| |
|
  |
Alla Män, Måste det vara ytterligheter? |
|
|
|
|
15-08-2008, 16:14
|

Medlem
Antal inlägg: 2 212
Medlem nr: 16 777

|
CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 17:11)  Det kan finnas extra krydda även om man är gammal och med en partner som hängt med i många år , tro mig!  Så är det nog  Men det lär ju tiden få visa i mitt fall.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 16:16
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Jamen alla män springer väl inte omkring och vill ha sex jämt? Och hoppar på parkbänkar?
Finns väl kvinnor som vill mer än deras män men det har du aldrig hört talas om?
Du värnar om djuren men de har också sex , har du tänkt på det ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 16:18
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 17:16)  Du värnar om djuren men de har också sex , har du tänkt på det ? Jodå, men tack och lov kan de ha det utan att tvinga in mig
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 16:21
|

Medlem

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 17:12)  Men lite är det ju så att det tjatas till döds om hur viktigt det är och varenda tidning har tips och tricks för ett bättre sexliv och sexologer talar om hur bra det är med porr (??!! Hur man nu kan främja total människoförnedring och utnyttjande av människor som i de flesta fall blivit sexuellt utnyttjade sedan innan de kunde gå själva??) och sexleksaker i alla de former och färger och så ska man vara så jävla snygg också. Jag orkar inte med det.
Jag tycker det är viktigt med djurskydd och naturvård. Men erferenheten säger att man måste mata sin man med sex (Gita och Azur - jag pratar fortfarande inte om min sambo) för att han ska hålla sig hemma och lugn och fin i byxan. Har jag verkligen så jäkla fel eller är det alla andra som måste låtsas vara förstående? Visst tjötas det i tidningar om hur du får bättre sexliv och så vidare. Och jag tycker också det viktigt med djurskydd och naturvård. Men måste mata sin man med sex? Det är mig främmande, sex ska ske på samma villkor och när det faller in. Om det måste matas så är det nått som inte funkar. Kemi? Kommunikation? Nånting måste fela iaf.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 16:35
|
Medlem
Antal inlägg: 653
Medlem nr: 14 393

|
CITAT (henriks @ 07-08-2008, 16:47)  Kärlek är för mig alldeles oerhört mycket mer än bara sex. Långt viktigare är ömhet, en kram eller en puss var som helst, när som helst.
Det handlar om att ha någon att dela vardagen med, någon att tycka om och vilja dela med sig till av de glädjeämnen som livet ger, någon att komma hem till, någon att pyssla om, någon som bryr sig om en. Någon att prata med. Någon att planera framtiden med.
Hur vet man att man är kär då? Det känns, att man blir knäsvag bara av att titta på sin partner, att inte kunna sluta tänka på henne när hon inte finns i närheten, Att man vill vara tillsammans även om det bara innebär att man sitter i var sitt hörn av soffan och pysslar med var sin sak. Ja just det!! Och om man har ett bra förhållande så kan man säga att man inte har lust eller är för trött för sex. Och förresten tror jag att det är lika vanligt att kvinnan trånar efter sex men det pratar man inte om....för då är man ju ONORMAL  har träffat på ganska många tjejjer som tycker att andra tjejjer som vill ha sex ofta är konstiga....det är som om man ska följa nån himla mall om att killar alltid vill och tjejjer aldrig vill.....usch för mallar!!! Att bara vilja vara med den personen....sex kommer som en bonus //Heda
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 16:45
|
Medlem
Antal inlägg: 653
Medlem nr: 14 393

|
Grå att aldrig mera vilja ha sex låter konstigt för mig! Har träffat flera som sagt samma sak...ända tills de har varit utan någon att ha sex med ett halvår eller så....då har det låtit annorlunda! Så länge man har "tillgång" till sex är det inte lika viktigt att ha det, tycker jag...men när man inte har tillgång blir man ju helt galen!! Men det beror nog mer på intimiteten. Att vara nära någon och känna någons hud....och andetag. Det går att skilja på sex och kärlek...men efter ett tag blir sex utan kärlek mycket tråkigt, då kan man lika gärna ha sex själv, så kan man bara somna efteråt.... Du kan ju aldrig ha haft bra sex....stackars dig!! Gå en onanikurs....vet ja!! Det finns säkert på DVD så att du slipper bli generad.... //Heda
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 16:53
|

Medlem

|
CITAT (Heda @ 15-08-2008, 17:45)  Grå att aldrig mera vilja ha sex låter konstigt för mig! Har träffat flera som sagt samma sak...ända tills de har varit utan någon att ha sex med ett halvår eller så....då har det låtit annorlunda! Så länge man har "tillgång" till sex är det inte lika viktigt att ha det, tycker jag...men när man inte har tillgång blir man ju helt galen!! Men det beror nog mer på intimiteten. Att vara nära någon och känna någons hud....och andetag. Det går att skilja på sex och kärlek...men efter ett tag blir sex utan kärlek mycket tråkigt, då kan man lika gärna ha sex själv, så kan man bara somna efteråt.... Du kan ju aldrig ha haft bra sex....stackars dig!! Gå en onanikurs....vet ja!! Det finns säkert på DVD så att du slipper bli generad.... //Heda Tror nog att du Heda tillhör en yngre generation (typ 70tal som mig kanske?). Sex utan kärlek är ganska meningslöst, hellre köper jag nog en massagestav än tar ett snabbnummer från krogen om det kniper. (Ursäkta min uppriktiga svenska ni känsliga)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 17:09
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
En yngre generation än vem? Kan faktiskt inte låta bli att skratta åt en del inlägg i den här tråden.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 17:14
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2008, 18:09)  En yngre generation än vem? Kan faktiskt inte låta bli att skratta åt en del inlägg i den här tråden.  Ja ålder är ju relativt. Men skratt det bjuder jag på om det var mig du syftade på
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 17:22
|

Medlem

|
Tänkte kanske att du missat att kolla ett medlemsinfo Platinum. Nja syftade inte enbart på dej faktiskt bara delvis
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 17:34
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2008, 18:22)  Tänkte kanske att du missat att kolla ett medlemsinfo Platinum. Nja syftade inte enbart på dej faktiskt bara delvis  Tja Grå å Heda ligger ju i min åldersklass ungefär, orka kolla alla som svarat i tråden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 17:51
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 17:18)  Jodå, men tack och lov kan de ha det utan att tvinga in mig  Tänkte mer på att du har en en sådan allmänt negativ inställning till sex och retar dig på att andra gillar sex. Om inte djuren , människan räknar jag dit , hade en sexualdrift så skulle snart hela jorden vara öde. Alltså fyller den en funktion , en viktig funktion .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 18:38
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 18:51)  Tänkte mer på att du har en en sådan allmänt negativ inställning till sex och retar dig på att andra gillar sex.
Om inte djuren , människan räknar jag dit , hade en sexualdrift så skulle snart hela jorden vara öde. Alltså fyller den en funktion , en viktig funktion . Jo, men därmed intet sagt att människan måste stå för hela populationen. Nix, jag retar mig inte på att andra gillar sex, om du nödvändigtvis måste bli upplyst om det så undrar jag hur män resonerar när de pratar om "livslång kärlek". Själv tycker jag inte att det är viktigt med sex och att det finns oändligt mycket andra saker som är roligare - men det är ju jag det. Flåsa på bara!  CITAT (Heda @ 15-08-2008, 17:45)  Du kan ju aldrig ha haft bra sex....stackars dig!! Gå en onanikurs....vet ja!! Det finns säkert på DVD så att du slipper bli generad....
//Heda Bästa Heda, om du ägnar lite tid åt att läsa tråden från början istället för att bara kasta dig in med en bredtandad gaffel så kan du säkert läsa dig till vad jag anser om den saken också. Här smusslas inte med något. Ha det!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 18:41
|
Medlem

|
Visst retar du dig på att andra gillar sex Grå. Du har ju inte gjort annat än ondgjort dig över alla män som bara tänker på sex!
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 18:43
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 19:41)  Visst retar du dig på att andra gillar sex Grå. Du har ju inte gjort annat än ondgjort dig över alla män som bara tänker på sex! Ahaa.. ja det är klart. Men det är ju inte sexet, utan det är för att de tillskriver sig övergreppsrätten för att de är män.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 18:52
|

Medlem

|
Nu frångår jag huvudfrågan, men får jag säga det själv och det gör jag. Jag tycker Grå är lite rolig, inte många som vågar va så slängd i käften å stå för det den säger. Så får jag väl ställa mig i skamvrån för det  NOT  Fram för mer spontana människor
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 19:23
|

Medlem

|
Välkommen till skamvrån Platinum det började nästan kännas lite ensamt. Man kanske skulle hämta ett par stolar förresten ifall man måste va kvar länge.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 19:39
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Platinum @ 15-08-2008, 19:52)  Nu frångår jag huvudfrågan, men får jag säga det själv och det gör jag. Jag tycker Grå är lite rolig, inte många som vågar va så slängd i käften å stå för det den säger. Så får jag väl ställa mig i skamvrån för det  NOT  Fram för mer spontana människor  Där håller jag med till hundra procent! Det tyckte jag före denna tråden, och tycker det fortfarande. Härligt med folk som vågar ha starka och annorlunda åsikter och käftar tillbaka. Att vi inte är eniga har inte med saken att göra. Grå, om du ledsnar på Henrik så finns jag här och har aldrig "tillskrivit mig någon övergreppsrätt bara för att jag är man". Vi skulle nog kunna ha många intressanta diskussioner
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 19:47
|

Medlem
Antal inlägg: 1 683
Medlem nr: 11 521

|
CITAT (Platinum @ 15-08-2008, 19:52)  Jag tycker Grå är lite rolig, inte många som vågar va så slängd i käften å stå för det den säger. Så får jag väl ställa mig i skamvrån för det  NOT  Fram för mer spontana människor  Varför ska du stå i skamvrån för att du tycker det är uppfriskande att läsa Grås inlägg? Det är ju hela behållningen med "Småprat". Att sen en del inte klarar av hennes frispråkighet utan tar det personligt är synd - men det är ändå väldigt kul att läsa. Så stå på dig Grå! Jag håller inte med om allt du säger - men jag tycker det är bra att du säger vad du tycker!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 20:19
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 19:38)  Jo, men därmed intet sagt att människan måste stå för hela populationen. Nix, jag retar mig inte på att andra gillar sex, om du nödvändigtvis måste bli upplyst om det så undrar jag hur män resonerar när de pratar om "livslång kärlek". Själv tycker jag inte att det är viktigt med sex och att det finns oändligt mycket andra saker som är roligare - men det är ju jag det. Flåsa på bara!  Bästa Heda, om du ägnar lite tid åt att läsa tråden från början istället för att bara kasta dig in med en bredtandad gaffel så kan du säkert läsa dig till vad jag anser om den saken också. Här smusslas inte med något. Ha det! Vet du, Grå, när jag läst lite i tråden måste jag hålla med dej lite. Visst kan sex vara skitmysigt, men när jag varit ensam har jag inte saknat det mest, utan närheten, att få krypa upp breve nån i soffan, få ligga i nåns famn, hålla handen på promenad, vakna bredvid någon och göra dens andedräkt DET saknar jag mest, och uppskattar mest.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|