CITAT (Lady Hamilton @ 23-08-2008, 20:20)

Ja regnet kan ställa till besvär........ Själv har mina plantor fått MASSOR med gula blad och vissa grenar har knäckts i samband med stark blåst. Men det underliga är

att de plantor som jag har haft planterade i pallkragarna bakom växthuset' de som jag har "misskött" hela sommaren de har knappt haft några gula blad alls

Några Vita har blommat med enstaka blommor o de har stått ganska ljust o skyddat men TRÅNGT......................Jag blir aldrig klok på hur de vill ha det för att må bäst???
inte jag heller... min årssticklig har periodvis varit jättefrodig och fin, men sedan fällt 90 % av alla blad.
Sen har det dykt upp massor av skott där den fällt bladen, och dessa blommar som tokar...
Med andra ord...massor av kala grenar...och massor av blommor...
men min blåa som jag vårdat bättre än mitt barnbarn....Den stendog....
Mina frön från den vita....inte då....
Och min kamera är fantastisk på att få med blad....Men blommorna...dom syns inte på bild
SKITBLOMMA!!!!

SKITKAMERA!!!!
Sedan har jag...helt apropå, Gillans minivita!!!! ängel, odlat vanliga änglar....visst...fungerar skitbra...(not)
Växer...Ja...Y-ar sig...Ja...Blommar...ICKE!!!! Men spinnen älskar dom!!!
Här myrras mot tveskjärtar och såpas mot spinn...Sedan ser jag GRANNENS!!!! änglar i minikrukor (f´låt gillan) blomma som galningar!!!!
Tog skeden i vacker hand och frågade min finsktalande granne hur hon vinterförvarade sina..(funderade starkt på att välja skräpkonposten för dom), men hon hade dom som vanliga krukväxter i vardagsrummet och vattnade som vanliga växterna...
OK......Därför åker mini och maxi in i v-rummet och historien återkommer nästa år, om jag inte fått frispel på två meter höga spinnfabriker tills dess.