Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          henriks
          Inlägg 16-08-2008, 15:06
          Länk hit: #281

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Pirum @ 16-08-2008, 10:48) *
          (Jag tror iofs det kan sluta rätt illa för världen ändå, trots att jag försöker ha en positiv grundsyn på människor och mänskligheten)

Jag tror inte att det slutar illa för världen i den skepnad vi känner den idag, det är jag övertygad om, förr eller senare. Att ha en positiv grundsyn på människor har jag för länge sedan slutat med, brukar gå in med inställningen att de flesta är "idioter" tills de bevisat motsatsen. (Vilket en del klarar av MYCKET snabbt att bevisa, andra klarar det aldrig!

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 16-08-2008, 16:09
          Länk hit: #282

Gäster

Något förenklat kan man säga att det finns fyra sätt att förhålla sig till sina medmänniskor;

- jag är okay men du är inte okay

- jag är inte okay men du är okay

- jag är inte okay och du är inte heller okay

- jag är okay och du är okay

Det handlar sällan om hur andra människor är utan hur vi själva förhåller oss - inte svårt att inse vem som mår bra och är harmonisk utifrån de olika exemplen eller hur?

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-08-2008, 16:19
          Länk hit: #283

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

ja brukar försöka inte ha några förutfattade meningar om folk förräns jag upptäckt något annat. Tyvärr har jag upptäckt något hos en del.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Gita
          Inlägg 16-08-2008, 16:26
          Länk hit: #284

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (henriks @ 16-08-2008, 16:06) *
          brukar gå in med inställningen att de flesta är "idioter" tills de bevisat motsatsen. (Vilket en del klarar av MYCKET snabbt att bevisa, andra klarar det aldrig!

För min del går jag med inställningen att alla är OK, vilket också visa sig stämma med den absoluta majoriten
          Gita

CITAT (Gunilla T @ 16-08-2008, 17:09) *
          Något förenklat kan man säga att det finns fyra sätt att förhålla sig till sina medmänniskor;

Det handlar sällan om hur andra människor är utan hur vi själva förhåller oss - inte svårt att inse vem som mår bra och är harmonisk utifrån de olika exemplen eller hur?

Jättebra formulerat!
          Gita

Citera
          henriks
          Inlägg 16-08-2008, 18:00
          Länk hit: #285

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 16-08-2008, 17:09) *

Förenklingen består i att du tagit bort ett femte:

- Jag är ok, och det är fullt möjligt att du är det också, men det vill jag gärna se först.

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 16-08-2008, 18:41
          Länk hit: #286

Gäster

Nix Henrik - det synsättet är den första punkten.

Citera
          henriks
          Inlägg 16-08-2008, 19:51
          Länk hit: #287

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 16-08-2008, 19:41) *
          Nix Henrik - det synsättet är den första punkten.

Inte alls - Det finns många människor som är helt ok, till och med beundransvärda, både här på odla och annars ute i samhället.

Jag menar inte att jag idiotförklarar alla jag träffar och talar om det för dem, inte alls. Det jag menar är att jag kan vara ganska kritisk mot en människa som jag inte känner. Att en person bevisat sig vara OK är alls inte samma sak som att vederbörande har samma åsikter som jag, men det är en person som klarar av att argumentera för sin sak och har vettiga synpunkter att komma med.

Sen skiljer jag STORT på yrkesliv och privatliv vad gäller mina "värderingar" Det finns folk som jag beundrar yrkesmässigt som jag aldig i h-ete skulle umgås med så mycket som en minut privat.

--------------------

Citera
          juliette
          Inlägg 16-08-2008, 22:05
          Länk hit: #288

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 14 809

CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:01) *
          Inte lika lågt som Glocalnet, dina white trash spöken kommer att förfölja dig tills du säger förlåt, och det gills inte om det inte är i mikrofon på scen på båten.

Nej Gita, jag har inte alls svårt för att det finns helt vanliga små grå arbetarsvin som trivs med sina liv, ni behövs också, så att vi starka och blodtörstiga amazonkvinnor kan lysa starkare på himlavalvet. En dag är universum vårat och då är det tack vare sådana som dig Gita, som nöjer sig med mindre.
          Puss!

Motsatsen?

Tja.. vänta lite så ska jag se vad du flosklade ut dig...

Jag är ju faktiskt väldigt ovanlig, några centimeter längre än genomsnittet med en 10-15 kilo övervikt och taskigt BMI och ett ganska trevligt utseende, hyfsat välutbildad i livets hårda skola med ett mycket varierande avlönat jobb, lever i en spartansk miljö som urskogseremit och spottar tuggad bark på dem som vågar sig komma nära huset. Har en sambosärbo som jag känt i mindre än ett år och som jag tycker kan vara väl efterhängsen ibland men som annars är en schysst karl med oftast bra värderingar. Har inte alls något behov av att han skapar hela sin existens i beroende av min närvaro, det går mig på nerverna. Har två osnutna tonårsungar som det nog blir folk av såsmåningom, gillar meditationer,spåkonst och allsköns underligheter, avskyr att resa, men älskar trädgård och friluftsliv, mina två hundar (men inte dina), mina nio katter katter (kattungar inkluderade) Slutligen så är jag faktiskt mycket nöjd med mitt liv som det är, förutom att jag skulle gärna vilja kunna få vara ifred lite mer, men det får jag väl när jag blir gammal och alla man känner har dött.

Om min sambo skulle tåla att bli omtalad offentligt på det sätt du gör, så skulle jag tycka att han vore ett riktigt mähä och jag skulle inte kunna fortsätta med honom. Så jag hoppas han säger stopp och belägg! Du är som andra skriver mycket respektlös mot andra människor och det är bara att läsa i dina gamla trådar hur du beter dig. Ett j-la liv blev det när en, säjer en person skrev något du inte gillade i din blogg: du kallade det för stalking, precis som om du skulle vara en världskändis och gnölade här om den saken! När andra säjer något emot dej och argumenten tryter då kommer det i stil med : `Vad du babblar!´ eller andra nedgörande kommentarer. Har du aldrig funderat över varför dina förhållanden går i kras? Det kanske ligger en hel del hos dej som har för vana att kalla andra människor svin etc. Ful i mun är du också, verkar inte veta vad hyfs är.
          Och Stintan behöver inte gå i svaromål som hon annars gör så snart någon säjer emot dej, det är lite löjligt att genast gå in och svara istället för en som svarar ganska bra med råsopar hit och dit!

Citera
          eden
          Inlägg 16-08-2008, 22:13
          Länk hit: #289

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

Eftersom det var jag som startade denna tråden men en adekvat fråga som inte berörts särskilt mkt. ber jag er att inte använda tråden till personliga påhopp utan att tänka lite på forummoral och lite etik. Detta ber jag er alla att respektera oavsett tråd!/eden thanks.gif

Citera
          alle
          Inlägg 16-08-2008, 22:22
          Länk hit: #290

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Åh vad jag är glad över att min man är helt normal som inte vill ha mig kvar bara för att "dra över mig en kort stund varje kväll". Jo, det finns faktiskt män som inte tänker med snorren.

Grå, du har inte funderat på samtalsterapi? Det låter som om du har varit med om många traumatiska upplevelser i ditt förgångna eftersom det skapat så mycket aggression inom dig. Ingen människa kan gå omkring med så mycket negativa känslor utan att det tär på henne och hennes omgivning. Eller är det bara teater alltihop?

Citera
          Netha
          Inlägg 16-08-2008, 22:22
          Länk hit: #291

Gäster

CITAT (henriks @ 16-08-2008, 16:06) *
          Att ha en positiv grundsyn på människor har jag för länge sedan slutat med, brukar gå in med inställningen att de flesta är "idioter" tills de bevisat motsatsen. (Vilket en del klarar av MYCKET snabbt att bevisa, andra klarar det aldrig!

...
          CITAT (henriks @ 16-08-2008, 20:51) *
          Jag menar inte att jag idiotförklarar alla jag träffar och talar om det för dem, inte alls. Det jag menar är att jag kan vara ganska kritisk mot en människa som jag inte känner. Att en person bevisat sig vara OK är alls inte samma sak som att vederbörande har samma åsikter som jag, men det är en person som klarar av att argumentera för sin sak och har vettiga synpunkter att komma med.

Sen skiljer jag STORT på yrkesliv och privatliv vad gäller mina "värderingar" Det finns folk som jag beundrar yrkesmässigt som jag aldig i h-ete skulle umgås med så mycket som en minut privat.

Ja, ja .. är man själv en femplussare som är bäst i alla läger så ....

I övrigt så håller jag med juliette, Gunilla T och Gita

Citera
          HelenJ
          Inlägg 16-08-2008, 22:32
          Länk hit: #292

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

CITAT (eden @ 16-08-2008, 23:13) *
          ber jag er att inte använda tråden till personliga påhopp utan att tänka lite på forummoral och lite etik.

Tycks inte funka så bra eden unsure.gif

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Netha
          Inlägg 16-08-2008, 22:35
          Länk hit: #293

Gäster

CITAT (HelenJ @ 16-08-2008, 23:32) *
          Tycks inte funka så bra eden unsure.gif

Jag som inte läst tillnärmelsevis alla inlägg i tråden, undrar var de personliga påhoppen kommit?
          Kanske för mycket begärt, men jag hoppas ...

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 16-08-2008, 22:38
          Länk hit: #294

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (juliette @ 16-08-2008, 23:05) *
          Om min sambo skulle tåla att bli omtalad offentligt på det sätt du gör, så skulle jag tycka att han vore ett riktigt mähä och jag skulle inte kunna fortsätta med honom. Så jag hoppas han säger stopp och belägg! Du är som andra skriver mycket respektlös mot andra människor och det är bara att läsa i dina gamla trådar hur du beter dig. Ett j-la liv blev det när en, säjer en person skrev något du inte gillade i din blogg: du kallade det för stalking, precis som om du skulle vara en världskändis och gnölade här om den saken! När andra säjer något emot dej och argumenten tryter då kommer det i stil med : `Vad du babblar!´ eller andra nedgörande kommentarer. Har du aldrig funderat över varför dina förhållanden går i kras? Det kanske ligger en hel del hos dej som har för vana att kalla andra människor svin etc. Ful i mun är du också, verkar inte veta vad hyfs är.
          Och Stintan behöver inte gå i svaromål som hon annars gör så snart någon säjer emot dej, det är lite löjligt att genast gå in och svara istället för en som svarar ganska bra med råsopar hit och dit!

tummenupp.gif Absolut ... sedan kan jag inte förstå de som tycker att Grå är rolig blink.gif och en frisk fläkt duh.gif , när hon bara är elak och självcentrerad ....

Citera
          Netha
          Inlägg 16-08-2008, 22:39
          Länk hit: #295

Gäster

CITAT (Snöflinga @ 16-08-2008, 23:38) *
          tummenupp.gif Absolut ... sedan kan jag inte förstå de som tycker att Grå är rolig blink.gif och en frisk fläkt duh.gif , när hon bara är elak och självcentrerad ....

tummenupp.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-08-2008, 23:06
          Länk hit: #296

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hallå där juliette du har naturligtvis väldigt svårt att tänka dig att jag kanske faktiskt säger vad jag tycker i mina inlägg. Att jag råkar ha samma åsikter som Grå om vissa saker (inte i allt) innebär inte att jag svarar istället för henne det klarar hon så bra själv så. Men det är kanske bara tillåtet att tycka som dom som säger sig leva i livslånga kärleksförhållanden. Jag har faktiskt mina egna åsikter och förbehåller mig rätten att få uttrycka dom även om det inte passar alla andra.

Var du nu fick luft ifrån att hoppa in och vara lika otrevlig själv som du tycker att andra är vet jag inte men det är väl ändå inte du som bestämmer vem som får säga sin åsikt i trådarna på Odla.

Eftersom jag är så långsam att när jag skriver inlägg så har det kommit en massa andra inlägg emellan ser jag och det är väldigt påtagligt hur mobben går tyvärr och Edens vädjan hade tydligen ingen effekt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Grå
          Inlägg 17-08-2008, 09:53
          Länk hit: #297

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Men dååå Juliette, Alle och Snöflinga nu vaknade ju ni till liv iallafall, det finns något positivt med allt!

Hur har jag omtalat min sambo offentligt? Jag beskriver hurdan jag är på begäran av Fru Offer själv?
          Och som jag brukar få hävda i alla andra trådar där forummedlemmar vaknar till liv först efter att ledarkossan har pinglat med koskällan - jag är faktiskt mycket nöjd men min tillvaro och behöver varken lära mig onanera eller gå i samtalsterapi. Däremot så vet jag vad jag tycker om saker och ting och står för dem. Att mina åsikter sedan ger er rysningar och obehag är ju kanske mer er uppgift att fundera över vad det beror på.

Ha det gott!

Citera
          aqualis
          Inlägg 17-08-2008, 10:56
          Länk hit: #298

Medlem
          Antal inlägg: 182
          Medlem nr: 6 955

Hej Grå

Du frågar efter vad män anser frasen ”livslång kärlek” innebär.

Din fråga visar att du undrar om män kan ha en annan uppfattning än kvinnor.

Jag för min del är övertygad om att eventuella skillnader i förståelsen av begreppet knappast har med kön att skaffa.

Är det möjligen så att du gett begreppet en vidare rama än brukligt och underförstått blandat in libido i dina funderingar?

Att mäns libido skiljer sig från kvinnors är väl någorlunda allmänt accepterat, men av något svårbegripligt skäl så betraktar kvinnor sin libido som renare och ädlare än mäns som ofta beskrivs som låg och smutsig, något som av dina inlägg att döma förefaller vara din åsikt.

Kvinnors uppfattning av sexualitet är enligt min erfarenhet beroende på kvinnans ålder. Unga kvinnor uppfattar oftare än äldre sin sexualitet positiv och spännande i samspelet med män.

Vad detta kan bero på kanske du själv har svaret på.

Med vänlig hälsning

Citera
          Grå
          Inlägg 17-08-2008, 11:03
          Länk hit: #299

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Tak för sakligt svar Aqualis! Jag är inte ute efter det ultimata svaret (som ju alla vet är 42) utan undrar mest överlag hur män ser på frasen "livslång kärlek" eftersom de gärna talar om det (= säger frasen) men oftast har svårt att leva upp till det då det ligger väldigt nära till hands att vara otrogen i ett äktenskap utan sex.
          Ställer man en man mot väggen i det läget så är svaret nästan hugget i sten:
          "Vad begär du av mig, jag är ju man. Män behöver sex."

Detta oavsett om man ställer sin egen eller någon annans partner mot väggen när de försökt stoppa fingrarna i syltburken.

Citera
          aqualis
          Inlägg 17-08-2008, 11:16
          Länk hit: #300

Medlem
          Antal inlägg: 182
          Medlem nr: 6 955

Hej Grå

Ditt svar väcker ju ett mycket intrikat spörsmål.

Vilka försakelser är rimliga att begära av sin partner?

Att den som av något skäl är mindre intresserad av sex även har mindre förståelse än sin partner varför skulle detta vara etiskt mer riktigt ur någon aspekt?

Kärleken övervinner väl allt eller?

Vad är riktigast? Att partnern ständigt går mår dåligt och går och suktar eller at båda får efter sitt behov?

Med vänlig hälsning

Citera

21 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 03:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon