Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          henriks
          Inlägg 10-08-2008, 13:26
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Grå @ 10-08-2008, 13:53) *
          Nej, jag tror dig. Jag är själv ihop med en ingenjör som omtalar sin kvinnliga ingenjörskollega som en fullständig idiot när hon inte hör, för att hon gör enstaka fel och förmodligen har mer betalt än honom.

Nu kan jag inte låta bli att blanda mig i längre... Den kollega du syftar på är till att börja med inte ingenjör, jobbar deltid med lönebidrag från staten. Men jag förstår inte alls vad det har här att göra? hurdana mina kollegor är?

--------------------

Citera
          Platinum
          Inlägg 10-08-2008, 13:29
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Fattade jag det rätt Grå om du jobbar inom en mansdominerad bransch?

Här på landet där jag bor är det ofta rå jargong bland herrar i vissa branscher. Fast i många fall så tror jag det är så att en del är herrarna är "mjukisar" som liksom halkar med i jargongen för att inte hamna utanför, för här där jag bor behövs inte mycket för att man ska vara "märkvärdig".

Jag tror nog att de flesta människor har bra sidor, fast vissa kanske döljer dom väldigt bra. Den sista kommentaren är inte könsberoende förresten.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-08-2008, 13:32
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 14:29) *
          Fattade jag det rätt Grå om du jobbar inom en mansdominerad bransch?

Här på landet där jag bor är det ofta rå jargong bland herrar i vissa branscher. Fast i många fall så tror jag det är så att en del är herrarna är "mjukisar" som liksom halkar med i jargongen för att inte hamna utanför, för här där jag bor behövs inte mycket för att man ska vara "märkvärdig".

Jag tror nog att de flesta människor har bra sidor, fast vissa kanske döljer dom väldigt bra. Den sista kommentaren är inte könsberoende förresten.

yes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 10-08-2008, 13:52
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Jag förstår Grå. Är själv utbildad till och har jobbat som verkstadsmekaniker. Snacket på verkstadsgolvet är rått och direkt-på och när jag började min yrkesbana som väldigt blyg 17-åring fick jag en smärre chock! Även fastän det skojas friskt om både det ena och det andra i min famiilj. Man fick snabbt skaffa sig några extra skinn på näsan - sedan välja att ge respons eller inte. Om man valde att inte "haka på" så blev vissa ännu ivrigare att försöka få en att reagera som dom ville. Det är många som jag bett flyga och fara! På min första arbetsplats var vi ca 40% kvinnor och alla blev vi utsatta för männens "uppvaktning". Nu var det långt ifrån alla män som betedde sig så men det räckte och blev över med dom som gjorde det!

Redigerat av Eva-Helene: 10-08-2008, 13:54

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2008, 14:16
          Länk hit: #125

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Undrar hur de enstaka män man stöter på inom tex. vården har det bland alla kvinnor?

Citera
          Betty
          Inlägg 10-08-2008, 14:42
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Huggorm @ 10-08-2008, 15:16) *
          Undrar hur de enstaka män man stöter på inom tex. vården har det bland alla kvinnor?

Jag tror att de har det bara bra, slipper leva upp till nån sorts bild av den store tuffe hannen. Det finns ju inte så många hannar att behöva mäta sig med på såna ställen...

Män inom vården t.ex. har en mjukare framtoning, det skulle inte funka att ta sig fram med nån sorts "rå verkstadsjargong" i en såpass kvinnodominerad verksamhet.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 14:47
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (henriks @ 10-08-2008, 14:26) *
          Nu kan jag inte låta bli att blanda mig i längre... Den kollega du syftar på är till att börja med inte ingenjör, jobbar deltid med lönebidrag från staten. Men jag förstår inte alls vad det har här att göra? hurdana mina kollegor är?

Det har inte att göra med dina kollegor, det har att göra med dig och det vet du att jag sa till dig när du berättade om henne, för det var ett herrans gnällande på hennes inkompetens kontra din lön. Konstigt att du inte sa något då om att hon inte hade samma utbildning som du?

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-08-2008, 14:48
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Betty @ 10-08-2008, 15:42) *
          Män inom vården t.ex. har en mjukare framtoning, det skulle inte funka att ta sig fram med nån sorts "rå verkstadsjargong" i en såpass kvinnodominerad verksamhet.

Stämmer väldigt bra tycker jag. yes.gif Det är väl därför jag inte alls känner igen Grå´s beskrivning av männen. Det finns skitstövlar till män (och kvinnor) men för den sakens skull är inte alla likadana.

Citera
          Platinum
          Inlägg 10-08-2008, 14:52
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

CITAT (Huggorm @ 10-08-2008, 15:16) *

Gentemot kollegor vet jag inte hur det funkar, men jag tycker bättre om manliga läkare än kvinnliga. Och det är inte frågan om att männen vet bättre, mer att de är mer sympatiska mot vårdtagare.

Kvinnliga gynekologer t.ex är inte roliga säger jag som kvinna.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2008, 14:57
          Länk hit: #130

Moderator

Rykten inom min manliga umgängeskrets säger att kvinnor kan vara riktigt fula i mun också, när de är i majoritet. Snacket i fikarummet eller omklädningsrummet på kvinnodominerade arbetsplatser kan vara nog så rått. Allt flera män påstår sig ha blivit mer eller mindre antastade av äldre kvinnor, men kanske mest på krogen. Min tro är att detta kommer bli allt vanligare i takt med att utvecklingen går mot mera jämställdhet. Ännu vågar kvinnorna mest släppa lös när de är berusade eller bland andra kvinnor, men behovet och viljan finns. Det är inte männens mörka sida, det är mänsklighetens.

Kanske enskilda kvinnor här inte känner igen sig i detta? Jag känner heller inte igen mig i den bild av män som bla. Grå målar upp.

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-08-2008, 14:58
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Grå och henriks, varför håller ni inte erat privata gnabb just privat? Som jag har uppfattat det hela så bor ni ju under samma tak, varför ventilera era uppfattningar om vad den ena eller andra sagt hemma?
          Jag som inte är van vid att ens gnabba på hemmaplan tycker att det känns olustigt att ni tar upp privatlivet ni har tillsammans här.

Och jag VET, jag väljer själv om jag vill läsa trådarna, och jag tycker att allas åsikter är intressanta att läsa, utom erat privata gnabb

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 15:00
          Länk hit: #132

Medlem

Men spelar det någon roll då? För när ska män lära sig att det inte är upp till dem att diktera villkor för beteendemönster?
          Är det ok att bete sig som ett svin bara för att man kallar sig man och befinner sig på en viss plats eller i en viss situation? Är det ok att vara otrogen för att man är man och tycker att man har behov?

Skogstroll, du anser att jag ljuger eller?
          En av "måste-ha" männen lämnade sin hustru och två barn med ett 18-årigt äktenskap och förlovade sig med mig. Skälet? De hade inte sex längre och därmed tyckte han inte att de hade gemensamma intressen. När det visade sig att han inte fick ha speciellt mycket sex med mig heller eftersom jag inte är intresserad av "klockantjugoettsnabbisar" blev han otrevlig och då fick han en timme på sig att packa och flytta.

Efter det förhållandet och två andra äktenskap bakom betsämde jag mig för att aldrig mer släppa in en karl innanför dörren. Sen kom Henrik, och hur bra det går vet vi ju inte förrän vi antingen har gjort slut eller en av oss har dött, eller hur?
          Men några små rosa moln ser jag inte skymten av, de har förångats för många år sedan.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2008, 15:01
          Länk hit: #133

Moderator

CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 15:52) *

Jag kan tänka mig att en manlig gynekolog tar det mycket försiktigt i sitt yrkesutövande, då han vet hur bräcklig hans situation är. Endast en idiot skulle säga eller göra något som skulle kunna misstolkas när han har ett sådant yrke.

Edit: Och Henrik är nog i en liknande situation rolleyes.gif

Redigerat av Huggorm: 10-08-2008, 15:02

Citera
          Grå
          Inlägg 10-08-2008, 15:08
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Pia L @ 10-08-2008, 15:58) *
          Grå och henriks, varför håller ni inte erat privata gnabb just privat? Som jag har uppfattat det hela så bor ni ju under samma tak, varför ventilera era uppfattningar om vad den ena eller andra sagt hemma?
          Jag som inte är van vid att ens gnabba på hemmaplan tycker att det känns olustigt att ni tar upp privatlivet ni har tillsammans här.

Och jag VET, jag väljer själv om jag vill läsa trådarna, och jag tycker att allas åsikter är intressanta att läsa, utom erat privata gnabb

In your head Pia. Vi befinner oss på ett diskussionsforum och diskuterar ämnet. Henrik sitter för tillfället i Västergötland och jag i Småland, att vi råkar känna varandra privat gör inte mer skillnad än att du och jag diskuterar faktum om vad som sagts eller inte.
          Eller ska vi införa "samboförbud" på forumet så att de som känner varandra inte får diskutera i samma trådar?

CITAT (Huggorm @ 10-08-2008, 16:01) *
          Jag kan tänka mig att en manlig gynekolog tar det mycket försiktigt i sitt yrkesutövande, då han vet hur bräcklig hans situation är. Endast en idiot skulle säga eller göra något som skulle kunna misstolkas när han har ett sådant yrke.

Edit: Och Henrik är nog i en liknande situation rolleyes.gif

Vad hette den där våldtäktgynekologen som fick så mycket uppmärksamhet? Grolle? Prolle? I vilket fall som helst så var han ju tydligen inte så försiktig av sig...

Citera
          Betty
          Inlägg 10-08-2008, 15:19
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 15:52) *
          Gentemot kollegor vet jag inte hur det funkar, men jag tycker bättre om manliga läkare än kvinnliga. Och det är inte frågan om att männen vet bättre, mer att de är mer sympatiska mot vårdtagare.

Jag tror inte alls att det handlar om att manliga läkare generellt skulle vara mer sympatiska än kvinnliga dito. Jag tror att du bara haft oturen att stöta på fler otrevliga läkare av kvinnligt kön.
          Jag har som vårdtagare som har rätt ofta behov av läkarkontakt, upplevt lika delar av osympatiska läkare oavsett kön. Tack och lov så överväger andelen sympatiska.

Redigerat av Betty: 10-08-2008, 15:22

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-08-2008, 15:27
          Länk hit: #136

Moderator

Jag har bara varit i kontakt med läkare en enda gång, och då var det en kvinnlig. Hon var något hårdhänt, men i övrigt inget att klaga på

Citera
          Ralf
          Inlägg 10-08-2008, 15:31
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Grå @ 10-08-2008, 16:08) *
          Vad hette den där våldtäktgynekologen som fick så mycket uppmärksamhet? Grolle? Prolle? I vilket fall som helst så var han ju tydligen inte så försiktig av sig...

Carl Trollius
          Han var inte bara oförsiktig, han var inte heller gynekolog.

Redigerat av Ralf: 10-08-2008, 15:33

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-08-2008, 15:47
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Huggorms inlägg 15.57 kan jag bara instämma med.
          Skillnaden när männen och kvinnorna blir "antastade" är att det är ett jä**la gnäll på kvinnorna och männen säger ingenting, eller så skrattar dom bara åt det....men inte går dom omkring och gnäller för att fruntimmer bjuder ut sig och beter sig som värsta ludren i olika situationer.
          Fulla fruntimmer ska man bara inte tala om, eller kvinnor i "skock", jag har hört flera incidenter berättade både från min plattsättande pappa och min Taxikörande ex. make.
          Det sker nog lika mycket otrohet och fula flirter bland kvinnor som bland män.
          Men det vill inte dom bittra erkänna, för deras del så är männen alltid svin och skithögar....möjligtvis att dom kan backa när motsatsen bevisas.
          Jag tycker ändå att det är dubbelmoral i tråden....och det är MIN åsikt, varför ska alltid männen ta skit för sitt beteende, ofta har dom faktiskt uppmuntrats att bete sig som dom gör för att kvinnorna betett sig mer eller mindre lösaktigt.
          JAG har aldrig haft någon man i mitt liv som tilltvingat sig sex, inte heller någon som jag skulle ha riskerat att få däng av om jag inte varit av samma åsikt som honom.
          Att vara sur och bitter för enstaka erfarenheter gör nog snarare att man råkar ut för flera såna istället för att ge alla chansen att visa att dom är normala och trevliga.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          AstLar
          Inlägg 10-08-2008, 16:01
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 1 880
          Medlem nr: 16 603

Grå!

Jag får för mig att du är en vacker kvinna.
          Det räcker för somliga av motsatta könet för att få hormonerna utanpå skinnet.
          Du har nog en inverkan på män som många av oss avundas.

Vi kan inte påverka naturlagarna. Män tänker på sex många ggr mer än kvinnor varje dag enl. undersökningar(kommer inte ihåg siffran) och det är nog inte bara sina fruar de tänker på.

"När skönheten kom till byn, gick visdomen ut" eller hur nu visan löd.

Jag har iallafall full förståelse för att du tycker det är jobbigt och äckligt.
          Jag tycker också att det är fånigt att låtsas att det inte förekommer.

Sitter man i närheten av en skönhet på ett utefik, kan man spana på gubbarna som går förbi. coolgleam.gif

Citera
          henriks
          Inlägg 10-08-2008, 16:16
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Grå @ 10-08-2008, 15:47) *
          Det har inte att göra med dina kollegor, det har att göra med dig och det vet du att jag sa till dig när du berättade om henne, för det var ett herrans gnällande på hennes inkompetens kontra din lön. Konstigt att du inte sa något då om att hon inte hade samma utbildning som du?

Jag vet inte vilken av mina kollegor du pratar om, det verkar vara flera stycken i samma skepnad. Men som sagt, det har inte här att göra.

--------------------

Citera

21 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 19:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon