Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 21:16
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Det var väldans vad med komplimanger det blev på en gång.. blush.gif Jag får väl ta på mig den treuddiga hatten och komma och sätta mig i skamvrån hos er och ha berättarstund tongue.gif wink.gif

Farbror Blå, tack för sakligt svar!

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 21:22
          Länk hit: #242

Medlem

CITAT (Huggorm @ 15-08-2008, 20:39) *
          Där håller jag med till hundra procent! Det tyckte jag före denna tråden, och tycker det fortfarande. Härligt med folk som vågar ha starka och annorlunda åsikter och käftar tillbaka. Att vi inte är eniga har inte med saken att göra. Grå, om du ledsnar på Henrik så finns jag här och har aldrig "tillskrivit mig någon övergreppsrätt bara för att jag är man". Vi skulle nog kunna ha många intressanta diskussioner kompiskram.gif

Oh jösses huggorm du vet inte vad du säger... du skulle hänga som en urvriden trasa efter ett par veckor med mig. Njut av din nuvarande Gråfria tillvaro! smile.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-08-2008, 21:25
          Länk hit: #243

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Men första veckan skulle nog vara intressant biggrin.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 15-08-2008, 21:26
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 17:03) *
          Det måste ju finnas en motsats till dig Gita.

Du är rolig du, men du gör det inte lätt för dig. Att vara min motsats, menar jag. Jag är ju faktiskt väldigt vanlig, normal lång med normal vikt och ett ganska vanligt utseende, hyfsat välutbildad med ett bra hyfsat välavlönat jobb, lever i ett lyckligt äktenskap med min ungdomskärlek, ett äktenskap där både sex, närhet,själarnas gemenskap, gemesamma värderingar och intressen är viktiga delar, likaså förmågan att ha kul tillsammans. Har två vackra, problemfria vuxna barn, gillar konst,teater,film, böcker,att resa, trädgård, skog och mark, mina två hundar, min katt, god mat och dito dryck. Slutligen så är jag faktiskt väldigt nöjd med mitt liv som det är - får man säga så ?
          Skulle vara kul att höra hur min motsats är!!!
          Gita

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 21:31
          Länk hit: #245

Medlem

CITAT (Gita @ 15-08-2008, 22:26) *
          Du är rolig du, men du gör det inte lätt för dig. Att vara min motsats, menar jag. Jag är ju faktiskt väldigt vanlig, normal lång med normal vikt och ett ganska vanligt utseende, hyfsat välutbildad med ett bra hyfsat välavlönat jobb, lever i ett lyckligt äktenskap med min ungdomskärlek, ett äktenskap där både sex, närhet,själarnas gemenskap, gemesamma värderingar och intressen är viktiga delar, likaså förmågan att ha kul tillsammans. Har två vackra, problemfria vuxna barn, gillar konst,teater,film, böcker,att resa, trädgård, skog och mark, mina två hundar, min katt, god mat och dito dryck. Slutligen så är jag faktiskt väldigt nöjd med mitt liv som det är - får man säga så ?
          Skulle vara kul att höra hur min motsats är!!!
          Gita

... du glömde "en perfekt illusion" också, annars verkar det ganska komplett. Då är det ju bara brudarna på båten som är smolket i bägaren.. hmm... g.gif

Det är bara att gratulera och ta-daa HÄR ÄR JAG, din alldeles operfekta motsats! Tack gode Gud.

Citera
          Gita
          Inlägg 15-08-2008, 21:40
          Länk hit: #246

Medlem

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 22:31) *
          ... du glömde "en perfekt illusion" också, annars verkar det ganska komplett. Då är det ju bara brudarna på båten som är smolket i bägaren.. hmm... g.gif

Det är bara att gratulera och ta-daa HÄR ÄR JAG, din alldeles operfekta motsats! Tack gode Gud.

Inte perfekt, utan ganska vanlig skulle jag vilja klassa mig som, och jag är perfekt nöjd med att vara alldeles vanlig.
          Är det svårt för dig att det finns alldeles vanliga människor som är nöjda med sig själva och att det finns människor som lever ett lyckligt liv.

Sen det här med båten, det är tredje gången du drar upp det, lite lågt väl.
          Gita
          P.s. Du glömde att beskriva min motsats, jag väntar med spänning.D.s

Redigerat av Gita: 15-08-2008, 21:41

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 22:01
          Länk hit: #247

Medlem

CITAT (Gita @ 15-08-2008, 22:40) *
          Är det svårt för dig att det finns alldeles vanliga människor som är nöjda med sig själva och att det finns människor som lever ett lyckligt liv.

Sen det här med båten, det är tredje gången du drar upp det, lite lågt väl.
          Gita
          P.s. Du glömde att beskriva min motsats, jag väntar med spänning.D.s

Inte lika lågt som Glocalnet, dina white trash spöken kommer att förfölja dig tills du säger förlåt, och det gills inte om det inte är i mikrofon på scen på båten.

Nej Gita, jag har inte alls svårt för att det finns helt vanliga små grå arbetarsvin som trivs med sina liv, ni behövs också, så att vi starka och blodtörstiga amazonkvinnor kan lysa starkare på himlavalvet. En dag är universum vårat och då är det tack vare sådana som dig Gita, som nöjer sig med mindre.
          Puss!

Motsatsen?

Tja.. vänta lite så ska jag se vad du flosklade ut dig...

Jag är ju faktiskt väldigt ovanlig, några centimeter längre än genomsnittet med en 10-15 kilo övervikt och taskigt BMI och ett ganska trevligt utseende, hyfsat välutbildad i livets hårda skola med ett mycket varierande avlönat jobb, lever i en spartansk miljö som urskogseremit och spottar tuggad bark på dem som vågar sig komma nära huset. Har en sambosärbo som jag känt i mindre än ett år och som jag tycker kan vara väl efterhängsen ibland men som annars är en schysst karl med oftast bra värderingar. Har inte alls något behov av att han skapar hela sin existens i beroende av min närvaro, det går mig på nerverna. Har två osnutna tonårsungar som det nog blir folk av såsmåningom, gillar meditationer,spåkonst och allsköns underligheter, avskyr att resa, men älskar trädgård och friluftsliv, mina två hundar (men inte dina), mina nio katter katter (kattungar inkluderade) Slutligen så är jag faktiskt mycket nöjd med mitt liv som det är, förutom att jag skulle gärna vilja kunna få vara ifred lite mer, men det får jag väl när jag blir gammal och alla man känner har dött.

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 15-08-2008, 22:02
          Länk hit: #248

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Jag är helt förstummad....vilket tjafsande..... crazy.gif wacko.gif att ni har tid....????? Har ni inget liv???

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 22:06
          Länk hit: #249

Medlem

CITAT (Anders zon 1 @ 15-08-2008, 23:02) *
          Jag är helt förstummad....vilket tjafsande..... crazy.gif wacko.gif att ni har tid....????? Har ni inget liv???

Nej det har vi inte och vad har du för ursäkt?

Citera
          Gita
          Inlägg 15-08-2008, 22:21
          Länk hit: #250

Medlem

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:01) *
          Inte lika lågt som Glocalnet, dina white trash spöken kommer att förfölja dig tills du säger förlåt, och det gills inte om det inte är i mikrofon på scen på båten.

Nej Gita, jag har inte alls svårt för att det finns helt vanliga små grå arbetarsvin som trivs med sina liv, ni behövs också, så att vi starka och blodtörstiga amazonkvinnor kan lysa starkare på himlavalvet. En dag är universum vårat och då är det tack vare sådana som dig Gita, som nöjer sig med mindre.
          Puss!

Motsatsen?

Tja.. vänta lite så ska jag se vad du flosklade ut dig...

Jag är ju faktiskt väldigt ovanlig, några centimeter längre än genomsnittet med en 10-15 kilo övervikt och taskigt BMI och ett ganska trevligt utseende, hyfsat välutbildad i livets hårda skola med ett mycket varierande avlönat jobb, lever i en spartansk miljö som urskogseremit och spottar tuggad bark på dem som vågar sig komma nära huset. Har en sambosärbo som jag känt i mindre än ett år och som jag tycker kan vara väl efterhängsen ibland men som annars är en schysst karl med oftast bra värderingar. Har inte alls något behov av att han skapar hela sin existens i beroende av min närvaro, det går mig på nerverna. Har två osnutna tonårsungar som det nog blir folk av såsmåningom, gillar meditationer,spåkonst och allsköns underligheter, avskyr att resa, men älskar trädgård och friluftsliv, mina två hundar (men inte dina), mina nio katter katter (kattungar inkluderade) Slutligen så är jag faktiskt mycket nöjd med mitt liv som det är, förutom att jag skulle gärna vilja kunna få vara ifred lite mer, men det får jag väl när jag blir gammal och alla man känner har dött.

Nä. du är faktiskt ganska vanlig du också, inbilla dig inget annat. White Trash eller små grå arbetarsvin kan väl gå på ett ut. Dessutom är du ganska tröttsam när du öser ditt förakt över allt och alla som inte helt stämmer med dina värderingar och jag tycker faktiskt lite synd om dig eftersom jag tror att du missar en hel del ov det goda livet.
          Nu tänker jag avsluta denna ordväxling, så du får väl fortsätta slänga din skit på någon annan.
          Gita

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-08-2008, 22:23
          Länk hit: #251

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Så du menar Grå att alla män som tänker på sex egentligen är ute efter att begå övergrepp?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 22:26
          Länk hit: #252

Medlem

CITAT (Gita @ 15-08-2008, 23:21) *
          Nu tänker jag avsluta denna ordväxling, så du får väl fortsätta slänga din skit på någon annan.
          Gita

biggrin.gif Schack matt. God natt och sov gott Gita. Dröm söta drömmar.

CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 23:23) *
          Så du menar Grå att alla män som tänker på sex egentligen är ute efter att begå övergrepp?

Nej jag säger att de män som begår övergrepp, vilka är fler än man oftast vågar tro, gör det med ursäkten "Jag är man och behöver sex".

Citera
          Gita
          Inlägg 15-08-2008, 22:38
          Länk hit: #253

Medlem

CITAT (Platinum @ 15-08-2008, 16:36) *
          Det svarar jag på. Säga vad man vill, sex är upphetsande, trevligt, rogivande och bland det intimaste man kan dela med nån om det sker på en nivå där båda parter är på samma våglängd.

Och nä kärleken tar inte slut om andra intressen tar över. Med lite tur så har man både gemensamma och ogemensamma intressen. Ogemensamma för egentid och gemensamma för mertid.

Och jag kan tillägga att sex inte blir sämre och mindre givande för man är äldre och levt länge tillsammans.
          Jag tror att det är viktigt att hålla attraktionen levande i ett förhållande, även om det skall till många andra bitar för att göra ett förhållande riktigt bra.
          Visst går det att leva asexuellt, men för mig skulle det kännas torftigt och så missar man den alldeles speciella närhet som bara sex ger.
          Gita

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-08-2008, 22:43
          Länk hit: #254

Medlem

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:26) *
          Nej jag säger att de män som begår övergrepp, vilka är fler än man oftast vågar tro, gör det med ursäkten "Jag är man och behöver sex".

Så du har aldrig läst om att sexuella övergrepp inte har med behov av sex att göra? Det hela är bara fråga om makt.

Sådan makt som de män du råkat ut för tydligen njuter av att ha över dig fast de inte begår fysiska övergrepp. Synd att du inte kan bryta den makten . De har den ju dagligen och stundligen eftersom du är så uppretad . Varför inte försöka visa att de inte har den makten över dig?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 22:51
          Länk hit: #255

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 23:43) *
          Varför inte försöka visa att de inte har den makten över dig?

Genom att läsa den här tråden gissar jag att du menar att man gör det genom att spreta med benen och vråla "KOM OCH TA MIG!!!" ?

Jag reder mig och kommer inte att ändra min åsikt i frågan, men tack ändå.

Men eh... jag har en alldeles ny fråga som jag kom på bara så där.

Vad innebär frasen "livslång kärlek" för er män?

?

Citera
          Gita
          Inlägg 15-08-2008, 22:51
          Länk hit: #256

Medlem

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:48) *
          Genom att läsa den här tråden gissar jag att du menar att man gör det genom att spreta med benen och vråla "KOM OCH TA MIG!!!" ?

Stackars, stackars dig!

Citera
          Grå
          Inlägg 15-08-2008, 22:53
          Länk hit: #257

Medlem

CITAT (Gita @ 15-08-2008, 23:51) *
          Stackars, stackars dig!

God natt Gita!

På en båååt
          på ett haaaav
          lilla Gita har kryssat
          med sin maaan
          just i fäääärd
          med att maten ut krysta
          Och just dååå
          såg de juu
          alla kvinnorna där
          festa pååå
          och ha kuuuul
          Gita tjöt av förfär.....an.

(mel. Nu i ro slumra in)

Redigerat av Grå: 15-08-2008, 23:03

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-08-2008, 23:11
          Länk hit: #258

Medlem

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:51) *

Vilken åsikt är det du ska ändra på? Du förstod nog mycket väl vad jag menade men jag kom nog sanningen för nära.

Det var du som sa att du skulle ta ifrån dem makten genom erbjuda dem att ha sex med dem medan jag menade att du skulle sluta var uppretad och älta hur genomruttna ALLA män är enligt dig. Det var makten jag menade.

Det har alltså aldrig fallit dig in att de män som retar upp dig gör det för att njuta av att ha makt över dig och dina tankar?!!!!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-08-2008, 02:02
          Länk hit: #259

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 17:12) *
          Men erferenheten säger att man måste mata sin man med sex (Gita och Azur - jag pratar fortfarande inte om min sambo) för att han ska hålla sig hemma och lugn och fin i byxan.

Ytterligare nåt som jag helt har missat! Jag har aldrig haft en kille som tyckt att sex är nåt han är berättigad till. Såna män som du berättar om har jag aldrig stiftat bekantskap med. Att såna finns, det tror jag absolut. Att de är i majoritet tror jag dock inte.
          Min ex-sambo höll jag på att slita ut i början. rolleyes.gif Han meddelade att han inte orkade med i mitt tempo och det godtog jag förstås, om än med viss bitterhet. biggrin.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 16-08-2008, 02:47
          Länk hit: #260

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:53) *
          God natt Gita!

På en båååt
          på ett haaaav
          lilla Gita har kryssat
          med sin maaan
          just i fäääärd
          med att maten ut krysta
          Och just dååå
          såg de juu
          alla kvinnorna där
          festa pååå
          och ha kuuuul
          Gita tjöt av förfär.....an.

(mel. Nu i ro slumra in)

Jag vet inte om jag någonsin stött på en så respektlös person som dig Grå?! Du slår i min värld alla rekord.

Vill man bli respekterad får man också ge respekt...................har du någonsin tänkt på det?

Är det nåt Gita gör, så är det att respektera andras åsikter ( även om jag oftast inte håller med henne, men det händer ), det gör inte du och jag tycker det är sorgligt att du inte blir motsagd av fler som törs säga vad de tycker.....

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

21 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 17:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon