Ja 2 tuppar har gått bra...peppar-peppar...de är syskon, kanske de gjorde upp i tidiga livet om vem som är herre på täppan och ej. Som namnen antyder är det Boss (den bruna som är den store ledaren =) ) De har olika uppgifter tycks det som...en Boss som leder gruppen då de är ute i det fria och som alltid har ett öga mot skyn..Hugo som tar hand om de hönor som för tillfället inte är högst på rangskalan.
Fick alltså 2 hönor med tillhörande ägg förförra sommaren. De syskonen har jag nu och mammorna.
Ska förminska mina foton och sätta in några i mitt album....testade igår men det gick inte alls, pust

kommer snart i alla fall.
* Grävmaskinisten...ja det är en vacker -ung- tam -dam som tycker att hon och jag är ett mot maskarna och de övriga hönsen...jag gräver först, sedan kommer hon igång så det står härliga till ... och måtte ingen annan komma i närheten ...
Detta sker i hönsgården på utvalda platser av mig
Lillstumpas namn,ja det blev bara så. Hon kommer alltid rusande först för att få en extra godbit, hon är en liten söt vit gam.

Ja ja kärt barn har många namn. Fråga inte vad vår kära Birma Rosie kallas för...eller hundarna jag haft.
Ha det bra och så länge...