Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > OS i Peking
          Netha
          Inlägg 23-08-2008, 09:23
          Länk hit: #121

Gäster

CITAT (Berith @ 23-08-2008, 10:20) *
          Jag har efter nästan två veckors OS fortfarande inte fattat vilken trudelutt Robert Wells skrev....? blink.gif Han vann ju en tävling i Kina och trudelutten skulle höras en bra bit över tusen gånger så nånstans borde jag ju höra den.

Inte konstigt alls att du inte hört den ... det har ingen annan tv-tittare heller gjort.

Citera
          Irene_L
          Inlägg 23-08-2008, 10:02
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Jag har funderat på att de kinesiska kvinnorna som är med på prisutdelningen ser så lika ut...ler likadant. Igår fick jag höra att dom har fått övar med något i munnen så att alla leenden ska bli lika stora. Ja jag säger då det........ wacko.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Pirum
          Inlägg 23-08-2008, 21:54
          Länk hit: #123

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Irene_L @ 23-08-2008, 11:02) *
          Jag har funderat på att de kinesiska kvinnorna som är med på prisutdelningen ser så lika ut...ler likadant. Igår fick jag höra att dom har fått övar med något i munnen så att alla leenden ska bli lika stora. Ja jag säger då det........ wacko.gif

De har, om jag fattat rätt, valts ut bland universitetsstudenter som alla skulle ha ungefär samma höjd och kroppsbyggnad, så de skulle ge ett enhetligt utseende. Så, samma ålder, längd, vikt, kroppsform, smink och kläder, och kön såklart; inte undra på att de ser likadana ut. Hade varit roligare med mer variation kanske, men vi här i väst kan ju inte heller slå oss för bröstet när det gäller prisutdelningar och shower - ganska vanligt att kvinnor är stöpta i ungefär samma form här också även om kanske frisyrer etc varierar mer. Jag var på en prisutdelning för någon månad sedan i Norge, helt omotiverat skulle några påstått snygga tjejer plötsligt dansa lite grand iklädda lakan. Det enda "roliga" var att en stund efteråt, när jag sammanstrålade på en gata med min flickvän som sett showen från annat ställe, så sa vi ungefär samtidigt att vi inte fattade vitsen med tjejerna och deras dans. Eller, vi fattade ju att de var där för att se vackra ut osv, men, det var så helt felplacerat på nåt sätt, det var liksom en familjefest eller vad man ska säga, det måste blivit kortslutning i planerarnas huvud.

Redigerat av Pirum: 23-08-2008, 21:56

--------------------
          zon2.5

Citera
          eden
          Inlägg 23-08-2008, 23:48
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

CITAT (Aqvakul @ 21-08-2008, 16:02) *
          Vissa regler tycks i alla fall gälla....... giggle.gif

Det är tur det!!!! tummenupp.gif
          Det tar ju sluuuuuut som väl är yahoo.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-08-2008, 03:59
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Irene_L @ 23-08-2008, 11:02) *

Har också reagerat på det, men hade inte hört det du säger. Kan inte påstå att jag blir nämnvärt förvånad blink.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-08-2008, 04:12
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (eden @ 24-08-2008, 00:48) *
          Det är tur det!!!! tummenupp.gif
          Det tar ju sluuuuuut som väl är yahoo.gif

Jaaaaa, äntligen är det slut yahoo.gif bravo.gif ...............kan inte med bästa vilja säga annat än att jag följt det mesta av os, men jösses så trött jag är på tv:n nu. Jag har visserligen inte suttit framför apparaten speciellt mycket, men den ( och radion ) har varit nonstop i över två veckor och det tar på krafterna kan jag lova sweatingbullets.gif .............................nu är det bara att se fram mot vinter-os i Vancouver 2010 ,och däremellan är det väl nåt VMeller två giggle.gif

Tack för den här gången allihopa blomma.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Berith
          Inlägg 24-08-2008, 08:35
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Berith @ 03-08-2008, 09:02) *
          Japp, och jag tror att det blir det sämsta OS på länge ur svensk synvinkel. Möjligtvis att nån "okänd" deltagare gör bättre ifrån sej än vad som tippats i förväg, och säkert i nån lite udda gren också. g.gif

Så här skrev jag i Sport-tråden när OS skulle börja. Ibland är det roligt att få rätt, ibland inte...

Jag vet inte hur otippade cyklisternas silvermedaljer var från början, men jag tror nog att dom överraskade dom flesta. Silvret i tennis var toppen! Liksom Jörgen Perssons fjärdeplats. Wow! bravo.gif

Och Wissman i final var också stort, visserligen blev han åtta och sist men det spelar ingen roll. Ett plus till honom också att han inte nedslogs av intervjuarens frågor efter loppet utan var glad över sin insats. tummenupp.gif

Övriga friidrottare var väl inget att hurra för, en del till och med mindre än andra. Bra gjort ändå av dom som tog sej till final. Holms fjärdeplats kan man väl inte säga så mycket om med tanke på hur dom tre översta hoppade. Sanna Kallurs fall och intervju efteråt fick mej att crying.gif också. Klüfts bortförklaring (eller vad man ska kalla det) efter sina urdåliga resultat hade jag nog inte väntat mej heller. Undrar vad det kostar att skicka nån för att tävla i OS, nån som sen säger sej vara med bara för att "känna på" nya grenar? För en del är det nog högsta drömmen att bli uttagen till OS.

Vilka var med mer...? Dom olika skyttarna gick mej tyvärr förbi, det brukar annars vara spännande tävlingar. Simmarna sa mej inte så mycket heller. Kanotisterna och roddarna lämnade väl inte så stora spår, dom heller...

Boxning och brottning och dom andra pucklapåvarandrasporterna intresserade mej inte det minsta. Abrahamians medverkan t.ex. var väl bara pinsam?

Joo! Handbollstjejerna gjorde ju också ett toppenjobb! yes.gif

Har jag glömt nån?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Pirum
          Inlägg 24-08-2008, 14:14
          Länk hit: #128

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jaha, då var OS slut då. Resultatmässigt det sämsta sedan 1896, för svensk del, vilket ju är lite av en nedtur med tanke på att det gått ganska bra på senare år. Men, med skador och avhopp i friidrotten så var ju inte annat att vänta. Lite stolpe-ut har det ju varit också, men inte lika mycket som i Athen om jag minns rätt - för då hade vi väl dubbelt så många fjärdeplatser som i detta OS. Typ.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-08-2008, 16:04
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Det har sportsligt varit ett fantastiskt OS, med Usain Bolts fenomenala löparprestationer som klimax. Den svenska insatsen var i paritet med mina förväntningar. Vi får börja acceptera att Sverige är ett mycket litet land och att konkurrensen bara blir hårdare och hårdare.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Betty
          Inlägg 24-08-2008, 18:45
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Bifogad bild
          Ja det var det det! Äntligen - höll jag nästan på att säga... rolleyes.gif
          Ska bli skönt att göra nåt annat än att sitta häftad framför TV-n och ha dåligt samvete för att jag inget får gjort fast solen skiner och allt... blush.gif
          Mest bestående idrottsminnen blir definitivt Usain Bolts och Michael Phelps prestationer. Sveriges bleka insatser känns knappt värda att kommenteras.
          Arrangemanget har väl varit rätt OK, men är det bara jag som tycker att domarinsatserna i flera grenar har varit rätt ojämna... tänker närmast på fotboll, brottning och taekwondo t.ex.
          Invigningen var ju häpnadsväckande pampig - men efter avslöjandena om animerade fyrverkerier och mimande "sångerska" så vågade jag inte riktigt njuta av avslutningens sånginsatser och fyrverkerier... Var de äkta vara? unsure.gif

Nåja, nu blir det tid att rensa ett par veckors ogräs i rabatterna och gräsklippning och rosputsning och höstplantering och dax att sätta vårlökarna och... och... och.. sweatingbullets.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          krellus
          Inlägg 25-08-2008, 12:11
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

VAd menar du?
          Jag och frugan har sett OS som tusan och ändå har vi fixat till en ny "liten" rabatt. rolleyes.gif

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 29-11-2010, 16:37
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Pirum @ 19-08-2008, 11:06) *
          En av favoriterna skuttade väl bort sig dessutom. Klüft har ju nosat på 7m redan som sjukampare, då bör hon rimligen kunna hoppa över 7m nu tycker man - eftersom hon väl måste snappat upp något bättre teknik efter att ha spetsat in sig på längdhopp?

Verkligen inte. Hon är dessutom sämre nu i längdhopp än vad hon var innan. Hon kommer aldrig någonsin att kunna bli lika framgångsrik i längdhopp som i sjukamp av den enkla anledningen att konkurrensen är mycket hårdare i längd, i kombination med att hon är för långsam.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 29-11-2010, 16:46
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Aqvakul @ 19-08-2008, 15:10) *
          Johan Wissman är alltid fokuserad, har en liten, liten chans på medalj......

Haha, vad i allsin dar har du rökt när du gör ett sådant uttalande? Att han kom 8 var långt över förväntan.

Citera
          andersen
          Inlägg 29-11-2010, 16:48
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Ja det här gillar jag smile.gif trådar skall användas, och inte som många andra här starta nya i tid och otid.

Ang Klüft så håller jag med dej.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 20:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon