Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den blå änglatrumpeten del 2, Hur gick det sen?
          Floppy
          Inlägg 23-09-2008, 22:34
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Aha...är det så man ska göra???...man ska vara brutal för att få dem att blomma...undrar om min
          'upp-och-ner-vändningen-av-minisar-i-komposten' var tillräckligt brutal så jag ska gå och se om de blommar nu... g.gif

Redigerat av Floppy: 23-09-2008, 22:35

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera
          Gillan
          Inlägg 23-09-2008, 22:44
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Lady Hamilton @ 19-09-2008, 14:07) *
          Du skrev lite högre upp att det gick bra med en "pytteliten" stickling räckte........nu har jag mätt mina ena är 139,5cm och den andra 127cm Så då får det bli 127:an i så fall eller? Som sagt var giggle.gif får jag bara fira Jul först santa.gif så tar jag med mig "sticklingen" ner till mässan kompiskram.gif (En liten passus bara.......minns du när jag var på G att dra med mig 50L:s kruka med Pepino till mässan?.....då kan ju denna planta inte kallas för annat än "Liten stickling" rotfl.gif )

( Ber så heemskt mycket om ursäkt för att jag inte sett det här förut blush.gif )..................Den med 127:an duger gott åt mig.

Men du!, Det där med Pepinon ! Vill du att jag ska berätta hur det verkligen gick till giggle.gif ................för inte hade det nåt med mässan att göra ialla fall rotfl.gif rotfl.gif ..........50 liter, Tjaa, såå var det ju, men vart försökte du göra av den rolleyes.gif ............( nån som vill veta vad hon/ jag pratar om naughty.gif )...................................fortsättning kanske följer............................Det beror helt och hållet på Ladyn smiley_small_hug.gif

Grattis pejjan!...............nu finns det ännu en aspirant till nästa års sticklingar giggle.gif !

CITAT (Floppy @ 23-09-2008, 23:34) *
          Aha...är det så man ska göra???...man ska vara brutal för att få dem att blomma...undrar om min
          'upp-och-ner-vändningen-av-minisar-i-komposten' var tillräckligt brutal så jag ska gå och se om de blommar nu... g.gif

Testa så får du se! Tänk om du skulle få en mindre chock naughty.gif

Redigerat av Gillan: 23-09-2008, 22:46

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 24-09-2008, 07:57
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Gillan @ 23-09-2008, 23:44) *
          ( Ber så heemskt mycket om ursäkt för att jag inte sett det här förut blush.gif )..................Den med 127:an duger gott åt mig.

Men du!, Det där med Pepinon ! Vill du att jag ska berätta hur det verkligen gick till giggle.gif ................för inte hade det nåt med mässan att göra ialla fall rotfl.gif rotfl.gif ..........50 liter, Tjaa, såå var det ju, men vart försökte du göra av den rolleyes.gif ............( nån som vill veta vad hon/ jag pratar om naughty.gif )...................................fortsättning kanske följer............................Det beror helt och hållet på Ladyn smiley_small_hug.gif

angel_not.gif Ja, jo visserligen rätt......men den var ju också på G till mässan.......tror inte vi skall avslöja alla detaljer om vart den ev. skulle ha fått tillbringa "just den vintern" sos.gif I vilket fall fick den ändå inte plats i din brevlåda crazy.gif eller så var det något med fraktkostnaderna......... whist.gif ......tycker inte att det är sååå noga shy.gif
          I alla fulla fall så sparar jag 127:an till dig tummenupp.gif

CITAT (Maggan H @ 15-09-2008, 21:47) *
          Jag kan bidra med små stickade näsvärmare, vilken storlek tror du passar? kompiskram.gif

Har du redan bäddat in dina? ohmy.gif Har ni frost? ohmy.gif Mina får allt stå ute ett bra tag till, uterummet har inte fått glas än! blink.gif

en Vit av Familjen Acnistus (sticklings förökad i år den är sååååå snygg)

Och det här, det skriver hon bara för att retas, ranting.gif hon VET ju att jag ingen vit har som blommar! -cry-.gif

Ja näsvärmare emottager jag gärna yes.gif Men ännu har vi inte haft någon frost (peppar peppar)
          Att du inte har någon Vit som blommar slap.gif är väll inte konstigt när du har gett bort den till Pejori 000.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          pejori
          Inlägg 24-09-2008, 10:09
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Tror jag skrattar ihjäl mej... rotfl.gif
          Men visst är den vit???? rotfl.gif

Bifogad fil  Bild006.jpg ( 78.27k ) Antal nedladdningar: 27

Bifogad fil  Bild005.jpg ( 153.29k ) Antal nedladdningar: 25

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Maggan H
          Inlägg 24-09-2008, 19:07
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (pejori @ 23-09-2008, 22:51) *
          Får väl avge en liten rapport om hur det gått med mina minisar.. tummenupp.gif

Efter sista fotograferingen, fick jag ett frispel på min lila, som bara tappade blad hela tiden.... ranting.gif
          Då gjorde jag "en Bettson" och sågade ner den till fotknölarna... crying.gif
          OJA...den överlevde och ryckte upp sig, så nu står den i sovrummet och vintervilar...(jag har också tagit in mina) yes.gif
          MEN...nu kommer det roliga... a0a.gif
          Fick överta en blå av maggan H som var lite halvvissen...Trodde den avlidit, men ville inte kasta den, så den åkte också in i blomrummet help.gif
          Gick in och vattnade lite nu i kväll och vad ser jag????
          Maggans H:s vissna sak, BLOMMAR!!!! med 3 (tre) !!!! vita blommor duh.gif g.gif wink.gif
          Söt som socker, två dm. hög och tre vita blommor wub.gif wub.gif
          Tur jag inte kastade den, och hoppas blommorna finns kvar i dagsljuset imorgon. Då kommer bilden crazy.gif

VA??? ohmy.gif VAD SÄGER DU?? ohmy.gif VITA blommor???? ohmy.gif Och min egen vita har inte gjort sig det besväret att visa några blommor!! rtfm.gif Hade jag verkliogen en till vit, hmmm, det måste jag ju haft.... g.gif

Men grattis pejori, det var skitkul att den blommar, och med vita blommor! tummenupp.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 24-09-2008, 08:57) *
          angel_not.gif Ja, jo visserligen rätt......men den var ju också på G till mässan.......tror inte vi skall avslöja alla detaljer om vart den ev. skulle ha fått tillbringa "just den vintern" sos.gif I vilket fall fick den ändå inte plats i din brevlåda crazy.gif eller så var det något med fraktkostnaderna......... whist.gif ......tycker inte att det är sååå noga shy.gif
          I alla fulla fall så sparar jag 127:an till dig tummenupp.gif
          Ja näsvärmare emottager jag gärna yes.gif Men ännu har vi inte haft någon frost (peppar peppar)
          Att du inte har någon Vit som blommar slap.gif är väll inte konstigt när du har gett bort den till Pejori 000.gif

Ska sätta fart på stickorna och göra näsvärmare till både dig och minisarna! Fast det klart, näsvis är du ju ändå..... coolgleam.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Floppy
          Inlägg 25-09-2008, 12:16
          Länk hit: #126

Medlem

TACKAR Maggan H för minisen som kom idag...så här fint får den stå...tillsammans med två av Ladyns Kardemumma plantor... (tackar igen) som jag har fått tidigare...

smiley_small_hug.gif till er båda...

Bifogad fil  003.JPG ( 563.72k ) Antal nedladdningar: 25

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 25-09-2008, 14:59
          Länk hit: #127

Medlem

CITAT (Floppy @ 25-09-2008, 13:16) *
          TACKAR Maggan H för minisen som kom idag...så här fint får den stå...tillsammans med två av Ladyns Kardemumma plantor... (tackar igen) som jag har fått tidigare...

Bifogad fil  003.JPG ( 563.72k ) Antal nedladdningar: 25

Tack själv för att du räddar livet på den! Har knopparna klarat resan? (Självklart har jag kollat så de är blå....! crazy.gif )

Redigerat av Maggan H: 25-09-2008, 15:00

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 25-09-2008, 17:59
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Floppy @ 25-09-2008, 13:16) *

smiley_small_hug.gif Varså god!
          (men Maggan? g.gif när jag förstorade upp Floppys bild.........tycker jag att det absolut liknar Vit Mini................ crazy.gif )

--------------------
          Penseé album

Citera
          Irene_L
          Inlägg 25-09-2008, 19:22
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

En bild på den lilas blommor....jippie:
          Bifogad fil  miniängelblom_lila.JPG ( 67.27k ) Antal nedladdningar: 22

Jag undrar över en sak. confused.gif Jag kallar dom ju för miniänglar men vilket är deras riktiga namn. Jag vet att ni har skrivit det förut. Jag har försökt att leta tillbaks i trådarna men jag kan inte hitta namnen. Jag har för mig att dom har olika namn, den blå, vita och lila.

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Floppy
          Inlägg 25-09-2008, 19:34
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (Maggan H @ 25-09-2008, 15:59) *
          Tack själv för att du räddar livet på den! Har knopparna klarat resan? (Självklart har jag kollat så de är blå....! crazy.gif )

Jodå knopparna har klarat resan alldeles utmärkt tummenupp.gif ...den ena är ju lite öppen så man ser att den är blå...Ladyn... flirting.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 25-09-2008, 19:48
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (Irene_L @ 25-09-2008, 20:22) *
          Jag undrar över en sak. confused.gif Jag kallar dom ju för miniänglar men vilket är deras riktiga namn. Jag vet att ni har skrivit det förut. Jag har försökt att leta tillbaks i trådarna men jag kan inte hitta namnen. Jag har för mig att dom har olika namn, den blå, vita och lila.

Irene Din Lila heter Iochroma cyaneum Kan det vara detta inlägg du syftade på? http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=874520

CITAT (Floppy @ 25-09-2008, 20:34) *
          ...den ena är ju lite öppen så man ser att den är blå...Ladyn... flirting.gif

whist.gif ..............(Det var ju synd Floppy)

Redigerat av Lady Hamilton: 25-09-2008, 19:46

--------------------
          Penseé album

Citera
          Irene_L
          Inlägg 25-09-2008, 20:05
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Åhhh thanks.gif Ladyn...det var precis den sidan jag letade efter!!
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Floppy
          Inlägg 26-09-2008, 13:58
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 25-09-2008, 20:48) *
          whist.gif ..............(Det var ju synd Floppy)

hm...visst var det...eller inte... flirting.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 26-09-2008, 14:11
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Floppy @ 26-09-2008, 14:58) *
          hm...visst var det...eller inte... flirting.gif

devil.gif Eller inte!! devil.gif

Jag SÅG att det var blåa knoppar, annars hade du kanske fått en annan, Floppy, har en till att gambla med, fast den är kanske inte blå?? Vit?? Gul?? crazy.gif

Åtminstone växer min kvarvarande, förhoppningsvis vita, riktigt bra i alla fall! giggle.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-09-2008, 14:20
          Länk hit: #135

Medlem

Så här såg i allafall mina Vita ut innan jag tog in den ena och låter de andra stanna kvar nedgrävda ute i växthuset. Ännu har vi inte fått någon kyla men snart...........så det vore inte dumt om du skickade näsvärmarna snart...... angel_not.gif

Bifogad fil  DSCN1361_kopiera.jpg ( 273.01k ) Antal nedladdningar: 24
          Bifogad fil  DSCN1362_kopiera.jpg ( 194.33k ) Antal nedladdningar: 16

--------------------
          Penseé album

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 26-09-2008, 18:08
          Länk hit: #136

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Hehe, det verkar som att Ladyn aspirerar på titeln som ÅRETS ängel crazy.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Cathis
          Inlägg 26-09-2008, 19:47
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

Ja, jag gör det då inte, trots alla plantor har jag inte fått en enda blomma, varken
          vit, blå eller lila -cry-.gif å nu är det snart dags att plocka ner dom i källaren crying.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 26-09-2008, 20:27
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Hm.. g.gif g.gif
          Har fått roliga änglafrön på posten och undrar hur jag förvarar dom bäst över vintern.... dunno.gif dunno.gif
          Vill ju helst ha maximal grodbarhet till våren ju... yes.gif yes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Floppy
          Inlägg 26-09-2008, 21:22
          Länk hit: #139

Medlem

Maggan...jag ska ta en bild på blomman sen när den har öppnat sig helt...om den nu inte tappar knopparna innan...den tappar nämligen lite blad nu men det kan ju vara för att han är lite sur över transporten...men det syns att det är en blå ...minis

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 27-09-2008, 18:32
          Länk hit: #140

Medlem

CITAT (Floppy @ 26-09-2008, 22:22) *
          Maggan...jag ska ta en bild på blomman sen när den har öppnat sig helt...om den nu inte tappar knopparna innan...den tappar nämligen lite blad nu men det kan ju vara för att han är lite sur över transporten...men det syns att det är en blå ...minis

Hehe, ja visst är den blå! biggrin.gif Och efter en stunds funderande mindes jag att det grodde två st vita i våras, och pejjan fick den ena. En vit räcker gott o väl, har alldeles tillräckligt ändå av minisar överallt! De största ska mer el mindre kapas längs krukan innan vintern för att bli buskigare. Så om nån vill ha orotade sticklingar av blå, vit och lila i höst, hojta till! Den blå har gått i frö och den vita har inga knoppar, tror jag i af, den står lite inträngd i växthuset bakom annat, men den lila kommer nya knoppar i topparna i våning på våning, hur ska man kunna ta sticklingar på såna grenar?? blink.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera

15 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon