|
|
  |
Den blå änglatrumpeten del 2, Hur gick det sen? |
|
|
|
31-08-2008, 03:32
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Lady Hamilton @ 30-08-2008, 12:45)  Jag hade ju redan bestämt mig för att BARA spara en av varje  .........i mitt fall 2 Blå 2Lila o en Vit  och de plantorna är ju 1.5 m i både höjd och omkrets vardera  jag har INTE plats för fler eller har jag det?.........  Kallar du det där för " en av varje" ( du har alltid plats för mer än du tror )................Från det ena till det andra, min lila är nog döööööd  . Så ni som fick skott av mig får nog väldigt gärna "ge igen"
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
31-08-2008, 08:24
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Gillan @ 31-08-2008, 04:32)  Så ni som fick skott av mig får nog väldigt gärna "ge igen"  HUR? stort vill du ha tillbaka?  ........................... De båda Lila är ju samma........en som jag köpt oden andra är från dig................. (Men i övrigt så de 2 Blå är ju Acnistus + en Iochroma fast blommorna liknar varandra och den Vita Acnistusen)
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
31-08-2008, 17:16
|

Medlem

|
CITAT (Lady Hamilton @ 31-08-2008, 09:24)  HUR? stort vill du ha tillbaka?  ........................... De båda Lila är ju samma........en som jag köpt oden andra är från dig................. (Men i övrigt så de 2 Blå är ju Acnistus + en Iochroma fast blommorna liknar varandra och den Vita Acnistusen) Tja, en så där liten "pytteliten" kan väl duga  .................
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
08-09-2008, 12:03
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
08-09-2008, 17:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
Grattis Malin säger jag med,  håller med dig om att blommorna är helt annorlunda och sitter klasvis, undrar om om verkligen är släkt? Kanske har de vise lärde fel? Gillan, du kan få några meter lilisar av mig...... Förresten har jag grävt ner en blå i rabatten, där ska den få stanna i vinter utan något som helst skydd!
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
15-09-2008, 19:41
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
Ja happ! Då är det gjort för i år..............Nu är 'de' på komposten 'de' som skulle dit.........Och de som jag bestämt att övervintra innomhus är inne............  .......varför skall det vara så svårt att välja..............det blev att jag grävde ner 5 st i växthuset också........  .........kunde inte skicka så fina små träd ut för "ättestupan" mot en säker död ........  ....... men naturligtvis kommer de som är i växthuset inte heller att överleva...även om jag har tänkt att bädda omkring dem med bubbelplast, Mössor, vantar små söta vinterskor och halsdukar Servera dem varmt Té och rostade 'frallor' morgon och kväll...........men på något vis känns det bättre att i allafall ge dem i växthuset en chans Resultatet blev att inne behåller jag: en Blå som jag fått av en annan Odlait och är av Familjen Iochroma (sticklings förökad i år) en Blå av Familjen Acnistus (egen frö sådd från i fjol) en Vit av Familjen Acnistus (sticklings förökad i år den är sååååå snygg) 2 Lila av Familjen Iochroma (en sticklings förökad från Gillan o en köpt stickling i våras)
Redigerat av Lady Hamilton: 15-09-2008, 19:55
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
15-09-2008, 20:47
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (Lady Hamilton @ 15-09-2008, 20:41)  Ja happ! Då är det gjort för i år..............Nu är 'de' på komposten 'de' som skulle dit.........Och de som jag bestämt att övervintra innomhus är inne............  .......varför skall det vara så svårt att välja..............det blev att jag grävde ner 5 st i växthuset också........  .........kunde inte skicka så fina små träd ut för "ättestupan" mot en säker död ........  ....... men naturligtvis kommer de som är i växthuset inte heller att överleva...även om jag har tänkt att bädda omkring dem med bubbelplast, Mössor, vantar små söta vinterskor och halsdukar Servera dem varmt Té och rostade 'frallor' morgon och kväll...........men på något vis känns det bättre att i allafall ge dem i växthuset en chans Resultatet blev att inne behåller jag: en Blå som jag fått av en annan Odlait och är av Familjen Iochroma (sticklings förökad i år) en Blå av Familjen Acnistus (egen frö sådd från i fjol) en Vit av Familjen Acnistus (sticklings förökad i år den är sååååå snygg) 2 Lila av Familjen Iochroma (en sticklings förökad från Gillan o en köpt stickling i våras) Jag kan bidra med små stickade näsvärmare, vilken storlek tror du passar? Har du redan bäddat in dina?  Har ni frost?  Mina får allt stå ute ett bra tag till, uterummet har inte fått glas än! en Vit av Familjen Acnistus (sticklings förökad i år den är sååååå snygg)Och det här, det skriver hon bara för att retas, hon VET ju att jag ingen vit har som blommar!
Redigerat av Maggan H: 17-09-2008, 15:21
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
16-09-2008, 21:53
|

Medlem
Antal inlägg: 923
Medlem nr: 10 333

|
Min (den enda som överlevde)...som jag fick av Cathis har växt o blivit ca 1 meter hög. Men inte en knopp så lågt ögat kan nå. Här har vi haft flera frostnätter så nu står den i vardagsrumsfönstret. Ska jag flytta den till ett svalare utrymme???
ladyn o malin...era som blommar är ju underbart snygga!
--------------------
Mitt gamla alias var "Lämås" Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
|
|
|
|
|
23-09-2008, 21:51
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Får väl avge en liten rapport om hur det gått med mina minisar.. Efter sista fotograferingen, fick jag ett frispel på min lila, som bara tappade blad hela tiden.... Då gjorde jag "en Bettson" och sågade ner den till fotknölarna... OJA...den överlevde och ryckte upp sig, så nu står den i sovrummet och vintervilar...(jag har också tagit in mina) MEN...nu kommer det roliga... Fick överta en blå av maggan H som var lite halvvissen...Trodde den avlidit, men ville inte kasta den, så den åkte också in i blomrummet Gick in och vattnade lite nu i kväll och vad ser jag???? Maggans H:s vissna sak, BLOMMAR!!!! med 3 (tre) !!!! vita blommor Söt som socker, två dm. hög och tre vita blommor Tur jag inte kastade den, och hoppas blommorna finns kvar i dagsljuset imorgon. Då kommer bilden
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|