|
|
  |
Den blå änglatrumpeten del 2, Hur gick det sen? |
|
|
|
23-09-2008, 22:44
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Lady Hamilton @ 19-09-2008, 14:07)  ( Ber så heemskt mycket om ursäkt för att jag inte sett det här förut  )..................Den med 127:an duger gott åt mig. Men du!, Det där med Pepinon ! Vill du att jag ska berätta hur det verkligen gick till  ................för inte hade det nåt med mässan att göra ialla fall  ..........50 liter, Tjaa, såå var det ju, men vart försökte du göra av den  ............( nån som vill veta vad hon/ jag pratar om  )...................................fortsättning kanske följer............................Det beror helt och hållet på Ladyn
Grattis pejjan!...............nu finns det ännu en aspirant till nästa års sticklingar  ! CITAT (Floppy @ 23-09-2008, 23:34)  Aha...är det så man ska göra???...man ska vara brutal för att få dem att blomma...undrar om min 'upp-och-ner-vändningen-av-minisar-i-komposten' var tillräckligt brutal så jag ska gå och se om de blommar nu...  Testa så får du se! Tänk om du skulle få en mindre chock
Redigerat av Gillan: 23-09-2008, 22:46
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
24-09-2008, 07:57
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Gillan @ 23-09-2008, 23:44)  ( Ber så heemskt mycket om ursäkt för att jag inte sett det här förut  )..................Den med 127:an duger gott åt mig. Men du!, Det där med Pepinon ! Vill du att jag ska berätta hur det verkligen gick till  ................för inte hade det nåt med mässan att göra ialla fall  ..........50 liter, Tjaa, såå var det ju, men vart försökte du göra av den  ............( nån som vill veta vad hon/ jag pratar om  )...................................fortsättning kanske följer............................Det beror helt och hållet på Ladyn  Ja, jo visserligen rätt......men den var ju också på G till mässan.......tror inte vi skall avslöja alla detaljer om vart den ev. skulle ha fått tillbringa "just den vintern" I vilket fall fick den ändå inte plats i din brevlåda eller så var det något med fraktkostnaderna......... ......tycker inte att det är sååå noga I alla fulla fall så sparar jag 127:an till dig CITAT (Maggan H @ 15-09-2008, 21:47)  Jag kan bidra med små stickade näsvärmare, vilken storlek tror du passar? Har du redan bäddat in dina?  Har ni frost?  Mina får allt stå ute ett bra tag till, uterummet har inte fått glas än! en Vit av Familjen Acnistus (sticklings förökad i år den är sååååå snygg)Och det här, det skriver hon bara för att retas, hon VET ju att jag ingen vit har som blommar!  Ja näsvärmare emottager jag gärna  Men ännu har vi inte haft någon frost (peppar peppar) Att du inte har någon Vit som blommar  är väll inte konstigt när du har gett bort den till Pejori
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
24-09-2008, 10:09
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
24-09-2008, 19:07
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (pejori @ 23-09-2008, 22:51)  Får väl avge en liten rapport om hur det gått med mina minisar.. Efter sista fotograferingen, fick jag ett frispel på min lila, som bara tappade blad hela tiden.... Då gjorde jag "en Bettson" och sågade ner den till fotknölarna... OJA...den överlevde och ryckte upp sig, så nu står den i sovrummet och vintervilar...(jag har också tagit in mina) MEN...nu kommer det roliga... Fick överta en blå av maggan H som var lite halvvissen...Trodde den avlidit, men ville inte kasta den, så den åkte också in i blomrummet Gick in och vattnade lite nu i kväll och vad ser jag???? Maggans H:s vissna sak, BLOMMAR!!!! med 3 (tre) !!!! vita blommor Söt som socker, två dm. hög och tre vita blommor Tur jag inte kastade den, och hoppas blommorna finns kvar i dagsljuset imorgon. Då kommer bilden  VA??? VAD SÄGER DU?? VITA blommor????  Och min egen vita har inte gjort sig det besväret att visa några blommor!!  Hade jag verkliogen en till vit, hmmm, det måste jag ju haft.... Men grattis pejori, det var skitkul att den blommar, och med vita blommor! CITAT (Lady Hamilton @ 24-09-2008, 08:57)  Ska sätta fart på stickorna och göra näsvärmare till både dig och minisarna! Fast det klart, näsvis är du ju ändå.....
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
25-09-2008, 19:22
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
En bild på den lilas blommor....jippie:
miniängelblom_lila.JPG ( 67.27k )
Antal nedladdningar: 22Jag undrar över en sak.  Jag kallar dom ju för miniänglar men vilket är deras riktiga namn. Jag vet att ni har skrivit det förut. Jag har försökt att leta tillbaks i trådarna men jag kan inte hitta namnen. Jag har för mig att dom har olika namn, den blå, vita och lila.
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
25-09-2008, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Irene_L @ 25-09-2008, 20:22)  Jag undrar över en sak.  Jag kallar dom ju för miniänglar men vilket är deras riktiga namn. Jag vet att ni har skrivit det förut. Jag har försökt att leta tillbaks i trådarna men jag kan inte hitta namnen. Jag har för mig att dom har olika namn, den blå, vita och lila. Irene Din Lila heter Iochroma cyaneum Kan det vara detta inlägg du syftade på? http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=874520CITAT (Floppy @ 25-09-2008, 20:34)  ...den ena är ju lite öppen så man ser att den är blå...Ladyn...   .............. (Det var ju synd Floppy)
Redigerat av Lady Hamilton: 25-09-2008, 19:46
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
25-09-2008, 20:05
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
Åhhh  Ladyn...det var precis den sidan jag letade efter!!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
26-09-2008, 18:08
|

Medlem
Antal inlägg: 2 009
Medlem nr: 5 169

|
Hehe, det verkar som att Ladyn aspirerar på titeln som ÅRETS ängel
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
26-09-2008, 19:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem nr: 9 230

|
Ja, jag gör det då inte, trots alla plantor har jag inte fått en enda blomma, varken vit, blå eller lila  å nu är det snart dags att plocka ner dom i källaren
--------------------
|
|
|
|
|
26-09-2008, 20:27
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
27-09-2008, 18:32
|

Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369

|
CITAT (Floppy @ 26-09-2008, 22:22)  Maggan...jag ska ta en bild på blomman sen när den har öppnat sig helt...om den nu inte tappar knopparna innan...den tappar nämligen lite blad nu men det kan ju vara för att han är lite sur över transporten...men det syns att det är en blå ...minis Hehe, ja visst är den blå!  Och efter en stunds funderande mindes jag att det grodde två st vita i våras, och pejjan fick den ena. En vit räcker gott o väl, har alldeles tillräckligt ändå av minisar överallt! De största ska mer el mindre kapas längs krukan innan vintern för att bli buskigare. Så om nån vill ha orotade sticklingar av blå, vit och lila i höst, hojta till! Den blå har gått i frö och den vita har inga knoppar, tror jag i af, den står lite inträngd i växthuset bakom annat, men den lila kommer nya knoppar i topparna i våning på våning, hur ska man kunna ta sticklingar på såna grenar??
--------------------
MVH Maggan Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne 
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|