vi har en massa igelkottar springades på tomten dagar och nätter igenom! dessutom har jag en hundvalp som tycker att allt som rör sig är kul eller möjligen kan ätas till middag =)
har satt upp stängsel men det var ju för att hålla jycken innanför så det har maskor som är tio x tio centimeter - lätt som en plätt för igelkottar i alla storlekar att klämma sig igenom alltså. dessa djur tycks också ha en förkärlek för att använda vår tomt som toalett och lillhunden tycker det är lika skojigt att rulla sig i eländet varje gång =) däremot är han inte lika förtjust i det efterföljande badet... =)
i alla fall - finns det nåt man kan hälla utanför tomtgränsen så de inte vill gå in? eller ställa ut skålar med nåt som luktar äckligt (men det får inte vara farligt, det bor barn i området)? har ju försökt putta iväg med kvasten, låta hunden skälla på dem och till och med knuffat upp en på en spade och burit iväg till skogen =) jag vill ju inte göra igelkottarna illa men... de ska inte vara på min tomt! dessutom är de ju aggressiva, fräser och bits bara man kommer i närheten...
någon?
|