Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gammalt syrénträd rotskott, Vitt träd, lila skott
          Järfälla
          Inlägg 27-07-2008, 14:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 248
          Medlem nr: 987

Jag skulle så gärna önska kunna behålla vårt 2 våningar höga vita syrenträd ympat på lila stam - som skuggar på vår altan och ger insynskydd i sovrummet. Det är minst 30 år gammalt.
          Men vi har kapat bort halvgrova oönskade lila stammar som hade vuxit till sig.
          Nu skjuter den massor av rotskott. Jag drar upp dem och klipper bort. Men kommer den att fortsätta så här? Eller har vi stimulerat roten extra just nu när vi just kapat några lila? (gjordes strax efter blom)

Jag har en stor rabatt runt stammen så det är rätt jobbigt att dra rotskotten - skadar övriga växter + att det är är svårt att komma åt dem...

Om det garanterat kommer att fortsätta så här så kommer jag att offra syrénträdet, får plantera något nytt. Det tråkiga är ju att det aldrig kommer att komma nya friska vitblommande grenar... Vet inte om den kan bryta nya på låg höjd?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 11:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon