| |
|
  |
Kvinnor OCH män, När blev ni uppskattade sist? |
|
|
|
|
14-08-2008, 22:12
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Fick en omsorgsfullt utvald och lagom kladdig karamell av en av grannbarnen idag när jag var ute och hämtade posten. Den ungen har ett hjärta av guld!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 22:25
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Netha @ 14-08-2008, 23:10)  Får och ger uppskattning... många ggr varje dag. Är priviligierad att ha en make som inte bara tar hand om hela hemmet utan också hjälper mig i allt personligt som jag inte själv längre klarar av och allt detta av ren kärlek. Han bakar också både matbröd och kanelbullar som jag tidigare bakat och inte vill vara utan. Han frågar mig ofta om jag vill ut på lite sightseeing ... det kan (om jag orkar) bli dagsturer på 30 -60 mil ... pauser för goda luncher och middagar och han pushar mig alltid när jag har jobbiga dagar. Då spelar det faktiskt ingen roll att han inte så ofta köper blomster till mig, vi köper gemensamma buketter då o då och njuter av dem tillsammans. I höst firar vi 45 år sedan vi "blev ihop" som det hette dåförtiden.  Sen sägs det att män är skitstövlar i någon annan tråd. Jag tror faktiskt att de flesta män är som Din och min. Gita
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
14-08-2008, 22:31
|
Gäster

|
CITAT (Gita @ 14-08-2008, 23:25)  Sen sägs det att män är skitstövlar i någon annan tråd. Jag tror faktiskt att de flesta män är som Din och min. Gita Det tror jag också ... men oftast är det väl så att de som råkat ut för "dräggen" både syns och hörs medan 99% som haft det bra ... inte ger sig tillkänna så värst.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 23:24
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
Sen får man ju komma ihåg att om, säg 10% för exemplets skull, en liten andel av männen ÄR drägg, så har dessa 10% män säkert haft flera partners under sin jordebana, vilket gör att kanske 50% av kvinnorna någon gång har varit ihop med något avskum. Man kan kanske till och med anta att avskummet, förståeligt, har svårt att ha långa förhållanden och därför har oproportionerligt många, kortare. Därför framstår fähundarna som fler än vad de är, måhända. Det är givetvis ett JÄTTEPROBLEM att människor generellt sett behandlar varandra illa, men jag menar att det överlag är värre när män behandlar kvinnor illa än tvärtom, eftesom det ju är så att män oftare med muskelkraft kan tilltvinga sig underkastelse. Sådana män är bara värda förakt! Obs att det såklart kan finnas lika jävliga kvinnor, men det är inte vanligt att deras män hamnar på akuten - även om det såklart kan hända och då bör varken offer eller förövare förringas utan behandlas enligt lagen.
Obsobsobs (viktigt ord verkar det som), i det specifika fallet är det såklart precis lika illa oavsett om det är en man eller kvinna som är offer eller förövare, men generellt sett är det ju oundvikligt att inse att i vårt samhälle är män oftare förövare och kvinnor oftare offer när det handlar om fysisk misshandel i parrelationer.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
14-08-2008, 23:56
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Netha @ 14-08-2008, 23:10)  Får och ger uppskattning... många ggr varje dag. Är priviligierad att ha en make som inte bara tar hand om hela hemmet utan också hjälper mig i allt personligt som jag inte själv längre klarar av och allt detta av ren kärlek. Han bakar också både matbröd och kanelbullar som jag tidigare bakat och inte vill vara utan. Han frågar mig ofta om jag vill ut på lite sightseeing ... det kan (om jag orkar) bli dagsturer på 30 -60 mil ... pauser för goda luncher och middagar och han pushar mig alltid när jag har jobbiga dagar. Då spelar det faktiskt ingen roll att han inte så ofta köper blomster till mig, vi köper gemensamma buketter då o då och njuter av dem tillsammans. I höst firar vi 45 år sedan vi "blev ihop" som det hette dåförtiden.  Tja..Med tanke på frågan i annan tråd, så är väl ditt svar ett bevis på vad "livslång kärlek" är, även om du nu inte är en man som svarar. Grattis till den mannen Netha.  CITAT (Pirum @ 15-08-2008, 00:24)  Sen får man ju komma ihåg att om, säg 10% för exemplets skull, en liten andel av männen ÄR drägg, så har dessa 10% män säkert haft flera partners under sin jordebana, vilket gör att kanske 50% av kvinnorna någon gång har varit ihop med något avskum. Man kan kanske till och med anta att avskummet, förståeligt, har svårt att ha långa förhållanden och därför har oproportionerligt många, kortare. Därför framstår fähundarna som fler än vad de är, måhända. Det är givetvis ett JÄTTEPROBLEM att människor generellt sett behandlar varandra illa, men jag menar att det överlag är värre när män behandlar kvinnor illa än tvärtom, eftesom det ju är så att män oftare med muskelkraft kan tilltvinga sig underkastelse. Sådana män är bara värda förakt! Obs att det såklart kan finnas lika jävliga kvinnor, men det är inte vanligt att deras män hamnar på akuten - även om det såklart kan hända och då bör varken offer eller förövare förringas utan behandlas enligt lagen.
Obsobsobs (viktigt ord verkar det som), i det specifika fallet är det såklart precis lika illa oavsett om det är en man eller kvinna som är offer eller förövare, men generellt sett är det ju oundvikligt att inse att i vårt samhälle är män oftare förövare och kvinnor oftare offer när det handlar om fysisk misshandel i parrelationer. Är det inte alltid så, att det är "skiten" som hörs och syns? Oavsett vad det handlar om, så är det dom som utmärker sig i fel riktning som vi läser om i pressen, inte dom som är ärliga och trevliga, oavsett kön.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 05:36
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Så män som arbetar, "hjälper till" i hemmet och köper presenter är per automatik bra män?
Om männen är otrogna samtidigt som de gör allt detta, är de bra eller dåliga män då?
Är män med stora generösa plånböcker bättre män än män med små och innehållslösa plånböcker?
Är män som gör en massa tjänster bättre män än män som sitter i soffan och kollar på tv jämt?
Ärliga frågor - svara den som känner sig hågad.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 05:54
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 06:36)  Så män som arbetar, "hjälper till" i hemmet och köper presenter är per automatik bra män?
Om männen är otrogna samtidigt som de gör allt detta, är de bra eller dåliga män då?
Är män med stora generösa plånböcker bättre män än män med små och innehållslösa plånböcker?
Är män som gör en massa tjänster bättre män än män som sitter i soffan och kollar på tv jämt? Ärliga frågor - svara den som känner sig hågad. Det tycker jag är upp till var och en att bestämma om, beroende på hur man själv är och vad man vill. Själv är jag ointresserad av soffpotatisar och accepterar inte otrohet. Men pengar, nja det känns ganska ointressant för mig. Däremot är snålhet (oavsett om det handlar om pengar, uppmärksamhet eller tid) absolut avkylande. Liksom missunnsamhet.
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 08:19
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Omtänksamma män är BRA män , skit samma om de har mycket pengar eller inte. I omtänksamhet räknar jag in att inte svika i något vad det än må vara.
Visst skadar fysisk misshandel men det finns också psykisk misshandel som kan göra minst lika stor skada och då behövs det ingen muskelstyrka . Den sortens misshandel förkommer nog åt båda håll.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 08:22
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Omtänksasmhet är viktigt!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 09:21
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Har aldrig förstått det där med "hjälpa till". Man hjälps väl åt. Och nej, ingen kan köpa sig kärlek med presenter, den förtjänar man. Otrohet är lika illa från båda parter. Plånboken har väldigt liten betydelse. För egen del tycker jag att de bästa stunderna oftast inte kostar något. Eller i alla fall inte speciellt mycket. En stilla stund på en klippa vid havet, en skogspromenad med fika med sej osv. Att ägna tid tillsammans är det viktigaste. Man rättar munnen efter matsäcken om kärleken är äkta, det tror jag.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 09:57
|

Medlem

|
Tack för svar!
Jag blev fundersam för det berättas väldigt mycket om ( i både denna, av naturliga skäl, men även i de andra trådarna) underbara män som köper ditt och datt och bär hit och dit, men ingenting om det emotionella.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 10:15
|

Medlem

|
CITAT (Wilmer @ 15-08-2008, 11:11)  Jag kanske är naiv och korkad,
/ Kicki Varför skriver du så? Tråden är till för att berätta om saker man får som uppskattning och det måste inte vara köpt på en marknad i Marrakesh.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 11:56
|
Medlem

|
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 10:57)  Tack för svar!
Jag blev fundersam för det berättas väldigt mycket om ( i både denna, av naturliga skäl, men även i de andra trådarna) underbara män som köper ditt och datt och bär hit och dit, men ingenting om det emotionella. Men när man ger bort något så finns det väl en tanke bakom ? Att det här kommer h*n att bli glad för oavsett om det är en kram , ett uppskattande ord eller något som kostar mycket pengar. Då är det ju känslor inblandade.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 12:10
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 12:56)  Men när man ger bort något så finns det väl en tanke bakom ? Att det här kommer h*n att bli glad för oavsett om det är en kram , ett uppskattande ord eller något som kostar mycket pengar. Då är det ju känslor inblandade. Haha jag fick en gång en hyvelbänk av mitt ex i julklapp, en annan gång en pelarborr. Så visst är det sant att det finns en tanke bakom när man ger bort något
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 12:16
|

Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786

|
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2008, 13:10)  Haha jag fick en gång en hyvelbänk av mitt ex i julklapp, en annan gång en pelarborr. Så visst är det sant att det finns en tanke bakom när man ger bort något  Du tog väl med dig grejorna när ni separerade....
--------------------
Mvh, Stennie!  Pågår!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 12:18
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2008, 13:10)  Haha jag fick en gång en hyvelbänk av mitt ex i julklapp, en annan gång en pelarborr. Så visst är det sant att det finns en tanke bakom när man ger bort något  Det gör det ja ! Antar att du är omåttligt intresserad av att snickra och dona.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
15-08-2008, 12:28
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (stennie @ 15-08-2008, 13:16)  Du tog väl med dig grejorna när ni separerade....  Nää, generös som jag är så fick han behålla dom
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|