Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur vet man när det är dags?
          Ingrid Zon3
          Inlägg 10-08-2008, 20:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Min ena katt är sjuk. Vi var hos veterinären i fredags, efter att han kräkts någon gång om dagen i en vecka. Och så märkte jag att han magrat.

Lite otippat var njurvärdena helt normala, liksom alla andra blodvärden och temp. Däremot hittade de en ännu oidentifierad knöl högt uppe i bröstkorgen där det bara borde finnas lymfvävnad. De ska höra av sig senast fredag med besked om vad röntgenexperterna säger om det.

Men jag fick inte mycket hopp med om att det skulle gå att göra nåt. Han är 10 år och var tidigare måttligt överviktig, 7,5 kg men en kraftig krabat med stort huvud, tassar osv. I fredags visade vågen 5,6 kg och ryggraden känns tydligt.

Men ni som varit med om liknande tidigare, hur vet man när det är dags att bestämma om avlivning. Han är ju vissen och har inte alls sin vanliga energinivå, men har är gosig, hoppar gärna upp i knät och ligger och spinner, äter lite, dricker bra, och gör det han ska på toalådan. Det känns inte som om det är dags än, men hur vet man??? Även om det sliter hjärtat ur kroppen på mig vill jag absolut inte att han ska lida i onödan. Hade det varit aktuellt i fredags så hade ju veterinären sagt det, men jag försöker förbereda mig så gott det går.

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon