Med dagens post kom ett brev - "Information om din faktura" - från min Internetleverantör, Tele2. Där informerar de kort och gott om att det pris jag haft var ett kampanjpris, att det egentligen skulle ha höjts för ett bra tag sedan men att de nu efterdebiterar sex månader. Orsak: tekniska problem i deras faktureringssystem har gjort att priset inte kunnat justeras tidigare. Min nya månadskostnad blir dessutom 100 kr över tidigare (249 kr/mån). Jag har haft Tele2 i massor av år och egentligen inte varit särskilt nöjd med dem. De har varit väldigt dåliga med att kompensera/rätta till egna misstag t ex. Av bekvämlighetsskäl har jag i alla fall legat kvar som kund. För snart ett år sedan fick jag dessutom ned priset rätt hyfsat genom att lägga även fasta telefonin hos dem. Att det pris jag då fick var ett tidsbegränsat kampanjpris upplyste de förstås inte om. Bevisa det kan man ju inte eftersom "avtalen" görs per telefon (samtal som de visserligen spelar in). Fräckt tycker jag och kommer nu att säga upp samtliga abonnemang.
Jag gissar att fler fått detta brev. Vad tycker ni? Och - rekommendera gärna ny internetleverantör.
|