Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det här med krig och elände...
          Bee
          Inlägg 14-08-2008, 08:36
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Grå @ 13-08-2008, 18:19) *
          Jo, men människan kommer ju alltid att vara jävlig - det är en självbevarelsedrift i så stora samhällen - den starkaste överlever genom att slå ner de svaga. Vad jag undrar är varför man vill erövra strategiskt viktiga landområden nu för tiden med "kulor och hillebarder", men å andra sidan kräver jag inte heller att jag ska få svaret på det, men fundera på det kan man ju iallafall.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: hittills har det mesta handlat om olja men om inte alltför många år handlar det om - Vatten! Färskt vatten. Fortfarande tar många vatten som en självklarhet men så är det ju inte överallt. Och har man vatten på sina "ägor" har man ju en fördel.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Grå
          Inlägg 14-08-2008, 16:33
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Bettson @ 14-08-2008, 07:23) *
          För övrigt är jag på ganska gott humör idag trots haglestormens härjningar med förstörda tak så det behöver du inte undra över. Jag har dessutom rättat mina stavfel så gott jag kan med min ringa förmåga. Är det några grammatiska fel så förstår jag dom inte eftersom jag är underutbildad i svenska. wacko.gif . Jag hoppas du inte lägger det till min last.

Du får väl prova Linguaphone...

Citera
          Bettson
          Inlägg 15-08-2008, 05:11
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Nej , du !

Har fått leva större delen av livet utan svenskutbildning att tala om. Tänker göra roligare saker den tid jag har kvar i livet än att utbilda mig för att internetspråkpoliser ska vara nöjda.

Kanske är det så i stället att användare av internetforum får sänka sina språkliga krav och acceptera omgivningen.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 18-08-2008, 08:54
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Makthavarna som startar krig har med all säkerhet ekonomiska avsikter. Med vad tänker utförarna? De som lyder order och har ihjäl? Tror inte att de tänker alls. Krig är väl bara möjligt så länge det finns någon som lyder order. Kanske är det lättare att mörda om man utgår från att alla andra människor är onda.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 08:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon