Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          Netha
          Inlägg 16-08-2008, 07:11
          Länk hit: #261

Gäster

CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 03:47) *
          Jag vet inte om jag någonsin stött på en så respektlös person som dig Grå?! Du slår i min värld alla rekord.

Vill man bli respekterad får man också ge respekt...................har du någonsin tänkt på det?

Är det nåt Gita gör, så är det att respektera andras åsikter ( även om jag oftast inte håller med henne, men det händer ), det gör inte du och jag tycker det är sorgligt att du inte blir motsagd av fler som törs säga vad de tycker.....

Håller med i det du säger.

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 08:02
          Länk hit: #262

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (mamamaggan @ 16-08-2008, 00:11) *
          Det har alltså aldrig fallit dig in att de män som retar upp dig gör det för att njuta av att ha makt över dig och dina tankar?!!!!

Nja, bara för att vi har trådar på forumet där vi diskuterar män och deras förehavanden och där ger mina åsikter om hur det faktiskt ser ut och fungerar i praktiken betyder ju inte att jag går och tänker på det jämt. Män upptar faktiskt den allra minsta delen av mina funderingar och intresserar mig inte speciellt mycket alls.
          Har du verkligen aldrig hört talas om män med stark libido?

Är det nåt Gita gör, så är det att respektera andras åsikter ( även om jag oftast inte håller med henne, men det händer ), det gör inte du och jag tycker det är sorgligt att du inte blir motsagd av fler som törs säga vad de tycker.....

rotfl.gif Du är för rolig du Gillan. Låt mig gissa, du har som vanligt inte läst, utan bara tycker?

Citera
          Gita
          Inlägg 16-08-2008, 08:13
          Länk hit: #263

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:53) *
          God natt Gita!
          På en båååt
          på ett haaaav
          lilla Gita har kryssat
          med sin maaan
          just i fäääärd
          med att maten ut krysta
          Och just dååå
          såg de juu
          alla kvinnorna där
          festa pååå
          och ha kuuuul
          Gita tjöt av förfär.....an.

(mel. Nu i ro slumra in)

Det där Grå tolkar jag som ett grovt personligt påhopp, ett grovt brott mot alla forumregler, och borde mer än väl räcka för att få dig avstängd.
          Men för min del får du gärna fortsätta, jag har nämligen aldrig fäst mig vid små, patetiska människor som inte klarar av att respektera andras åsikter, jag har nämligen aldrig tagit sådana människor på allvar.
          Tycker bara att du gör dig löjlig!
          Gita

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 08:15
          Länk hit: #264

Medlem

CITAT (Gita @ 16-08-2008, 09:13) *
          Det där Grå tolkar jag som ett grovt personligt påhopp, ett grovt brott mot alla forumregler, och borde mer än väl räcka för att få dig avstängd.
          Men för min del får du gärna fortsätta, jag har nämligen aldrig fäst mig vid små, patetiska människor som inte klarar av att respektera andras åsikter, jag har nämligen aldrig tagit sådana människor på allvar.
          Tycker bara att du gör dig löjlig!
          Gita

God morgon Gita! Du har avslutat ordväxlingen med mig, har du redan glömt det?
          Ha en bra dag, nu ska jag läsa lite i gamla trådar...

Citera
          herkules
          Inlägg 16-08-2008, 08:23
          Länk hit: #265

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Grå @ 16-08-2008, 09:02) *
          Du är för rolig du Gillan. Låt mig gissa, du har som vanligt inte läst, utan bara tycker?

jag har läst hela tråden och tycker ganska precis som gillan, du är respektlös, rabiat och tämligen gapig i ditt sätt att skriva här på forumet, det finns liksom ingen anledning att ha den tonen.
          det måste vara jobbigt att ränna runt ute i spenaten och vara skitförbannad jämt.

det är inte ok att trakassera gita som du gör.

Redigerat av herkules: 16-08-2008, 08:24

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 08:27
          Länk hit: #266

Medlem

CITAT (herkules @ 16-08-2008, 09:23) *
          jag har läst hela tråden och tycker ganska precis som gillan, du är respektlös, rabiat och tämligen gapig i ditt sätt att skriva här på forumet, det finns liksom ingen anledning att ha den tonen.
          det måste vara jobbigt att ränna runt ute i spenaten och vara skitförbannad jämt.

det är inte ok att trakassera gita som du gör.

Jo det är det, för om hon inte pallar så ska hon ge fan i att trakassera mig.

Fortfarande undrar jag:

Vad anser män att frasen "livslång kärlek" innebär?

Citera
          Gillan
          Inlägg 16-08-2008, 08:47
          Länk hit: #267

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Grå @ 16-08-2008, 09:02) *
          Nja, bara för att vi har trådar på forumet där vi diskuterar män och deras förehavanden och där ger mina åsikter om hur det faktiskt ser ut och fungerar i praktiken betyder ju inte att jag går och tänker på det jämt. Män upptar faktiskt den allra minsta delen av mina funderingar och intresserar mig inte speciellt mycket alls.
          Har du verkligen aldrig hört talas om män med stark libido?

rotfl.gif Du är för rolig du Gillan. Låt mig gissa, du har som vanligt inte läst, utan bara tycker?

Lustigt att du tycker att jag är rolig, det är defenitivt inte ömsesidigt, det kan jag lova. Vad menar du "som vanligt"? Jag läser mycket här på Odla, inte allt, men som sagt, det mesta. Ibland så missar jag en tråd här och där, men, är du involverad så följer jag det med spänning. Varför? Jo, jag väntar hela tiden på att folk ska få upp ögonen för hur totalt respektlös du är och hur du generaliserar folk till höger och vänster, allt i ditt eget sätt att se på saken. Jag har då aldrig sett att du är öppen för andra människors synsätt. Men det är mitt sätt att se på dig, jag vet att det finns andra och det tycker jag är okej så länge jag får ha min åsikt tummenupp.gif ..................Förresten! Vet du vem som lärde mig att respektera andra människors åsikter? Jo, det var min far wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 08:54
          Länk hit: #268

Medlem

CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 09:47) *
          Lustigt att du tycker att jag är rolig, det är defenitivt inte ömsesidigt, det kan jag lova. Vad menar du "som vanligt"? Jag läser mycket här på Odla, inte allt, men som sagt, det mesta. Ibland så missar jag en tråd här och där, men, är du involverad så följer jag det med spänning. Varför? Jo, jag väntar hela tiden på att folk ska få upp ögonen för hur totalt respektlös du är och hur du generaliserar folk till höger och vänster, allt i ditt eget sätt att se på saken. Jag har då aldrig sett att du är öppen för andra människors synsätt. Men det är mitt sätt att se på dig, jag vet att det finns andra och det tycker jag är okej så länge jag får ha min åsikt tummenupp.gif ..................Förresten! Vet du vem som lärde mig att respektera andra människors åsikter? Jo, det var min far wub.gif

Jag säger inget om din fars försök så har jag inget sagt.

Du och andra får tycka precis vad ni vill om mig Gillan, jag har aldrig hindrat någon och så får du gärna tala om för mig exakt var någonstans jag hindrar andra från att ha en annan åsikt än min egen?

Sedan kan du gärna ta en titt och kolla var någonstans ni andra försöker hindra mig från att ha en annan åsikt än er.

Och när du ändå är igång så kan du ju räkna antalet inlägg som slår ner på mig som person och mitt privatliv, från Gita och andra och jämföra det med antalet inlägg där jag slår ner på andras person och privatliv. Gitas ja, men det är på beställning från frun själv.

DÄREFTER kan vi ta en diskussion om respektlöshet du och jag Gillan. Ha det gott!

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 16-08-2008, 08:54
          Länk hit: #269

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Jag föreslår att den här tråden avslutas. Det var länge sedan diskussionen tillförde något och det börjar bli väl mycket personangrepp. Provokatörer bemöts bäst med tystnad.

Citera
          Gita
          Inlägg 16-08-2008, 08:55
          Länk hit: #270

Medlem

CITAT (Grå @ 16-08-2008, 09:27) *
          Jo det är det, för om hon inte pallar så ska hon ge fan i att trakassera mig.

Fast det är en ganska stor skillnad mellan trakasserier och att ha en annan åsikt i sak.
          För, förstår du, ditt sätt att se på dina medmänniskor, olika företeelser i livet m.m är inte den enda givna sanningen och om du känner dig trakasserad av protester mot bl.a din människosyn så är ju det tråkigt för dig.
          Men ditt sätt att hela tiden försöka förlöjliga och håna dem som inte tycker som du, ligger väldigt nära rena trakasserier och dessutom ger det inte ett särskilt intelligent intryck.
          Gita

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 09:01
          Länk hit: #271

Medlem

CITAT (Gita @ 16-08-2008, 09:55) *
          Fast det är en ganska stor skillnad mellan trakasserier och att ha en annan åsikt i sak.
          För, förstår du, ditt sätt att se på dina medmänniskor, olika företeelser i livet m.m är inte den enda givna sanningen och om du känner dig trakasserad av protester mot bl.a din människosyn så är ju det tråkigt för dig.
          Men ditt sätt att hela tiden försöka förlöjliga och håna dem som inte tycker som du, ligger väldigt nära rena trakasserier och dessutom ger det inte ett särskilt intelligent intryck.
          Gita

Vad du babblar.. och vilka fantasier du har biggrin.gif

Vad anser ni män att frasen "livslång kärlek" innebär?

Några har svarat, andra inte. Frasen borde betyda något för alla, men vad?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-08-2008, 09:06
          Länk hit: #272

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Lägger mig inte i Gitas och Grås personliga vendetta, det är nog mer som ligger bakom den än vi kan utläsa i den här tråden.
          En fråga bara Gillan. Menar du då att man är feg bara för att man inte håller med er andra och säger emot Grå? Jag säger inte emot henne tvärtom, men jag anser inte att jag för den skull är feg, mina åsikter står jag för och dom grundar sig på vad livet lärt mig.

Vad jag inte förstår det är varför en del verkar bli så provocerade så fort Grå öppnar munnen. Själv tycker jag det är ganska underhållande med trådar där folk faktiskt har lite olika åsikter.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gillan
          Inlägg 16-08-2008, 09:25
          Länk hit: #273

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (*Stintan* @ 16-08-2008, 10:06) *
          Lägger mig inte i Gitas och Grås personliga vendetta, det är nog mer som ligger bakom den än vi kan utläsa i den här tråden.
          En fråga bara Gillan. Menar du då att man är feg bara för att man inte håller med er andra och säger emot Grå? Jag säger inte emot henne tvärtom, men jag anser inte att jag för den skull är feg, mina åsikter står jag för och dom grundar sig på vad livet lärt mig.

Vad jag inte förstår det är varför en del verkar bli så provocerade så fort Grå öppnar munnen. Själv tycker jag det är ganska underhållande med trådar där folk faktiskt har lite olika åsikter.

Nej stintan, och definitivt inte du. Det händer titt som tätt att jag inte håller med dig heller, men det finns en, i mina ögon, vesäntlig skillnad i ditt och Grås sätt att skriva. Ditt sätt inger respekt hos mig, medans jag inte kan respektera någon som nödvändigtvis är tvungen att tillgripa "allehanda tillhyggen" för att göra sin röst hörd.

Och där kanske du har svaret på din sista fråga, alla kanske inte tycker att det är underhållande dunno.gif

Nu pratade jag över huvudet på dig Grå och det är inte heller nåt jag gillar..................

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 09:29
          Länk hit: #274

Medlem

CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 10:25) *
          Nu pratade jag över huvudet på dig Grå och det är inte heller nåt jag gillar..................

Det åfr bli ditt bekymmer, mig stör det inte det minsta såvida det inte handlar om diverse "bevisning" som Berith och Bettsson höll på med i våras när jag inte var här. Men det är en annan historia.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-08-2008, 09:36
          Länk hit: #275

Medlem

Tack för svaret Gillan och njae tycker väl inte att just "tillhyggena" är speciellt roande heller men mycket annat. happy.gif

--------------------

Citera
          Pirum
          Inlägg 16-08-2008, 09:48
          Länk hit: #276

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

"Det är tur att män inte är lika aggressiva som kvinnor, för då hade det kunnat sluta riktigt illa för världen."

(Jag tror iofs det kan sluta rätt illa för världen ändå, trots att jag försöker ha en positiv grundsyn på människor och mänskligheten)

--------------------
          zon2.5

Citera
          Gita
          Inlägg 16-08-2008, 09:55
          Länk hit: #277

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-08-2008, 10:06) *

Olika åsikter, debatter och meningsutbyten med intelligenta, kvicka och fyndiga formuleringar är underhållande, intressant och många gånger väldigt givande. När man däremot börjar slå vilt och använda sig av någon slags sluggerteknik där bl.a förlöjligande av motparten, personangrepp m,m ingår är det inte längre särskilt kul och ger inte heller någonting i sak.
          Nu skall jag gå på loppis och leta femtiotalsprylar.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-08-2008, 10:00
          Länk hit: #278

Medlem

Gita se mitt svart till Gillan ovan!

--------------------

Citera
          Grå
          Inlägg 16-08-2008, 15:00
          Länk hit: #279

Medlem

Livslång kärlek? Någon?

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-08-2008, 15:06
          Länk hit: #280

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

nuförtiden verkar det ju mer accepterat att dejta runt så man har väl lite fler valmöjligheter som väl inte alltid är till ens eget bästa. tar bara längre tid att hitta rätt.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

21 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 03:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon