Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > HJÄLP! AKUT! KATTUNGAR AVLIVAS I KVÄLL!, Någon som kan tänka sig att rädda en?
          Myosotis
          Inlägg 03-10-2008, 13:55
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Nej, jag håller ju med att det inte behövs fler kattungar just nu. Det var inte alls något beslut jag fattat utan bara en fundering.
          Om man tänker på sikt, lite önsketänkande, men man kan ju alltid hoppas:
          Om 100 år kanske inte det inte finns några hemlösa katter utan bara kastrerade katter som har det bra och så ett antal avelsdjur hos ansvarsfulla uppfödare. Alla kattungarna får genast nya kärleksfulla hem. Då börjar man kanske avla fram vissa färger som man tycker är fina. Man tittar på gamla bilder från 2008 som visar att det fanns röda honkatter en gång i tiden, men de har tyvärr dött ut, för en viss Myosotis kastrerade oansvarigt nog den sista röda honan i hela världen.
          Det finns ju faktiskt färger som riskerar att dö ut, färgväxlaren hos islandshästen höll ju nästan på att dö ut, och det hade ju varit hemskt synd. Det var så jag tänkte, inte att någon skulle tjäna pengar på att producera röda kattungar.

Ja, jag fick tag på honom, men det är tyvärr inte hans katt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anic
          Inlägg 03-10-2008, 14:24
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 1 595
          Medlem nr: 5 429

CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 14:55) *
          Nej, jag håller ju med att det inte behövs fler kattungar just nu. Det var inte alls något beslut jag fattat utan bara en fundering.
          Om man tänker på sikt, lite önsketänkande, men man kan ju alltid hoppas:
          Om 100 år kanske inte det inte finns några hemlösa katter utan bara kastrerade katter som har det bra och så ett antal avelsdjur hos ansvarsfulla uppfödare. Alla kattungarna får genast nya kärleksfulla hem. Då börjar man kanske avla fram vissa färger som man tycker är fina. Man tittar på gamla bilder från 2008 som visar att det fanns röda honkatter en gång i tiden, men de har tyvärr dött ut, för en viss Myosotis kastrerade oansvarigt nog den sista röda honan i hela världen.
          Det finns ju faktiskt färger som riskerar att dö ut, färgväxlaren hos islandshästen höll ju nästan på att dö ut, och det hade ju varit hemskt synd. Det var så jag tänkte, inte att någon skulle tjäna pengar på att producera röda kattungar.
          Ja, jag fick tag på honom, men det är tyvärr inte hans katt.

giggle.gif Ursäkta men jag kunde inte låta bli att fnissa lite, tänk posetivt du blir ju då berömd flirting.gif

Men allvarligt, tror jag inte det är någon fara, det röda finns ju i skölppaddor och var det inte någon som skrev i färgtråden något om det, du behöver inte en röda hona för att få röda honkattungrar utan man kan få dem med skölpadds mammor också, sen tror jag inte att du riskerar honkatternas rödhet, det finns ju flera raskatter som avlar på röda honor. hmm det är nog en disskusion för färgtråden och de som verkligen kan färgen, dvs inte något för mig. Jag backar, medans jag har har någon värdighet kvar giggle.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-10-2008, 17:58
          Länk hit: #163

Medlem

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-10-2008, 18:05
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Vilken vacker katt! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-10-2008, 18:09
          Länk hit: #165

Medlem

Varsågod, du får henne alldeles gratis! wink.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 03-10-2008, 18:38
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 14:55) *
          Man tittar på gamla bilder från 2008 som visar att det fanns röda honkatter en gång i tiden, men de har tyvärr dött ut, för en viss Myosotis kastrerade oansvarigt nog den sista röda honan i hela världen.

Fast det hade inte spelat någon roll, för så länge det finns sköldpaddsfärgade honor och röda hanar kan det födas röda avkommor till dem wink.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Anic
          Inlägg 03-10-2008, 18:59
          Länk hit: #167

Medlem

CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 19:09) *

Hon var jättesöt, har hon lugnat sig än eller tjuter hon fortfarande? Hon med fällan kunde inte hjälpa dig?

Citera
          CillaM
          Inlägg 03-10-2008, 19:12
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 18:58) *

Hur är den här honan? Vild, kelig eller avvaktande??

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-10-2008, 11:58
          Länk hit: #169

Medlem

CITAT (CillaM @ 03-10-2008, 20:12) *
          Hur är den här honan? Vild, kelig eller avvaktande??

Hon är alldeles förtjusande! Naturligtvis rädd och ledsen över att vara inspärrad, men man får kontakt med henne. Hon jamar fortfarande mycket, men hon kommer fram och äter när jag sitter bredvid. Jag har inte försökt att klappa henne än, det är bättre att hon får söka kontakt själv i sin egen takt. Tycker ni inte också att hon ser ut att heta Aurora?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-10-2008, 12:06
          Länk hit: #170

Medlem

CITAT (Anic @ 03-10-2008, 19:59) *
          Hon med fällan kunde inte hjälpa dig?

Nej, inte än. Det finns ett jourhem, fast de vill ha en tam katt, jag håller på att tjata om att det här är en jättefin katt som nog är tam i grunden, hon behöver bara lite tid på sig. Hoppas de kan ta henne. Hankatten är fortfarande det största problemet, det var ett missförstånd att hon trodde det fanns ett jourhem till honom, det var ju hon som tog den trefärgade katten, så hon har ingen plats. Så om någon kan tänka sig att ta den katten (kastrerad och klar, heter numera Kajsa) skulle det bli plats till mördarkatten hos henne, ända chansen för honom innan jag avlivar honom. Fick inte reda på det här förrän i morse rolleyes.gif och hursomhelst åt han lite igårkväll, men jag vet alltså inte vad jag ska göra med honom.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-10-2008, 12:12
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (Whiskuchi @ 03-10-2008, 19:38) *
          Fast det hade inte spelat någon roll, för så länge det finns sköldpaddsfärgade honor och röda hanar kan det födas röda avkommor till dem wink.gif

Jag trodde bara de kunde få röda hannar, att bara röda honor kunde få röda honor. Men okej, jag lovar, hon ska kastreras!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Miro
          Inlägg 04-10-2008, 13:20
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

CITAT (Myosotis @ 04-10-2008, 12:58) *
          Tycker ni inte också att hon ser ut att heta Aurora?

Klart en Aurora! vackert namn för vacker katt...

Citera
          Anic
          Inlägg 04-10-2008, 13:44
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (Myosotis @ 04-10-2008, 12:58) *
          Hon är alldeles förtjusande! Naturligtvis rädd och ledsen över att vara inspärrad, men man får kontakt med henne. Hon jamar fortfarande mycket, men hon kommer fram och äter när jag sitter bredvid. Jag har inte försökt att klappa henne än, det är bättre att hon får söka kontakt själv i sin egen takt. Tycker ni inte också att hon ser ut att heta Aurora?

Ja, hon ser ut som en liten morgonrodnad, Aurora är ett väldigt fint namn.

Det hade varit bra om du kunde stapla upp det katter som behöver hem, permanent och jour och skriva hur gamla de uppskattas var, utseende, personlighet/tamhet, vad som är gjort dvs kastering, id eller vaccinering osv och gärna med bild bredvid. Så man får en översikt på vad som behövs. Jag tror du har större chans på hittekatter eller hittekattsakuten. Jag hjälper dig gärna att lägga ut på hittekatter om jag får infot.

Jag lade ut hanen på hittekatter och hänvisade till din tråd på hittekatsakuten om de ville få kontakt med dig.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-10-2008, 14:57
          Länk hit: #174

Medlem

Tack för hjälpen, Anic!!

Dessa katter söker nya hem:

AKUT!!! Vuxen hankatt, vild. Söker även jourhem så snabbt som möjligt.

Ganska akut. Vuxen honkatt. Söker även jourhem.

Vuxen honkatt, kastrerad. Finns i Sjöbo.

Ung hona. Finns i Klippan.

Vuxen hona, tam och lugn. Ska stanna ett tag till hos mig.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anic
          Inlägg 04-10-2008, 15:45
          Länk hit: #175

Medlem

Nu har jag lagt urt dem på hittekatter och updaterat din tråd. Jag hoppas på god jakt lycka, när det gäller jakten på goda hem.

Citera
          Virriz
          Inlägg 05-10-2008, 12:20
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 9 143

CITAT (Myosotis @ 03-10-2008, 19:09) *

Och sånt som är gratis har ALDRIG hög status.... -cry-.gif

Hoppas det går bra för alla katterna!!!! Du gör verkligen ett fantastiskt jobb!

P.S Och jag förespråkar INTE att man avlivar friska katter, däremot att inte det ska födas katter som inte är önskade wink.gif ! Utan att ALLA får de hem som de förtjänar...
          Och jag tror faktiskt inte att speciella "färger" på huskatter, kommer vara något som efterfrågas i framtiden.

--------------------
          Trädgård, sommar & Katter

http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 12:36
          Länk hit: #177

Medlem

CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 13:20) *
          Och sånt som är gratis har ALDRIG hög status.... -cry-.gif

Nej, jag vet, men vad ska jag göra åt det? Jag skulle ännu hellre sälja dem, pengarna behövs verkligen, men då blir jag ju aldrig av med dem för det finns tusentals gratis katter överallt.

Mördarkatten lever fortfarande, folk säger att jag ska avvakta och sen är det ingen som hör av sig... -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Virriz
          Inlägg 05-10-2008, 13:06
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 9 143

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 13:36) *
          Nej, jag vet, men vad ska jag göra åt det? Jag skulle ännu hellre sälja dem, pengarna behövs verkligen, men då blir jag ju aldrig av med dem för det finns tusentals gratis katter överallt.

Mördarkatten lever fortfarande, folk säger att jag ska avvakta och sen är det ingen som hör av sig... -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Nej, jag vet! Du kan inte göra nåt åt det just nu, även om det är sorgligt!!! Och man blir arg!

Angående "mördarkatten" så känner jag lite för honom eftersom jag själv har en katt som jag är övertygad skulle bete sig som en "mördarkatt" om han blev infångad av en främling.
          VET du att han är hemlös?? (Har inte läst alla inlägg i denna tråd). Kanske någon saknar sin kisse?? Fast denne någon har en okastrerad hankatt ute och borde inte ha katt angry.gif
          MEN SNÄLLA SLÄPP INTE UT HONOM!!
          Till en kall vinter och till nya honor att para sig med (och nya ungar som ingen vill ha)!!!
          Det finns olika alternativ:
          Kastrera honom (samla in pengar, jag kan bidra!!) så kanske han lugnar sig, och då är det ju lättare att hitta hem för honom!
          Avlivning (sorry men om ingen vill/kan hantera honom,,,). Du KAN ju inte ansvara för alla katter!!

--------------------
          Trädgård, sommar & Katter

http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 13:27
          Länk hit: #179

Medlem

Nej, att släppa ut honom känns som sagt inte alls bra. Avlivning är nog det bästa. Ärligt talat tror jag att han antingen är knäpp i skallen eller har ont.

CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 14:06) *
          Kastrera honom (samla in pengar, jag kan bidra!!)

Ja tack! blush.gif Trots att några redan har bidragit blomma.gif börjar det bli lite mycket utgifter, nu är det ju en hona till som ska kastreras också.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          CillaM
          Inlägg 05-10-2008, 13:47
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Kallas den svartvita hankatten för "mördarkatt"?? Varför det?

Citera

13 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon