
          Så när män ideligen ställer privata frågor till dig och uppvaktar dig - förhoppningsvis mot din vilja samtidigt som de gnäller som fan på sina fruar hemma så tar du det som en komplimang för att du tror att de ser dig som en stark och fri kvinna? Kanske är det så Gita att du tror att du är en stark och fri kvinna medan alla andra fruar är jättetråkiga och det är jättesynd om de stackars männen?

För min del har jag god lust att klubba ihjäl och gräva ner sådana män, men det är ju jag - bitterkärringen.

"Vad säger din man om att du jobbar som svetslärare?"
          (då brukar jag ljuga och låtsas att jag har en man)
          "Han tycker det är bra"

"Är du lycklig med din man?"
          "Mycket"

"Brukar du ha kjol?"
          "Nej"

"Vad tycker du om att din man gör med dig?"
          "Det ska du skita i"

och så drar de en massa fräckisar och tror att de är såååå roliga och när de märker att jag inte bryr mig, eftersom jag är ganska van vid skiten så börjar de berätta om historier ur livet istället, om när deras kompisar blir gökade i röven med sina flickvänners dildos. När jag då säger ifrån att jag inte vill veta, att de får pyssla med vad de vill ber de om ursäkt.
          "Det är lugnt" svarar jag.

Då ber de om ursäkt ännu mer och vill bli kallade vänner, bjuda på middag och börjar skicka blommor med bud.

"Jag bara måste ha dig" är en ganska vanlig fras som brukar förvåna mig ofta eftersom jag inte gör någonting alls för att uppmuntra dem. Jag kan verkligen inte bemöta dem mer avhållsamt än vad jag gör, för isåfall får jag sluta gå ut.

Detta handlar alltså inte om en enda arbetsplats eftersom jag rör mig mellan olika arbetsplatser och träffar nya människor ideligen.
          Männen i fråga är gifta och ogifta mellan 20 - 65 år.

Äcklad? Ja.

Trivs? Nej, men jag är jävligt bra på mitt yrke.

Jag delar inte alls dina erfarenheter och det är ju trist att du så ofta blir respektlöst behandlad, de kommentarer du återger skulle vara helt osannolika på min arbetsplats och ett sådant beteende skulle anses fullständigt oproffesionellt. Jag tycker dock fortfarande att du gör fel som generaliserar och dömer alla män efter dina tråkiga erfarenheter, jag tror nog att mina erfarenheter är minst lika giltiga.
          Och jag tycker inte att jag är dum, blåögd och naiv för att jag tycker att de flesta, såväl män som kvinnor,
          är bra människor.
          Gita

Citera
          skogstroll
          Inlägg 10-08-2008, 12:41
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Grå @ 10-08-2008, 12:10) *

"Old trick in the book". Grå, jag har svårt att tro att du är så naiv wink.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 12:53
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (Gita @ 10-08-2008, 13:41) *
          Jag delar inte alls dina erfarenheter och det är ju trist att du så ofta blir respektlöst behandlad, de kommentarer du återger skulle vara helt osannolika på min arbetsplats och ett sådant beteende skulle anses fullständigt oproffesionellt.

Nej, jag tror dig. Jag är själv ihop med en ingenjör som omtalar sin kvinnliga ingenjörskollega som en fullständig idiot när hon inte hör, för att hon gör enstaka fel och förmodligen har mer betalt än honom.

Samlade erfarenheter. Vill man inte se så håller man för ögonen, vill man inte höra så håller man för öronen och vill man inte få stryk av sin gubbe så försvarar man hans beteende till tänderna och ställer inga krav på hans personliga utveckling. Dessutom kan det vara behändigt med en plånbok och en som hivar sten eller vadå?
          Det är männen själva som skapar kvinnor som hatar dem, men det vill de ju inte kännas vid för det är bekvämt att rulla på som de alltid har gjort.

Skogstroll - utveckla det du skrev, tack.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 10-08-2008, 12:54
          Länk hit: #119

Medlem

du verkar ganska verklighetsnära bara...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 12:58
          Länk hit: #120

Medlem

CITAT (skogstroll @ 10-08-2008, 13:54) *
          du verkar ganska verklighetsnära bara...

utveckla tack. Korta gliringar kan du annars lägga i min brevlåda.

Citera

21 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 11:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon