CITAT (Berith @ 03-08-2008, 09:02)

Japp, och jag tror att det blir det sämsta OS på länge ur svensk synvinkel. Möjligtvis att nån "okänd" deltagare gör bättre ifrån sej än vad som tippats i förväg, och säkert i nån lite udda gren också.

Så här skrev jag i Sport-tråden när OS skulle börja. Ibland är det roligt att få rätt, ibland inte...
Jag vet inte hur otippade cyklisternas silvermedaljer var från början, men jag tror nog att dom överraskade dom flesta. Silvret i tennis var toppen! Liksom Jörgen Perssons fjärdeplats. Wow!

Och Wissman i final var också stort, visserligen blev han åtta och sist men det spelar ingen roll. Ett plus till honom också att han inte nedslogs av intervjuarens frågor efter loppet utan var glad över sin insats.

Övriga friidrottare var väl inget att hurra för, en del till och med mindre än andra. Bra gjort ändå av dom som tog sej till final. Holms fjärdeplats kan man väl inte säga så mycket om med tanke på hur dom tre översta hoppade. Sanna Kallurs fall och intervju efteråt fick mej att

också. Klüfts bortförklaring (eller vad man ska kalla det) efter sina urdåliga resultat hade jag nog inte väntat mej heller. Undrar vad det kostar att skicka nån för att tävla i OS, nån som sen säger sej vara med bara för att "känna på" nya grenar? För en del är det nog högsta drömmen att bli uttagen till OS.
Vilka var med mer...? Dom olika skyttarna gick mej tyvärr förbi, det brukar annars vara spännande tävlingar. Simmarna sa mej inte så mycket heller. Kanotisterna och roddarna lämnade väl inte så stora spår, dom heller...
Boxning och brottning och dom andra pucklapåvarandrasporterna intresserade mej inte det minsta. Abrahamians medverkan t.ex. var väl bara pinsam?
Joo! Handbollstjejerna gjorde ju också ett toppenjobb!

Har jag glömt nån?