Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fler äppelträd frågor
          Teresia08
          Inlägg 05-08-2008, 19:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 17 044

Äppelträden är i backen. Nu när jag tagit en titt på den fantastiska informationen på Cillas hemsida blev jag så osäker och undrar om jag bör ändra något omgående unsure.gif .

Bifogad fil  Är_planteringen_rätt.JPG ( 39.7k ) Antal nedladdningar: 66

Äppelträden (Antonovka Safranoje och Antonovka) är planterade i sommar enligt bilden. I en rund (ca 140 cm diameter) upphöjd grop med lord Nelssons metall kant (16cm) som avgränsar till vår grönyta (bara 4 cm sticker fram).

Ungefär 50 cm från stammen har jag planterat 8 Isop och planen är att utöka med 2 lupiner och 3 sibirisk vallmo.

Mina funderingar confused.gif :
          - Behöver jag ändra något här?
          - Bör jag ta bort Isopen och enbart plantera Gröngödning innanför kanterna det närmaste åren?

Viktigt att veta är att vår jord innehåller väldigt lite mullämnen och mycket lera som vi förbättrar med grus och i början av varje säsong myllar vi ner gräsklipp och gödsel. Men detta är bara vår andra sommar i trädgården så det behövs nog några säsonger till för att se någon stor förbättring där.

I dagarna har jag märkt att vissa blad ser mycket konstiga ut på en av våra Antonovkor. Bilden visar tydligt hur silvriga de ser ut, som om någon färgat bladen. Vad är detta? Hur kan jag hjälpa mitt fina äppelträd?
          Bifogad fil  Silvriga_blad_nyplanterad_Antonovka.JPG ( 39.46k ) Antal nedladdningar: 51

Nu slutligen till en av våra vackra Kanel som planterades i fjol höst, nu ser bladen ut som på detta foto.
          Bifogad fil  Tydlig_ådring_på_bladen_Kanel.JPG ( 38.39k ) Antal nedladdningar: 50

Tydlig ådring – vad kan vara orsaken – näringsbrist?! Hur kan jag hjälpa?

Tack för alla hjälpsamma svar! smile.gif

Hälsningar från zon 6.5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 15:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon