Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hästssport=djurplågeri, Är trav o galopp djurplågeri
          Aqvakul
          Inlägg 22-09-2008, 17:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Min erfarenhet av människor som sysslar med hästsport är att de är genuint hästintresserade och djurvänner. Klart att när det handlar om tävling och pengar så finns det människor som har för mycket "vinnarskalle" och går över gränsen. Jag är dock ganska övertygad om att sporten har förmågan att självsanera sådana problem. Om hästsporten präglades av djurplågeri skulle många protestera och vända sig bort från den.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Miro
          Inlägg 23-09-2008, 06:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

CITAT (Aqvakul @ 22-09-2008, 18:42) *
          Min erfarenhet av människor som sysslar med hästsport är att de är genuint hästintresserade och djurvänner. Klart att när det handlar om tävling och pengar så finns det människor som har för mycket "vinnarskalle" och går över gränsen. Jag är dock ganska övertygad om att sporten har förmågan att självsanera sådana problem. Om hästsporten präglades av djurplågeri skulle många protestera och vända sig bort från den.

Håller helt med dig!!! Men frågan är väl egentligen om det man tror är bra egentligen är fel. För ca 10 år sedan var det ett reportage om att det var djurplågeri att rida hästen i form för att det var en onaturlig arbetsställning. Tror inte på det alls eftersom hästarnas ryggar verkar må bra av det, men svårt att veta helt...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-09-2008, 07:51
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Miro @ 23-09-2008, 07:51) *
          Håller helt med dig!!! Men frågan är väl egentligen om det man tror är bra egentligen är fel. För ca 10 år sedan var det ett reportage om att det var djurplågeri att rida hästen i form för att det var en onaturlig arbetsställning. Tror inte på det alls eftersom hästarnas ryggar verkar må bra av det, men svårt att veta helt...

Däremot så tyckte jag det var bra när det blev uppmärksammat att hästar är flockdjur och inte mår bra av att vara ensamma. (Diskussionen som följde att myndigheterna bryr sig mer om ensamma hästar än om ensamma människor, kan vi lämna där hän.)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 18:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon