Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den blå änglatrumpeten del 2, Hur gick det sen?
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-11-2008, 14:44
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Rosmarin @ 03-11-2008, 14:27) *
          ...Alltså jag har ju missat något genom att inte läsa den här tråden förrän nu!!! Wow vilka blommor!.....
          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Och Lady Hamilton, den blå är ju underbar, så jag ställer samma fråga till dig som ovan till Maggan. Den lila är väl samma som på Maggans foton, eller...?

Vänliga Hälsningar! Rosmarin

Våra Lila och Blå plantor är av samma sort kompiskram.gif har "lixomt" blivit att alla vi här i tråden "håller i hop" kram1.gif De Blåa finns i 2 olika variationer men ser i princip likadana ut. Det är bara bladen som skiljer sig lite. Den Vita sorten tror jag är bara en. Den Lila sorten var det Gillan som först "introducerade" så flera av oss fick sticklingar av henne och på så vis är vi ett flertal som har plantor som Gillan är "Mormor" till. Frön till de Blåa borde inte var svåra att få tag i via denna tråd angel_not.gif (personligen så har jag f n stor oreda i frö-ordningen och dålig koll på vad jag har o inte har för frön just nu) Och mig veterligen så är det ingen av oss som har drivit upp Lila plantor via frön g.gif utan de är nog uteslutande "sticklingar" som är tagna o rotade på vårkanten, eller små plantor som någon av oss funnit i butik på våren. Så häng kvar med oss här i tråden så kommer nog även du att bli lycklig ägare framöver
          Känn dig HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN ner i Miniängla-träsket! devil.gif laugh.gif kram2.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          malin72
          Inlägg 03-11-2008, 16:48
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2008, 14:44) *
          Våra Lila och Blå plantor är av samma sort kompiskram.gif har "lixomt" blivit att alla vi här i tråden "håller i . Så häng kvar med oss här i tråden så kommer nog även du att bli lycklig ägare framöver
          Känn dig HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN ner i Miniängla-träsket! devil.gif laugh.gif kram2.gif

crazy.gif ninja.gif yahoo.gif
          Välkommen Rosmarin bravo.gif och som sagt till våren finns nog sticklingar till iallfall vit och blå och lila sen har en viss Lady nåtot på g som nog vi kommer slåss om sen, den röda crazy.gif devil.gif w00t.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          sqrulan
          Inlägg 03-11-2008, 18:09
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

crazy.gif Den rööööda!!! giggle.gif Har ni sett på Tradera att en röd orotad just nu ligger på över 200:- -fear-.gif
          Mina blå står inne och dom ser riktigt friska och fina ut ännu, måste dom vintervila eller går dom i vila själva till slut?

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-11-2008, 18:37
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Frö till den blå har jag, och som Ladyn säger finns inga lila tillgängliga bland oss (ännu naughty.gif ). Hade hoppats mina skulle mogna med den blommade för sent för att hinna utvecklas. Kanske nästa år? innocent.gif

Vill du ha blå, Rosmarin så skicka PM, vet inte riktigt om du menade den riktigt lila eller den blå? Kan inte se dina bilder, kan ni andra? confused.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-11-2008, 19:31
          Länk hit: #185

Medlem

CITAT (Maggan H @ 03-11-2008, 18:37) *
          ..Kan inte se dina bilder, kan ni andra? confused.gif ....

Ja det kan vi giggle.gif de finns på sidan 4 i denna tråd

Bifogar bilder från min lila som nu slagit ut.

Reducerad 77% 1280 x 960 (220.64k)

//

Reducerad 77% 1280 x 960 (255.3k)//

Reducerad 77% 1280 x 960 (252.71

Och det är dina egna bilder Maggan rotfl.gif

Redigerat av Lady Hamilton: 03-11-2008, 19:32

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 03-11-2008, 19:46
          Länk hit: #186

Medlem

Aha, var det så enkelt! giggle.gif Så går det när man inte läser så noga....Fast bilderna ser jag i alla fall inte i Rosmarins inlägg.... ninja.gif Fast de är ju riktigt snygga... santa.gif Ångrar nästan att jag har kapat den! slap.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 04-11-2008, 10:01
          Länk hit: #187

Gäster

Våra Lila och Blå plantor är av samma sort kompiskram.gif har "lixomt" blivit att alla vi här i tråden "håller i hop" kram1.gif Och mig veterligen så är det ingen av oss som har drivit upp Lila plantor via frön g.gif utan de är nog uteslutande "sticklingar" som är tagna o rotade på vårkanten, eller små plantor som någon av oss funnit i butik på våren. Så häng kvar med oss här i tråden så kommer nog även du att bli lycklig ägare framöver

Hm, jo , jag hade väl egentilgen förstått att det är samma sorts plantor blush.gif det framgår ju med rätt stor tydlighet. Hade väl lite brått när jag skrev igår... whist.gif Mina frågor borde ha adresserats till er alla naturligtvis.

Tack så mycket!!!

CITAT (malin72 @ 03-11-2008, 16:48) *
          crazy.gif ninja.gif yahoo.gif
          Välkommen Rosmarin bravo.gif och som sagt till våren finns nog sticklingar till iallfall vit och blå och lila sen har en viss Lady nåtot på g som nog vi kommer slåss om sen, den röda crazy.gif devil.gif w00t.gif

thanks.gif alla! Jag ska följa tråden fr. o. m. NU!

CITAT (Maggan H @ 03-11-2008, 19:46) *
          Aha, var det så enkelt! giggle.gif Så går det när man inte läser så noga....Fast bilderna ser jag i alla fall inte i Rosmarins inlägg.... Fast de är ju riktigt snygga...Ångrar nästan att jag har kapat den! slap.gif

Ja som sagt visst är de snygga, MINA giggle.gif BILDER!!!

Redigerat av Rosmarin: 04-11-2008, 11:52

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 04-11-2008, 10:15
          Länk hit: #188

Gäster

Och mig veterligen så är det ingen av oss som har drivit upp Lila plantor via frön g.gif utan de är nog uteslutande "sticklingar" som är tagna o rotade på vårkanten...

Tihi giggle.gif , om ni ska skicka sticklingar till mig i Frankrike så blir det kanske som i Maggans dröm a0a.gif a0a.gif a0a.gif !!!

CITAT (Maggan H @ 18-07-2008, 10:25) *
          ''Synd att jag är billös för tillfället, annars hade jag gett mig ut och letat efter en buss med en timmerbil i lasten ''

Du hade inte hittat den Gillan whistling.gif om du inte hade varit i mina krokar, för i morse ringde de från Kristianstads flygplats och sa att de hade en mycket egendomlig försändelse till mig. blink.gif Den skulle enl papperna innehålla en stickling men det trodde de inte på så polisen var ditkallad och så även jag. När jag kom dit fick jag legitimera mig med Odlas namnknapp innan jag fick ut 'paketet' och vad tror ni det innehöll ;

Ja, gissa?? Lady Hamilton i egen hög person, med Odlarknapp och allt och med en vissen bladruska i handen som vimpel och hon skrek' Hej Maggan, detta var vad jag kunde ta av grannens träd'!

Hur i all världen detta har gått till kan man verkligen undra, vad tror ni?? g.gif Det var ju från början en buss och en timmerbil.....

Detta är ju inte med verkligenheten överensstämmande, ifall nu nån kunde tro det, men jag har i alla fall sett det i drömmen! a0a.gif

Redigerat av Rosmarin: 04-11-2008, 10:17

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 05-11-2008, 10:11
          Länk hit: #189

Gäster

Jag hittade den här fina länken när jag googlade på Iochroma:
          http://images.google.fr/images?q=Iochroma&...=4&ct=title

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-11-2008, 10:16
          Länk hit: #190

Medlem

CITAT (Rosmarin @ 04-11-2008, 10:15) *
          Tihi giggle.gif , om ni ska skicka sticklingar till mig i Frankrike så blir det kanske som i Maggans dröm a0a.gif a0a.gif a0a.gif !!!

rotfl.gif Ja det kanske vore värt ett försök angel_not.gif ..........Du Maggan! Du åker först............ crazy.gif och Rosmarin?.....har du en "Odlaknapp"? för att kuann legitimera dig med......... whist.gif

a0a.gif a0a.gif

Redigerat av Lady Hamilton: 05-11-2008, 10:17

--------------------
          Penseé album

Citera
          malin72
          Inlägg 05-11-2008, 13:47
          Länk hit: #191

Medlem

CITAT (Rosmarin @ 04-11-2008, 10:15) *

men att ta en sväng till frankrike bara för ett par sticklingar skull g.gif ja vad gör man inte för sina blomtokiga odliater 000.gif a0a.gif a0a.gif crazy.gif

CITAT (Rosmarin @ 05-11-2008, 10:11) *
          Jag hittade den här fina länken när jag googlade på Iochroma:
          http://images.google.fr/images?q=Iochroma&...=4&ct=title

ninja.gif usch ja vad fula dom är ninja.gif whist.gif såg nog minsan några med den där rödiga färgen där med crazy.gif w00t.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          Maggan H
          Inlägg 05-11-2008, 14:02
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 10:16) *
          rotfl.gif Ja det kanske vore värt ett försök angel_not.gif ..........Du Maggan! Du åker först............ crazy.gif och Rosmarin?.....har du en "Odlaknapp"? för att kuann legitimera dig med......... whist.gif
          a0a.gif a0a.gif

Jaså, tycker du att jag ska vara på plats och ta emot dig när du kommer i din låda?? coolgleam.gif Säkert åker jag på att betala en massa tullavgifter och skatter, bara för en vissen bladruska.... fear.gif
          Fast jag hade ju förstås betalat för att få ut dig, Ladyn.... smiley_small_hug.gif rotfl.gif Rosmarin, du åker på halva avgiften! Och har du ingen Odlaknapp, kan du låna min ena, jag har två.... naughty.gif

CITAT (malin72 @ 05-11-2008, 13:47) *
          ninja.gif usch ja vad fula dom är ninja.gif whist.gif såg nog minsan några med den där rödiga färgen där med crazy.gif w00t.gif [/color]

Ja usch, såna VILL VI SÅ GÄRNA HA JU! Inte konstigt att man låter en del stå ute för att kanske få frysa ihjäl när man har såna att drömmaa om....

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          malin72
          Inlägg 05-11-2008, 14:18
          Länk hit: #193

Medlem

CITAT (Maggan H @ 05-11-2008, 14:02) *
          Ja usch, såna VILL VI SÅ GÄRNA HA JU! Inte konstigt att man låter en del stå ute för att kanske få frysa ihjäl när man har såna att drömmaa om....

a0a.gif a0a.gif a0a.gif nä inte konstigt alls..klart man kan "slänga" bort vissa i väntan på annat...man måste ju liksom prioritera ibland ninja.gif crazy.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-11-2008, 14:23
          Länk hit: #194

Medlem

Meeeen Maggan! rotfl.gif du har ALLTID en viss förmåga att vända ALLTING "ett varv extra" ...... crazy.gif Du skulle ner först för att vi skulle se att det hela FUNGERADE!! men jag thanks.gif :ar dig för att du är beredd att stå för mina ev "avgifter" och att du är omtänksam kompiskram.gif Och Rosmarin skickar jag sticklingar till dig så lovar jag att göra ALLT jag kan för att den inte skall vara en TORR BLADRUSKA när den kommer fram slap.gif Som sagt var...... smiley_small_hug.gif VÄLKOMMEN i gänget!! De är så här vi är giggle.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 05-11-2008, 14:30
          Länk hit: #195

Gäster

CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 10:16) *

a0a.gif a0a.gif

Nej det har jag inte... hur ska vi lösa detta confused.gif ?

Citera
          malin72
          Inlägg 05-11-2008, 14:30
          Länk hit: #196

Medlem

tillbaka till allvaret nu tack sleep.gif
          jag har faktiskt en väldigt viktig fråga rtfm.gif jo det är så här..att med mycket annat denna sommar har vissa saker inte hunnit med att mogna ranting.gif men nu när jag skulle klippa ner och ställa in dom ser jag detta....en ganska stor frukt på den blå...
          nu tänkte jag så här.....istället för att klippa ner och ta i i förrådet så tänkte jag testa att ta in dom till lysrören och se om frukten hinner mogna!!!
          Vad tror ni, hinner jag med att fånga in några fröer dunno.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-11-2008, 14:34
          Länk hit: #197

Medlem

tummenupp.gif Japp det hinner du! In med "alltet" underlysrör, duscha bladen och håll den "lusfri" Snart har fruketn mognat och du kan ta tillvara på fröna Sedan...............HALHUGGER du plantan crazy.gif så den får plats i förrådet

--------------------
          Penseé album

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 05-11-2008, 14:34
          Länk hit: #198

Gäster

CITAT (Maggan H @ 05-11-2008, 14:02) *
          Jaså, tycker du att jag ska vara på plats och ta emot dig när du kommer i din låda?? coolgleam.gif Säkert åker jag på att betala en massa tullavgifter och skatter, bara för en vissen bladruska.... fear.gif
          Fast jag hade ju förstås betalat för att få ut dig, Ladyn.... smiley_small_hug.gif rotfl.gif Rosmarin, du åker på halva avgiften! Och har du ingen Odlaknapp, kan du låna min ena, jag har två.... naughty.gif

Ja men perfekt! Lösningen serverad som på silverfat!!! Du är snäll du! whist.gif
          När kommer ni?... så jag är förberedd när polisen ringer liksom sos.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 05-11-2008, 14:36
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Och här är galenskaparna i full fart som vanligt märker jag smiley_small_hug.gif

Rosmarin! Välkommen in i de galnas värld smiley_small_hug.gif

På tal om sticklingar så kommer jag förmodligen att kunna ta en hel del från mina ( blå, lila och vit ) till våren efter vad det verkar tummenupp.gif . Jag klippte ju ner mina jäms med fotknölarna när jag tog in dem och nu är de snart lika stora igen naughty.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 05-11-2008, 14:37
          Länk hit: #200

Gäster

CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 14:23) *
          Meeeen Maggan! rotfl.gif du har ALLTID en viss förmåga att vända ALLTING "ett varv extra" ...... crazy.gif Du skulle ner först för att vi skulle se att det hela FUNGERADE!! men jag thanks.gif :ar dig för att du är beredd att stå för mina ev "avgifter" och att du är omtänksam kompiskram.gif Och Rosmarin skickar jag sticklingar till dig så lovar jag att göra ALLT jag kan för att den inte skall vara en TORR BLADRUSKA när den kommer fram slap.gif Som sagt var...... smiley_small_hug.gif VÄLKOMMEN i gänget!! De är så här vi är giggle.gif

smiley_small_hug.gif

Citera

15 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-12-2025, 17:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon