Ja, de är nog rätt lika i sättet också, men den lilla är inte lika oförskämd som sin mamma (än) "Ge hit! Det är mitt! Vad!? Gav du godis till någon annan?!!!" men jag jobbar på det
Biggan, så är det kanske, har man inga barn så jämför man hönor. De är ju som dotter och dotterdotter för mig
CITAT (Huset Elliot @ 19-09-2011, 14:36)

En liten undran, hur får du då hönor? Jag tycker att det är jättesvårt att få tag på hönor så lösningen har blivit att kläcka eller köpa kycklingar.
Rent moraliskt tycker jag att det är OK att äta upp dem. Om jag sedan klarar det är en annan historia... Men mannen och tonårssonen säger att de klarar det så i värsta fall får de ha en egen middag.
Någon som vet om man kan ha två tuppar i en flock med sex hönor?
Oj, missade ditt svar igår för vi skrev nästan samtidigt. Jag hittar hönor att köpa här. Det kan gå med 2 tuppar och 6 hönor, speciellt när de växt upp tillsammans. Testa! Man brukar säga 5-10 hönor per tupp men när man läser hur andra har det inser man att nästan vad som helst kan funka, har läst om 3 tuppar 4 hönor eller om det tom var tvärtom. Här funkade det inte med 2 tuppar och 3 hönor, men då hade de för lite plats också.