[attachment=22303:Är_plant...gen_rätt.JPG]
Äppelträden (Antonovka Safranoje och Antonovka) är planterade i sommar enligt bilden. I en rund (ca 140 cm diameter) upphöjd grop med lord Nelssons metall kant (16cm) som avgränsar till vår grönyta (bara 4 cm sticker fram).
Ungefär 50 cm från stammen har jag planterat 8 Isop och planen är att utöka med 2 lupiner och 3 sibirisk vallmo.
Mina funderingar

- Behöver jag ändra något här?
- Bör jag ta bort Isopen och enbart plantera Gröngödning innanför kanterna det närmaste åren?
Viktigt att veta är att vår jord innehåller väldigt lite mullämnen och mycket lera som vi förbättrar med grus och i början av varje säsong myllar vi ner gräsklipp och gödsel. Men detta är bara vår andra sommar i trädgården så det behövs nog några säsonger till för att se någon stor förbättring där.
I dagarna har jag märkt att vissa blad ser mycket konstiga ut på en av våra Antonovkor. Bilden visar tydligt hur silvriga de ser ut, som om någon färgat bladen. Vad är detta? Hur kan jag hjälpa mitt fina äppelträd?
[attachment=22304:Silvriga...ntonovka.JPG]
Nu slutligen till en av våra vackra Kanel som planterades i fjol höst, nu ser bladen ut som på detta foto.
[attachment=22305:Tydlig_å...en_Kanel.JPG]
Tydlig ådring – vad kan vara orsaken – näringsbrist?! Hur kan jag hjälpa?
Tack för alla hjälpsamma svar!

Hälsningar från zon 6.5