CITAT (MimmiH @ 16-08-2008, 21:02)

Antagligen kommer du inte att ha råd att ha någon anställd. Men jag tror man kan få lönebidrag om man anställer någon person med någon form av handikapp, jag känner en tjej som är hörselskadad och hennes arbetsgivare tror jag bara behöver betala halva hennes lön, resten betalar försäkringskassan. Praktikanter får ju lägre lön också.
Eftersom det är en befintlig butik som redan gått runt med tre anstälda, så lär inte det vara ett problem. Har redan det med i kalkylen också. Butiken är ju dessutom etablerad och jag känner alla stamkunder vid det här laget. Så den biten är inga problem. Snurr på omsättningen är det redan

Nej problemet är jag jag jobbar själv som anställd just nu. På den tid som jag arbetar, ska jag också hinna få tag i folk, fylla i ca 50 olika formulär av olika slag. Kontrollerar nya leverantörer, sopkostnader, entreprenörer för utbyggnad, annonskostnader, intervjua ny personal, och samtidigt vara trevlig mot kunderna utan avbrott!
Dygnet har bara 24 timmar tyvärr. Men med lite rutchkana, skohorn och stämjärn, ska jag nog få till allt i tid...

(Hoppas jag)