Idag har jag haft besök...av RÄVEN! Tuppen har slagits för sitt liv, han är den enda som var ljus o det låg vita fjädrar i mängder

utanför hönsgården...de går oftast fria eftersom det nästan alltid är någon hemma men idag var det tomt här i två timmar...o då passar den uslingen på. Att hunden står i hundgården (curly coated) 10 m därifrån skiter den tydligen i... Saknar med två hönor, men jag ser inte ett tecken på slagsmål från dem (en svart o en mörkt grå) och sen låg det en inne och ruvade, o den sista hönan gick förvirrad omkring utanför hönsgården när jag kom hem, dock verkade hon helt oskadd om än lite olycklig.
Frågan är om mina flickor blivit rädda o rymt sin kos för att komma tillbaka så småningom? Eller flytt o blivit tagna av räven längre bort så jag inte ser några spår? Eller vad??
En bilist hade sett räven utanför vårt strax innan vi kom hem så han funderade nog på att hämta en till...men nu är det in i hönsgården som gäller på dagarna och stänga luckan på kvällen. TRIST är vad det är...