Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
MariaS
Just nu sitter jag och kollar upp en massa kostnader och planerar för fullt. -fear-.gif

Tid är bokad på banken imorgon! crying.gif

Ja just det ja, jag tänker ta över blomsteraffären där jag jobbar då.... whistling.gif innocent.gif

vet inte ens om jag ska skratta eller gråta åt det beslutet, men vad gör man inte för att en blomster/handelsträdgård ska få leva vidare... confused.gif
Lady Hamilton
yes.gif Jo du låter klok laugh.gif Skulle gärna själv ha en blomsteraffär shy.gif
Wilmer
fear.gif w00t.gif

Låter spännande, du har väl varit med förr dessutom? Kanske inte ska pantsätta huset sleep.gif utifall att. Annars, kör på.

Jag kommer o handlar i allafall, klok eller inte.
Alba
Åh så spännande. Jag önskar dig verkligen lycka till. Berätta gärna senare hur allt utvecklas.
stennie
tummenupp.gif Önskar dig Lycka till !!!!!!
Aqvakul
Lycka till!
tummenupp.gif
Gillan
Wow vilken rolig utmaning! Grattis och lycka till ! säger jag också blomma.gif
MariaS
Tack för alla uppmuntrande tillrop. Behövs nog...

Har än så länge fått en blixtrande huvudvärk, bara av att fylla i alla papper.

Grå
CITAT (MariaS @ 11-08-2008, 17:56) *
Tack för alla uppmuntrande tillrop. Behövs nog...

Har än så länge fått en blixtrande huvudvärk, bara av att fylla i alla papper.

Ja, det var ju en bra start... hoppas du har vant dig tills det blir dags att deklarera och svara på alla frågor från skatteverket.
Men stort grattis och lycka till iallafall! Hoppas det går bra hos banken imorgon så att din dröm blir sann!
Farbror Blå
Härmed kungöres att MariaS tilldelats odlas stora modpris, tuffingmedaljen!

[attachment=22557:medalj.jpg]
HelenJ
Lycka till! Om man aldrig vågar satsa kommer man ingenstans i livet. Det blir säkert jättebra! blomma.gif
Cathis
Ja det tycker jag att du är. Väldigt klok till och med. Lycka till blomma.gif
Monaxe
Ett stort lycka till och grattis till ett bra beslut!!!
MariaS
CITAT (Grå @ 11-08-2008, 18:01) *
Ja, det var ju en bra start... hoppas du har vant dig tills det blir dags att deklarera och svara på alla frågor från skatteverket.
Men stort grattis och lycka till iallafall! Hoppas det går bra hos banken imorgon så att din dröm blir sann!

Gissa vilka papper som gav mig huvudvärken... Preliminär skattedeklaration heter det visst...
Tosan
Men gud! Det låter ju underbart! Hoppas allt går vägen med banken och alla papper och allt.
Har du tänkt börja med postorder? *fiskar lite* naughty.gif
ingrid fuxwall
Lycka till!!!
Lilla Birka
tummenupp.gif bravo.gif LYCKA TILL!
Alexander-VG-zon3
Stort grattis och lycka till smiley_small_hug.gif
Myosotis
Klart du är klok! Det fixar du lätt. Ärligt talat trodde jag faktiskt att det redan var din blomsterhandel, det lät nästan så på dig tidigare (eller jag tolkade det så). I alla fall har du väl haft mycket ansvar för den, då blir inte steget lika stort. Papprena är nog det svåraste. Lycka till!
skogstroll
Grattis!! Är det nåt man ska göra så är det att våga! du har ju alltid bra svar på allt som alla undrar så det kommer gå jättebra, du blir nog en sån där trädgårds-tv-kändis som man är avis på! smile.gif
Bettis
tummenupp.gif LYCKA TILL!!! bravo.gif
Jan Lindgren
Hej!
Du är definivt inte riktigt klok! Utan vansinniga människor som du så skulle Sverige dö. Vi behöver folk som vågar. Det skulle underlätta betydligt om byråkratin och blankettraseriet minskade. Idag är det betydligt enklare att vara anställd än egen företagare. Jag har provat på båda. Hoppas att du står ut med myndigheterna och att anses vara en bov.
LYCKA TILL!
Jan Lindgren
Lars-Olof Arvids
Grattis och lycka till! blomma.gif

Olle
*Ulrica*
bravo.gif Åh, så roligt! LYCKA TILL!!! bravo.gif
MariaS
Tack för alla uppmuntrande kommentarer. smiley_small_hug.gif

Idag har jag varit på banken då. Det verkar lovande så här långt, men "styrelsen" ska ju säga sitt också, så nu ska jag gå och knapra naglarna fram till nästa onsdag, innan jag får besked från banken. fear.gif

Men blir det ett ja då.... yahoo.gif Ja då lär det börja hända saker direkt crazy.gif
Betty
Så roligt, hoppas det går vägen! Jag håller tummarna[attachment=22593:thumbsup.gif] !
Wilmer
Håller tummar o tår, de små håller tassarna tummenupp.gif
Biggan_
Grattis! blomma.gif
...och ett stort LYCKA TILL! rose.gif
Heda
Verkligen grattis och stort lycka till! Det kommer säkert gå jättebra!! Att ta över en etablerad butik är ju drömläget, alla vet att du finns och kunderna finns redan...

//Heda
Eva-Helene
GRATTIS till "vansinnet" biggrin.gif Håller tummarna tills på onsdag! Tårna med om det skulle behövas! Jaha, så om man har vägarna förbi nångång så kan man köpa lite olika Aloéer hos dig då? Sansevierior också kanske? naughty.gif whist.gif
mamamaggan
Ett stort GRATTIS och LYCKA till! tummenupp.gif
Platinum
Håller tummarna att banken är på din sida smile.gif

Sen ett råd på vägen, går det vägen så överväg att anlita en revisor så slipper du stor del av papperexcersisen och kan ägna tiden åt det grönskande istället.

Oavsett ska du ha en ros för att du vågar försöka rose.gif
MariaS
Jahaja. Nu först börjar jag inse vidden av mitt beslut... duh.gif
Vem f*n ska ta hand om alla: Gurkor, tomater, morötter, lökar, majs, potatis, paprikor, sallat, blåbär, persikor, plommon..... crazy.gif
"Gubben" som har femton tummar i näven i köket, eller.... w00t.gif
Jisses vad jag har ställt till det, men det är kul att planera inköp, exponering i butiken, lägga scheman osv. Får väl sätta svärmor på skörden istället... biggrin.gif
Aqvakul
Så är det väl alltid precis efter man tagit ett viktigt beslut: Eftertankens kranka blekhet infinner sig. Men sen brukar alltv ordna sig ändå!
Wilmer
angel_not.gif Öppna självplock naughty.gif Jag kommer som ett skott, för här växer ju inget längre (sniglarna).
CillaM
Nä men vad roligt Maria! Grattis, grattis och grattis! En sådan chans ska man ta, det är inte ofta de kommer igen. Vissa forumträffar kanske åt ditt håll nån gång? Kram på dig och en lyckospark! smiley_small_hug.gif
MariaS
CITAT (CillaM @ 14-08-2008, 10:56) *
Nä men vad roligt Maria! Grattis, grattis och grattis! En sådan chans ska man ta, det är inte ofta de kommer igen. Vissa forumträffar kanske åt ditt håll nån gång? Kram på dig och en lyckospark! smiley_small_hug.gif

Hm, g.gif Det var ju också en tanke...
Forumträff en lördag i butiken....
Innan alla uteväxter är slut då och det finns roliga krukväxter kanske...

SOM OM JAG INTE HADE NOG MED TANKAR OCH IDÉER DÅ crazy.gif
ängsvädd
Vad härligt att du vågar, Maria, synd att du inte bor i Sthlm smile.gif

Men du kanske ska fixa en hemsida till butiken, så man kan kika in?
MariaS
CITAT (MimmiH @ 14-08-2008, 21:03) *
Vad härligt att du vågar, Maria, synd att du inte bor i Sthlm smile.gif

Men du kanske ska fixa en hemsida till butiken, så man kan kika in?

Jo detta är nog en av alla saker som ska tänkas igenom och förverkligas, med det snaraste.
Aqvakul
Heja Maria! yahoo.gif
pejori
bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif Grattis på dej och lycka till. rose.gif
Klart du fixar det.....Upp med hakorna och kör för fullt... bravo.gif bravo.gif
ängsvädd
Maria, här är en länk till att göra gratis hemsida:

http://gorahemsida.se/

Annars har one.com ett mycket billigt och bra webbhotell, jag tror det kostar ca 16:- i månaden.

Det har jag till min hemsida biggrin.gif

http://www.one.com/sv/
MariaS
CITAT (MimmiH @ 16-08-2008, 20:16) *
Maria, här är en länk till att göra gratis hemsida:

http://gorahemsida.se/

Annars har one.com ett mycket billigt och bra webbhotell, jag tror det kostar ca 16:- i månaden.

Det har jag till min hemsida biggrin.gif

http://www.one.com/sv/

Vi använder redan one.com för våra privata sidor med bilar. Så det har jag redan tänkt på. Problemet är bara tiden... den räcker dåligt till just nu... Men en hemsida ska det bli, bara allt är i hamn. Just nu saknar jag lämpligt folk som kan jobba för mig. De som arbetat tidigare i butiken, har slutat för att vidareutbilda sig och fytta till kärleken i gbg osv. Men det löser sig nog det med.
ängsvädd
Antagligen kommer du inte att ha råd att ha någon anställd med full lön. Men jag tror man kan få lönebidrag om man anställer någon person med någon form av handikapp, jag känner en tjej som är hörselskadad och hennes arbetsgivare tror jag bara behöver betala halva hennes lön, resten betalar försäkringskassan. Praktikanter får ju lägre lön också.
MariaS
CITAT (MimmiH @ 16-08-2008, 21:02) *
Antagligen kommer du inte att ha råd att ha någon anställd. Men jag tror man kan få lönebidrag om man anställer någon person med någon form av handikapp, jag känner en tjej som är hörselskadad och hennes arbetsgivare tror jag bara behöver betala halva hennes lön, resten betalar försäkringskassan. Praktikanter får ju lägre lön också.

Eftersom det är en befintlig butik som redan gått runt med tre anstälda, så lär inte det vara ett problem. Har redan det med i kalkylen också. Butiken är ju dessutom etablerad och jag känner alla stamkunder vid det här laget. Så den biten är inga problem. Snurr på omsättningen är det redan biggrin.gif Nej problemet är jag jag jobbar själv som anställd just nu. På den tid som jag arbetar, ska jag också hinna få tag i folk, fylla i ca 50 olika formulär av olika slag. Kontrollerar nya leverantörer, sopkostnader, entreprenörer för utbyggnad, annonskostnader, intervjua ny personal, och samtidigt vara trevlig mot kunderna utan avbrott!
Dygnet har bara 24 timmar tyvärr. Men med lite rutchkana, skohorn och stämjärn, ska jag nog få till allt i tid... crying.gif sweatingbullets.gif (Hoppas jag) crazy.gif
ängsvädd
Oj oj oj, du är tuff du. Jag håller verkligen tummarna.
ninnisky
Jag tror att du fixar det hela utan problem och önskar dig LYCKA TILL smiley_small_hug.gif

MayaLisa
Ett av mina favorituttryck är : Ingenting är omöjligt, underverk tar lite längre tid!
Good Luck!! May the force be with you wink.gif
*Ulrica*
Vad sägs om detta Maria:

Forumträff där vi kommer och hjälper dej med vad det nu är som behöver göras! Här finns det ju resurser! Jag tror det är många som gärna hjälper en trädgårdskompis några timmar så att hennes dröm kan gå i uppfyllelse (jag iallafall...). Jag tex. är rätt bra på att göra hemsidor, trycksaker, skylta i butik, bära, packa ner och packa upp, flytta på saker. Städa kan jag också om det kniper... kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (*Ulrica* @ 17-08-2008, 13:24) *
Vad sägs om detta Maria:

Forumträff där vi kommer och hjälper dej med vad det nu är som behöver göras! Här finns det ju resurser! Jag tror det är många som gärna hjälper en trädgårdskompis några timmar så att hennes dröm kan gå i uppfyllelse (jag iallafall...). Jag tex. är rätt bra på att göra hemsidor, trycksaker, skylta i butik, bära, packa ner och packa upp, flytta på saker. Städa kan jag också om det kniper... kompiskram.gif

Det kallar jag att ställa upp! tummenupp.gif Dagens största ros till dej Ulrika! rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon