Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den blå änglatrumpeten del 2, Hur gick det sen?
          Maggan H
          Inlägg 26-10-2008, 18:07
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Frö finna att köpa, och kanske finns det sticklingar till salu här i tråden, vem vet? Jag har kapat min 1 dm över marken så av min blir det inga, tyvärr.

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-10-2008, 18:36
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Maggan H @ 19-10-2008, 16:17) *
          Idag såg jag koltrastarna kalasa på de nu mjuka gula bären/fröhusen av klockviolen. sick.gif De skulle väl vara giftiga, någon som har sett det beskrivas i skrift nånstans? g.gif Kan fåglarna äta dem ska kan nog vi också, om man nu skulle få för sig det. coolgleam.gif

rtfm.gif VAD??? läser jag?
          CITAT
          koltrastarna kalasa på de nu mjuka gula bären/fröhusen

Ut genast och samla in fröhusen cool.gif och ta till vara på fröerna! Det är aldelens för dyrbara för att bli FÅGELFRÖN fear.gif !!
          Bigogar en liten bild ........för de som är intresserade av Rött............... whist.gif

Bifogad fil  DSCN1776.JPG ( 134.7k ) Antal nedladdningar: 24

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          DragonLady
          Inlägg 27-10-2008, 11:24
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Ok thanks.gif Ladyn.

Jag skall prova att ha dem i uterummet tills det blir för kallt, förra året var det ju inga minusgrader o prata om direkt så vi får väl se i år.
          Jag tog nog fel jord när jag planterade om.. det blev U-jord, undrars hur det blir då med all den näringen som finns där i g.gif
          Jag satte båda två i samma kruka, det kan man väl göra?
          Krukan är på 10l.
          Så byter man till en större till våren..

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 28-10-2008, 08:27
          Länk hit: #164

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 26-10-2008, 18:36) *
          rtfm.gif VAD??? läser jag?

Ut genast och samla in fröhusen cool.gif och ta till vara på fröerna! Det är aldelens för dyrbara för att bli FÅGELFRÖN fear.gif !!
          Bigogar en liten bild ........för de som är intresserade av Rött............... whist.gif

Bifogad fil  DSCN1776.JPG ( 134.7k ) Antal nedladdningar: 24

Haha, jag har frö så jag klarar mig ändå, låt fågelstackarna få lite mat också! whistling.gif

Fortfarande står min kvar ute, jag var och vattnade den igår, men vinterjacka och vantar på..... Snart måste jag ta in den, och snart är också vårt uterum klart så där ska den få stå i vinter och vänslas med julgranen..... Har ni sett en julgran nån gång med lite insprängda blad bland barren? Och med lite blåa klockor här o där som en ny slags pynt?? Det blir kanske verklighet nu!! biggrin.gif

Men den röda, den ser kanonfin ut! crazy.gif

VÅRDA DEN MYCKET ÖMT, så den kan bli mamma åt många fina sticklingar! crazy.gif yahoo.gif blush.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Irene_L
          Inlägg 28-10-2008, 09:45
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Jaaa vad fin den röda ser ut! tummenupp.gif Vad kul att det finns röd också...ta nu riktigt bra hand om den. Vi är nog många som gärna står i kö för att få sticklingar av den flirting.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          sqrulan
          Inlägg 28-10-2008, 10:15
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Absolut Irene L, den kön (om jag fick vara med) skulle sträcka sig ända upp till Västerbotten. innocent.gif
          Jag gillar ju köer shy.gif och köar gärna på vita och lilablommande också! whist.gif

Dett bidde ingen vit acnistus australis av fröerna som du skickade Lady H, det bidde ingenting alls! -cry-.gif Gjorde jag nåt fel? Var det någon annan som lyckades bättre?

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 28-10-2008, 18:19
          Länk hit: #167

Medlem

CITAT (sqrulan @ 28-10-2008, 10:15) *
          Absolut Irene L, den kön (om jag fick vara med) skulle sträcka sig ända upp till Västerbotten. innocent.gif
          Jag gillar ju köer shy.gif och köar gärna på vita och lilablommande också! whist.gif

Dett bidde ingen vit acnistus australis av fröerna som du skickade Lady H, det bidde ingenting alls! -cry-.gif Gjorde jag nåt fel? Var det någon annan som lyckades bättre?

Jag fick upp två av fem, men det var i våras, vet inte när du sådde, sqrulan? Och en har jag tydligen gett bort..... Floppy, lever den än?

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          sqrulan
          Inlägg 28-10-2008, 18:54
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag sådde nog sista veckan i juli ungefär så det kanske var i senaste laget, jag brukar inte ha sån otur med mina sådder så det kändes trist. Men jag är glad för din skull!!! tummenupp.gif
          Man får ta nya friska tag till våren. yes.gif

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 01-11-2008, 15:25
          Länk hit: #169

Medlem

I natt har det varit 2 grader kallt, och miniänglen har stått ute utan skydd. Jag har bestämt för att prova denna vintern med att låta den vara ute, i söderläge nära huset. Den ser ut att ha klarat sig bra i natt i alla fall. Har lite blad kvar. rolleyes.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 02-11-2008, 13:08
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

CITAT (sqrulan @ 28-10-2008, 10:15) *

Jaha, varför får inte jag vara med, mobbing av lilla mig -cry-.gif bara för att jag bor i Norrbotten nono.gif

Men som tur är så är ju Ladyn en kompis till mig så jag tror nog att jag får vara med på ett hörn kram2.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 02-11-2008, 13:53
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (titti49zon6 @ 02-11-2008, 13:08) *
          Jaha, varför får inte jag vara med, mobbing av lilla mig -cry-.gif bara för att jag bor i Norrbotten nono.gif
          Men som tur är så är ju Ladyn en kompis till mig så jag tror nog att jag får vara med på ett hörn kram2.gif

smiley_small_hug.gif Ja klart att du är min kompis! kompiskram.gif Du och 10st till......... giggle.gif och jag har er redan
          "rangordnade" i katalogisk ordning Skulle jag i dag dela på den Röda minisen så skulle vi var och en få ett ½ blad vardera ......så jag tror att jag fortsätter att driva den "hel" fram till vårkanten och att jag DÅ försöker att ta sticklingar och försöker att föröka den, låter det förslaget bra g.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 02-11-2008, 14:27
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 02-11-2008, 13:53) *
          smiley_small_hug.gif Ja klart att du är min kompis! kompiskram.gif Du och 10st till......... giggle.gif och jag har er redan
          "rangordnade" i katalogisk ordning Skulle jag i dag dela på den Röda minisen så skulle vi var och en få ett ½ blad vardera ......så jag tror att jag fortsätter att driva den "hel" fram till vårkanten och att jag DÅ försöker att ta sticklingar och försöker att föröka den, låter det förslaget bra g.gif

Det låter hur bra som helst att du tar hand om den över vintern, låt den stå i 23 grader med ordentliga lysrör över så den hinner växa sig stor och präktig till i sommar! santa.gif Då kanske vi får 4- 5 blad per man... kram1.gif (Apråpå blad får du ett tillskott i veckan..... rotfl.gif )

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          malin72
          Inlägg 02-11-2008, 20:58
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

ni andra förrutom Maggan H ninja.gif som ska ha sin ute crazy.gif

hur gjorde ni när ni tog in dom...totalt stopp i hjärnan nu duh.gif klippte ni ner dom och rensade på blad?????
          Jag ställer in mina i förrådet och jag tror nog att dom stog där i vintras med väv runt sig sos.gif ska jag klippa dom och avblada dom eller...hur f-n gjorde vi mer under vintern rtfm.gif vaddå skriva upp .....jag näääääää inte då kommer i håg allt jag gör sos.gif visst ja röd whist.gif whist.gif whist.gif wub.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 02-11-2008, 22:56
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Lady Hamilton @ 02-11-2008, 13:53) *

Jaha...röd var det ja unsure.gif
          Har lite röda frön här, men tror det är "sugrörsmodellen" på dom. slap.gif
          Får väl hoppas jag får rätt tomte, så kan jag skicka dom "ipåse ja..."
          Vill ju ha röda trumpeter ju -cry-.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-11-2008, 08:12
          Länk hit: #175

Medlem

CITAT (pejori @ 02-11-2008, 22:56) *
          Jaha...röd var det ja unsure.gif
          ....Har lite röda frön här, men tror det är "sugrörsmodellen" på dom...... slap.gif

tummenupp.gif Japp samma sort här santa.gif du får gärna skicka några fröer till mig så hjälper jag dig med uppdrivningen crazy.gif om du vill

CITAT (malin72 @ 02-11-2008, 20:58) *

....klippte ni ner dom och rensade på blad?......ställer in mina i förrådet och jag tror nog att dom stog där i vintras med väv runt sig....klippa dom och avblada dom eller...hur f-n gjorde vi mer under vintern.....

Japp! klipp ner till hanterbar storlek och avblada plantorna Sedan till våren kan du klippa ner ännu mera om du behöver

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-11-2008, 08:28
          Länk hit: #176

Medlem

CITAT (malin72 @ 02-11-2008, 20:58) *

hur gjorde ni när ni tog in dom...totalt stopp i hjärnan nu duh.gif klippte ni ner dom och rensade på blad?????
          Jag ställer in mina i förrådet och jag tror nog att dom stog där i vintras med väv runt sig sos.gif ska jag klippa dom och avblada dom eller...hur f-n gjorde vi mer under vintern rtfm.gif vaddå skriva upp .....jag näääääää inte då kommer i håg allt jag gör sos.gif visst ja röd whist.gif whist.gif whist.gif wub.gif

Ifjol satte jag in min i garaget som den var, Malin, och det tog bara några dagar sen ramlade alla bladen av. Så du behöver inte dra av bladen om du inte vill, fast det blir ju skräpigt.

Jag klippte lite i min igår och banne mig om det inte fanns en knopp också!
          Det är bara den STORA som ska stå ute, det syns inget alls på den och bladen sitter kvar ännu trots frost i två nätter. Jag har en liten nergrävd i rabatten, en liten uppstammad ännu så länge i växthuset, där Brugmansian har fått frost men det syns inget på Iochroman. Sen har jag förstås den lila, helt nerklippt och jag hoppas verkligen att den kommer tills nästa år samt den vita. Dessa står i ett förråd. Så jag har lite att gambla med tyckte jag! biggrin.gif

Och även flugorna gillar frukterna såg jag igår.....

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          malin72
          Inlägg 03-11-2008, 13:40
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2008, 08:12) *
          Japp! klipp ner till hanterbar storlek och avblada plantorna Sedan till våren kan du klippa ner ännu mera om du behöver

000.gif med tanke på hur dom ser ut så får dom nog ny frissa idag då innan dom åker in a0a.gif

CITAT (Maggan H @ 03-11-2008, 08:28) *
          Ifjol satte jag in min i garaget som den var, Malin, och det tog bara några dagar sen ramlade alla bladen av. Så du behöver inte dra av bladen om du inte vill, fast det blir ju skräpigt.

Jag klippte lite i min igår och banne mig om det inte fanns en knopp också!
          Det är bara den STORA som ska stå ute, det syns inget alls på den och bladen sitter kvar ännu trots frost i två nätter. Jag har en liten nergrävd i rabatten, en liten uppstammad ännu så länge i växthuset, där Brugmansian har fått frost men det syns inget på Iochroman. Sen har jag förstås den lila, helt nerklippt och jag hoppas verkligen att den kommer tills nästa år samt den vita. Dessa står i ett förråd. Så jag har lite att gambla med tyckte jag! biggrin.gif

Och även flugorna gillar frukterna såg jag igår.....

giggle.gif skojja ju bara med dig ju men det vet du.... flirting.gif

men vet ni dom vita och blå ser man inget alls på att dom stått ett par nätter med frost men den lila är sladdrig i bladen redan så visst är det stor skillnad på dom inte bara på blommorna g.gif så den klipper jag nog ner en del av och nu är det nog ingen ide att försöka spara sticklingar där inte no.gif dom har reagerat helt olika

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 03-11-2008, 14:06
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2008, 08:12) *
          tummenupp.gif Japp samma sort här santa.gif du får gärna skicka några fröer till mig så hjälper jag dig med uppdrivningen crazy.gif om du vill

Det erbjudandet motages tacksamt...Jag är hopplös med fröer ju.. -cry-.gif -cry-.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-11-2008, 14:13
          Länk hit: #179

Medlem

CITAT (malin72 @ 03-11-2008, 13:40) *
          000.gif med tanke på hur dom ser ut så får dom nog ny frissa idag då innan dom åker in a0a.gif

giggle.gif skojja ju bara med dig ju men det vet du.... flirting.gif

Jo jag vet! Tänkte bara bespara dig lite arbete.... naughty.gif

men vet ni dom vita och blå ser man inget alls på att dom stått ett par nätter med frost men den lila är sladdrig i bladen redan så visst är det stor skillnad på dom inte bara på blommorna g.gif så den klipper jag nog ner en del av och nu är det nog ingen ide att försöka spara sticklingar där inte no.gif dom har reagerat helt olika

Jag tycker också att den lila avviker allt för mycket, blommorna är ju inte alls likadana. Den ska nog eg tillhöra ett annat släkte..... Min hade tjocka kraftiga stammar, jag fick verkligen ta i för att kapa den med sekatören. unsure.gif Måtte den klara den hårda beskärningen! crying.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 03-11-2008, 14:27
          Länk hit: #180

Gäster

Alltså jag har ju missat något genom att inte läsa den här tråden förrän nu!!! Wow vilka blommor!
          Maggan: Har du fröer till den här lila kvar?(nedan) Jag skulle verkligen vilja ha en sådan... Vill du sälja några sådana fröer till mig? Jag betalar portot naturligtvis.

Med Vänliga Hälsningar, Rosmarin

CITAT (Maggan H @ 22-08-2008, 16:12) *

Bifogar bilder från min lila som nu slagit ut.

[attachment=23099:P8210008.JPG]

[attachment=23100:P8210009.JPG]

[attachment=23101:P8210010.JPG]

Och Lady Hamilton, den blå är ju underbar, så jag ställer samma fråga till dig som ovan till Maggan. Den lila är väl samma som på Maggans foton, eller...?

Vänliga Hälsningar! Rosmarin

CITAT (Lady Hamilton @ 23-08-2008, 16:03) *
          Bilder från i dag
          [attachment=23151:DSCN1071_kopiera.jpg]
          [attachment=23152:DSCN1075_kopiera.jpg]

Citera

15 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-12-2025, 17:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon