| |
|
  |
Alla Män, Måste det vara ytterligheter? |
|
|
|
|
14-08-2008, 11:08
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (skogstroll @ 14-08-2008, 11:23)  nej karlarna kör väl mer med en pinsamt föråldrad jargong mot kvinnor mm men de kvinnliga cheferna är ändå inte lika "öppet" korkade utan snackar hellre bakom ryggen. Då föredrar jag "skitstövlar" så man vet var man har dem Tycker det är lika illa vilket som och tycker inte att man ska behöva föredra varken det ena eller det andra. Jag har dock svårt att fatta att somliga försöker förmildra många mäns usla beteende mot kvinnor genom att dra fram att kvinnor minsann inte är bättre eftersom jag tycker att det är en viss skillnad mellan mäns och kvinnors beteenden. Att kvinnor kan bete sig illa rättfärdigar väl inte männens svinaktigheter varken på arbetsplatser eller i hemmen.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 11:13
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2008, 12:08)  Att kvinnor kan bete sig illa rättfärdigar väl inte männens svinaktigheter varken på arbetsplatser eller i hemmen.  Huvudet på spiken! Var och en måste ta ansvar för sitt eget beteende.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 11:22
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Det är väl ingen som rättfärdigar männens beteende inte heller är det väl någon som säger att det inte existerar, men varför är det just männen som ska ta skit bara för att några haft oturliga erfarenheter med män? Jag har just blivit "bonusmormor" åt två barn vars mammas beteende långväga bräcker den värsta skitstövel och svin ni har träffat. Kvinnor KAN faktiskt bete sig lika illa om inte värre, och vad det gäller kvinnor i flock så är dom långväga fräckare i käften mot ensamma män än vad flera män är tillsammans mot en kvinna. Jag rättfärdigar ingens beteende, men blir smått irriterad på att det ska vara ok att BARA svartmåla männes beteende. Det ÄR inte ok, vad som är ok är att ni svartmålar just ERA erfarenheter av dom specifika skitstövlar ni har stött på genom livet, och har ni aldrig uppmärksammat dom normala och trevliga männen som faktiskt är fler än svinen så får jag bara beklaga era dåliga reflektioner av alla underbara män som finns.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 13:05
|

Medlem

|
Vad vet du om hur dom skitstövlarna jag och många med mig stött på beter sig Pia? Känner du svinen jag stött på eftersom du skriver som du gör om barnens mamma? Vi har uppenbarligen väldigt olika referensramar men vad finns det för anledning till att bli irriterad på att andra har andra erfarenheter än man själv?
Det är väl ingen tävling om vilket kön som kan bete sig värst. Självklart finns det, och det har jag sagt flera gånger, även kvinnor som beter sig illa. Liksom det finns både män och kvinnor som INTE beter sig som svin. Men nu råkar den här tråden handla om män. Det är alltså inte svartmålning av ALLA män men varför ska vi tiga ihjäl att många beter sig oacceptabelt. Kvinnor har i alla tider tigit och utåt förnekat att förnedring och psykiskt och/eller fysiskt våld förekommer i hemmet.Kvinnorna skäms och tycker att det är deras eget fel att männen behandlar dom illa. Numera lyckas många ta sig ur sådana förhållanden med hjälp av kvinnojourer. En del lever kvar hela livet med detta för att dom inte orkar ta sig ur det. Självförtroendet är noll hos dessa kvinnor, dom har inget värde ens i sina egna ögon.
Männen som inte beter sig illa behöver ju inte ta åt sig personligen och förhoppningsvis får dom också den uppskattning dom är värda. En del av dom gör till och med en insats och bryr sig om det här problemet som faktiskt är större ön vad många vill inse.
Jag tycker att det är fel att tiga ihjäl problemet och det är inte bara enstaka specifika män som behandlar kvinnor illa. Istället borde vi högljutt protestera varje gång vi hör talas om mäns kränkande behandling av kvinnor för att markera att detta är oacceptabelt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 14:13
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Visst handlar väl tråden om män, men det var inte såhär jag uppfattade att den var menad som. " Måste det vara ytterligheter för att ge en blomma till den man tycker om Kvinnan är värd det, bara så där, och jag är övertygad om, att du blir överraskad själv." Jag ser ingen inbjudan i trådskaparens ord som uppmanar att klassa flertalet av männen som skitstövlar, eller är det för att dom inte kommer hem med en blomkvast som dom är skitstövlar och svin? Jag VET hur en skitstövel och ett svin beter sig, jag är uppvuxen med en sådan, men för det ondgör jag mig inte på alla män för det, och JA, jag förstår att du och många andra i tråden (och utanför) har drabbats av såna skitstövlar, men ni måste väl ändå ha stött på NÅGON som är normal !!
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 15:34
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2008, 14:05)  Vad vet du om hur dom skitstövlarna jag och många med mig stött på beter sig Pia? Känner du svinen jag stött på eftersom du skriver som du gör om barnens mamma? Vi har uppenbarligen väldigt olika referensramar men vad finns det för anledning till att bli irriterad på att andra har andra erfarenheter än man själv?
Det är väl ingen tävling om vilket kön som kan bete sig värst. Självklart finns det, och det har jag sagt flera gånger, även kvinnor som beter sig illa. Liksom det finns både män och kvinnor som INTE beter sig som svin. Men nu råkar den här tråden handla om män. Det är alltså inte svartmålning av ALLA män men varför ska vi tiga ihjäl att många beter sig oacceptabelt. Kvinnor har i alla tider tigit och utåt förnekat att förnedring och psykiskt och/eller fysiskt våld förekommer i hemmet.Kvinnorna skäms och tycker att det är deras eget fel att männen behandlar dom illa. Numera lyckas många ta sig ur sådana förhållanden med hjälp av kvinnojourer. En del lever kvar hela livet med detta för att dom inte orkar ta sig ur det. Självförtroendet är noll hos dessa kvinnor, dom har inget värde ens i sina egna ögon.
Männen som inte beter sig illa behöver ju inte ta åt sig personligen och förhoppningsvis får dom också den uppskattning dom är värda. En del av dom gör till och med en insats och bryr sig om det här problemet som faktiskt är större ön vad många vill inse.
Jag tycker att det är fel att tiga ihjäl problemet och det är inte bara enstaka specifika män som behandlar kvinnor illa. Istället borde vi högljutt protestera varje gång vi hör talas om mäns kränkande behandling av kvinnor för att markera att detta är oacceptabelt.
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 16:25
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Pia L @ 14-08-2008, 15:13)  Jag ser ingen inbjudan i trådskaparens ord som uppmanar att klassa flertalet av männen som skitstövlar, eller är det för att dom inte kommer hem med en blomkvast som dom är skitstövlar och svin? Nix, men hela diskussionen vaknade till liv av att jag ställde den hyfsat oskyldiga frågan om vad män anser att frasen "livslång kärlek" innebär och att då Azur betedde sig som om någon kört upp ett decimeterstort stolpiller i röven på honom. Frågan är ännu inte speciellt mycket besvarad...
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 16:29
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Vill bara klaga på språkbruket här på tråden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 16:30
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 14-08-2008, 17:29)  Vill bara klaga på språkbruket här på tråden Vadå? Röven? Vad löjlig du är!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 16:41
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (Grå @ 14-08-2008, 17:25)  Nix, men hela diskussionen vaknade till liv av att jag ställde den hyfsat oskyldiga frågan om vad män anser att frasen "livslång kärlek" innebär <klipp> Frågan är ännu inte speciellt mycket besvarad... Svår fråga att besvara kanske. Och skiljer sig mäns syn från kvinnors syn på samma fråga? Eller, det kanske är det som är både frågan och svaret. Jag vet iaf inte, tycker inte att uttrycket "livslång kärlek" är speciellt tvetydigt, även om man säkert kan trassla in sig i konstiga definitioner osv etc mm.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 17:26
|

Medlem
Antal inlägg: 1 683
Medlem nr: 11 521

|
CITAT (DragonLady @ 14-08-2008, 17:59)  Men jag måste säga att jag hellre jobbar med en manlig grupp än en kvinnlig, har alltid jobbat inom mansdominerade yrken och har man bara rätt attityd och inte är blåögd så är det istort sett inga problem man kan säga vad man tycker, det kan man inte i en kvinnogrupp.. för ogillas det av ledarhonorna i gruppen av någon för dagens nya nycker blir du snabbt utfrusen eller värre. I grupp kan männen bli som djur. I grupp kan kvinnorna bli som psykopater. Det håller jag helt med om. Har mycket lättare att ta killar som är skitstövlar fullt öppet än tjejer som är giftmörderskor i smyg.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 17:38
|

Medlem

|
CITAT (Pia L @ 14-08-2008, 15:13)  Visst handlar väl tråden om män, men det var inte såhär jag uppfattade att den var menad som. " Måste det vara ytterligheter för att ge en blomma till den man tycker om Kvinnan är värd det, bara så där, och jag är övertygad om, att du blir överraskad själv." Jag ser ingen inbjudan i trådskaparens ord som uppmanar att klassa flertalet av männen som skitstövlar, eller är det för att dom inte kommer hem med en blomkvast som dom är skitstövlar och svin? Jag VET hur en skitstövel och ett svin beter sig, jag är uppvuxen med en sådan, men för det ondgör jag mig inte på alla män för det, och JA, jag förstår att du och många andra i tråden (och utanför) har drabbats av såna skitstövlar, men ni måste väl ändå ha stött på NÅGON som är normal !! Var har jag ondgjort mig på ALLA män? Jag tycker att jag klart och tydligt skrev att det INTE var en svartmålning av ALLA män. Lite fånigt att haka upp sig på ett ord tycker jag men det kanske lätt blir så när argumenten tryter. Tror faktiskt inte ens Grå menar att varenda man på vår jord är en skitstövel. Läs gärna en gång till vad jag skrev i hela mitt inlägg för det är inte såå kul när någon lägger ord i min mun som jag aldrig sagt. Hur många kvinnor har förresten aldrig använt sig av uttrycket "typiskt karlar" som ett sorts överslätande förlåtande uttryck. Det är ju också är en grov generalisering men vem påpekar det då?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 22:18
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
Vet att jag upprepar mig intill dumhet, men jag är övertygad om att andelen skitstövlar är lika stor, eller liten, hos båda könen . Gita CITAT (Grå @ 14-08-2008, 17:25)  Nix, men hela diskussionen vaknade till liv av att jag ställde den hyfsat oskyldiga frågan om vad män anser att frasen "livslång kärlek" innebär och att då Azur betedde sig som om någon kört upp ett decimeterstort stolpiller i röven på honom. Frågan är ännu inte speciellt mycket besvarad... Tror att jag svarat på frågan vad livslång kärlek är för mig. Fast jag är inte man och då kanske du inte räknar med mitt svar. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 01:08
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag vill bara säga att jag tycker synd om er som stött på så många skitstövlar att ni tror att de flesta är sådana. Jag tycker att jag har varit med om ganska mycket i livet och mött de flesta personlighetstyper som finns. De flesta av dem har jag dock inte sett som "skitstövlar" utan om man analyserar drag för drag så framstår de endast som patetiska, barnsliga eller som någon som lider av en diagnos. De flesta män är dock helt normala, trevliga och mycket underbara. Sådana har jag träffat oerhört många av.  Däremot kan jag verkligen förstå att de som råkat ut för riktiga svin blivit blittra mot manligheten. Det hade antagligen jag också blivit.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 05:32
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 14-08-2008, 23:18)  Tror att jag svarat på frågan vad livslång kärlek är för mig. Fast jag är inte man och då kanske du inte räknar med mitt svar. Gita Nja, det går väl bra om det är så att din man är analfabet och behöver hjälp och hängslen att svara på frågan. Men du missade nog ordet många.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 10:25
|

Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 06:32)  Nja, det går väl bra om det är så att din man är analfabet och behöver hjälp och hängslen att svara på frågan. Men du missade nog ordet många. Vilken utomordentligt trevlig ton du har i inläggen ........ CITAT Nix, men hela diskussionen vaknade till liv av att jag ställde den hyfsat oskyldiga frågan om vad män anser att frasen "livslång kärlek" innebär och att då Azur betedde sig som om någon kört upp ett decimeterstort stolpiller i röven på honom. Frågan är ännu inte speciellt mycket besvarad... Om man inte får svar på en fråga bör man nog ta sig en funderare på om det är något i själva frågan eller det sätt på vilken den framförts som är orsaken istället för att idiotförklara den/dom man vill ska svara. Varför tror du själv att du inte fått svar hittills?  Alltså bortsett från att det är tämligen få män som huserar i detta forum.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 10:53
|

Medlem

|
CITAT (Anders zon 1 @ 15-08-2008, 11:25)  Vilken utomordentligt trevlig ton du har i inläggen ........ Om man inte får svar på en fråga bör man nog ta sig en funderare på om det är något i själva frågan eller det sätt på vilken den framförts som är orsaken istället för att idiotförklara den/dom man vill ska svara. Varför tror du själv att du inte fått svar hittills?  Alltså bortsett från att det är tämligen få män som huserar i detta forum. Har ingen som helst anledning att vara trevlig när det gäller Gita, så du kan sluta fundera. Jag tror själv att jag inte fått svar hittills att det beror på att män inte egentligen vet vad livslång kärlek innebär om det inte innefattar fri tillgång till sex. Har inte det framgått?
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 11:45
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 11:53)  /..../ Jag tror själv att jag inte fått svar hittills att det beror på att män inte egentligen vet vad livslång kärlek innebär om det inte innefattar fri tillgång till sex. /...../ där tror jag du har fel, det finns säkerligen en hel drös män därute som är fullkomligt nöjda och glada och älskar sina fruar/män även i ett sk vitt äktenskap. det du verkar ha upplevt gäller inte alla. sen att ingen svarar här - det tar faktiskt emot med tanke på din ton :-/
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 11:48
|

Medlem

|
Ja, huruvida ni klarar av min "ton" eller inte är ju faktiskt era egna psykologiska besvär och ingen anledning. Likväl är det fortfarande i stort sett bara kvinnor som svarar på frågan.
Hur kan en kvinna veta vad en man anser om saken?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|