Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Annat vettigt forum?, som inte endast är för ungdomar
          Grå
          Inlägg 10-11-2008, 13:10
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Gita @ 10-11-2008, 11:22) *
          Det här är väl ändå en totalt onödig och ganska elak kommentar, som tillför absolut ingenting..?
          Gita

Nja, det vet jag inte - för vad alla kan ju räkna ut med röven vad Lilla Birka egentligen ville trycka på med den här tråden från första början?
          "Ut med Grå, annars slutar jag, buhu. Håll med omk att Grå är det styggaste som vistats på ett forum och hon har mage att käfta emot mig och vara elak tillbaka. Fy! Tyck synd om mig, älska mig för den jag är"

Det jag tycker är mest onödigt, elakt och som definitivt inte tillför ett jäkla skit är att ni hyenor som anser att ni hade det så mysigt och pysigt tillsammans innan stora stygga Grå reggade sig på forumet anser er ha rätt att skicka hot-pm och allsköns skit till folk runt omkring mig bara för att de inte uttrycker sig negativt om mig.
          Den ende som hade nerver nog att skicka ett hat-pm direkt till mig var Gossen Ruda, som uttryckte sin avsmak för mänsklighetens avarter.
          Ni kör någon underlig jävla form av kärringmaffia där alla som överhuvudtaget uttryckler något positivt om mig ska få så mycket verbalt däng, i hemlighet, så att de inte vågar yttra sig igen.
          Men öppet och på forumet så är ni så jäkla lena i käften.

Nej Lilla Birka, det är inte bara du som skickar denna typ av PM till folk, jag blir upplyst gång efter annan om denna företeelse, men det är samma gäng som håller på - men fatta en gång för alla:
          Du och dina polare äger inte forumet och ni styr inte över forumets medlemmar.

Om du vill hitta ett annat forum Lilla Birka så är jag säker på att du bör ha gjort det nu, ändå är du här fortfarande - och våndas över forumets orättvisor.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-11-2008, 13:12
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Alba @ 10-11-2008, 12:57) *
          Jag som hade börjat betrakta henne som din dotter. Jag menar....det som står i forumet är ju sant....eller.
          Att hon nu är någon annans dotter spelar faktiskt ingen roll.
          Jag läser era inlägg i alla fall. Ibland nickar jag och ibland skakar jag på huvudet.

Man kan ju inte vara överens alltid.

Men jag vet i alla fall att du är matte till lilltussen.

biggrin.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Grå
          Inlägg 10-11-2008, 13:13
          Länk hit: #83

Medlem

CITAT (Berith @ 10-11-2008, 13:04) *
          Undrar om det inte var jag som gjorde det?

Och jag blir ärligt väldigt förvånad över Stintans svar, jag var hur många 100% som helst bergsäker på att ni var mor och dotter. Nån måste ju (före mej?) antytt nånting sånt? Jag har iaf trott det bra länge.

Konstigt att du missar alla gånger det dementeras också, men det är klart då blir det ju inte så roligt eller hur?
          Du har ett sjukligt intresse av mina släktförhållanden Berith, lägg ner eller sök hjälp.

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 10-11-2008, 13:18
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:10) *
          Nja, det vet jag inte - för vad alla kan ju räkna ut med röven vad Lilla Birka egentligen ville trycka på med den här tråden från första början?
          "Ut med Grå, annars slutar jag, buhu. Håll med omk att Grå är det styggaste som vistats på ett forum och hon har mage att käfta emot mig och vara elak tillbaka. Fy! Tyck synd om mig, älska mig för den jag är"

Det jag tycker är mest onödigt, elakt och som definitivt inte tillför ett jäkla skit är att ni hyenor som anser att ni hade det så mysigt och pysigt tillsammans innan stora stygga Grå reggade sig på forumet anser er ha rätt att skicka hot-pm och allsköns skit till folk runt omkring mig bara för att de inte uttrycker sig negativt om mig.
          Den ende som hade nerver nog att skicka ett hat-pm direkt till mig var Gossen Ruda, som uttryckte sin avsmak för mänsklighetens avarter.
          Ni kör någon underlig jävla form av kärringmaffia där alla som överhuvudtaget uttryckler något positivt om mig ska få så mycket verbalt däng, i hemlighet, så att de inte vågar yttra sig igen.

Nej Lilla Birka, det är inte bara du som skickar denna typ av PM till folk, jag blir upplyst gång efter annan om denna företeelse, men det är samma gäng som håller på - men fatta en gång för alla:

Om du vill hitta ett annat forum Lilla Birka så är jag säker på att du bör ha gjort det nu, ändå är du här fortfarande - och våndas över forumets orättvisor.

Ursäkta mej, men VEM har jag PM:at till ? Mer än Chamomille häromdagen då jag undrade vad hon fann så kul. Jag uppmanade henne att skynda sig att skvallra för dig, vilket hon tycks ha gjort och då undrar jag vem som springer med skvaller? Du tillmäter dig alldeles för stor betydelse om du tror att det enbart var för din skull jag ville testa ett annat forum! Jag skrev heller aldrig att jag skulle sluta helt här på odla, man kan faktiskt vara med på flera fora.

Redigerat av Lilla Birka: 10-11-2008, 13:26

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Berith
          Inlägg 10-11-2008, 13:19
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:13) *
          Konstigt att du missar alla gånger det dementeras också, men det är klart då blir det ju inte så roligt eller hur?
          Du har ett sjukligt intresse av mina släktförhållanden Berith, lägg ner eller sök hjälp.

Ja det måste jag ha missat, men nu vet jag! tummenupp.gif

Funderar inte över dina släktförhållanden alls, det var bara det där mor/dotter med Stintan.

Jag funderar heller inte över hur du är som person, antar bara att du är som du visar dej här. Liksom vi andra väl gör? Det vore ju jobbigt att vara på ett sätt privat, och på ett annat sätt här på Odla.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-11-2008, 13:27
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (Berith @ 10-11-2008, 13:04) *
          Undrar om det inte var jag som gjorde det?

Och jag blir ärligt väldigt förvånad över Stintans svar, jag var hur många 100% som helst bergsäker på att ni var mor och dotter. Nån måste ju (före mej?) antytt nånting sånt? Jag har iaf trott det bra länge.

Ja Berith nu senast var det du men det har påståtts tidigare och även då förklarade jag hur det ligger till + att några andra som också vet hur det ligger till dementerade skitsnacket. Hur man kan vara flera gånger 100% säker på något utan att ha fakta begriper jag inte. Att du tror på skitsnack utan att ens reflektera och själv ta reda på hur det ligger till är faktiskt ganska skrämmande. Är det något mer du undrar så är det bara att fråga så nästa gång hoppas jag du har fakta innan du slänger ur dig påståenden.

--------------------

Citera
          Grå
          Inlägg 10-11-2008, 13:31
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 10-11-2008, 13:18) *
          Ursäkta mej, men VEM har jag PM:at till ? Mer än Chamomille häromdagen då jag undrade vad hon fann så kul. Jag uppmanade henne att skynda sig att skvallra för dig, vilket hon tycks ha gjort och då undrar jag vem som springer med skvaller? Du tillmäter dig alldeles för stor betydelse om du tror att det enbart var för din skull jag ville testa ett annat forum! Jag skrev heller aldrig att jag skulle sluta helt här på odla, man kan faktiskt vara med på flera fora.

Hur många fler än jag är det som svär och lever jävel här på Forumet?

Varför frågar du vem du PMat om vad om du redan vet svaret..? Du är för sorglig. Skicka PM och skälla ut folk på det viset, för att de inte tagit parti för dig, när de egentligen inte ens tagit parti överhuvudtaget.

Skäms, fruntimmer.

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-11-2008, 13:39
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:10) *

Jag brukar iofs tycka att det ska vara högt till tak på forum men man bör akta sig för personangrepp och att lämna ut vad folk skriver i pm tror jag inte är förenligt med odlas regler.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 10-11-2008, 13:40
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Lilla Birka @ 10-11-2008, 13:18) *

Vad är det med dig? Eru full eller? Låt bli att läsa trådar du inte gillar. Det finns en knapp högst upp till vänster i datorn där du kommer tillbaka och kan läsa en annan tråd yes.gif

Alla kan inte tycka som du sörru.
          duh.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Berith
          Inlägg 10-11-2008, 13:50
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 10-11-2008, 13:27) *
          Ja Berith nu senast var det du men det har påståtts tidigare och även då förklarade jag hur det ligger till + att några andra som också vet hur det ligger till dementerade skitsnacket. Hur man kan vara flera gånger 100% säker på något utan att ha fakta begriper jag inte. Att du tror på skitsnack utan att ens reflektera och själv ta reda på hur det ligger till är faktiskt ganska skrämmande. Är det något mer du undrar så är det bara att fråga så nästa gång hoppas jag du har fakta innan du slänger ur dig påståenden.

Ojdå... Hur vet man att en del som skrivs här är skitsnack? Ska jag läsa och tro det jag läser, eller ska jag läsa och fråga om det jag läser verkligen är sant? Finns ju andra mödrar/döttrar här men inte funderar vi väl över om dom verkligen är det, eller om det är nåt som nån hittat på?

Neej du Stintan, jag dubbelkollar nog inte påstådda släktskap i fortsättningen heller.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 10-11-2008, 14:06
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Bara en liten upplysning: när jag blev medlem här - ett litet tag före Grå - så var det värre bråk på vissa håll här. Så skyll inte ALLT bråk på Grå! Gör som jag brukar - ge 17 i att läsa när du märker att det börjar barka iväg... Ibland, som nu när jag tycker mig märka en antydan till mobbing, gör jag min röst hörd. Tack o hej.

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          faith
          Inlägg 10-11-2008, 14:27
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Att ni bara orkar.

Redigerat av faith: 02-05-2009, 12:07

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-11-2008, 14:32
          Länk hit: #93

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (faith @ 10-11-2008, 14:27) *
          Att ni bara orkar. Allt här på odla är precis som jag mindes det. Jag lämnar igen och söker mig till mer positiva sajter.

Finns inga mer positiva sajter. Där folk håller till skapas diskussioner, ibland hetsiga sådana, och ibland rena gräl. Det hör mänskligheten till.

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 10-11-2008, 14:49
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Chamomille @ 10-11-2008, 13:40) *
          Vad är det med dig? Eru full eller? Låt bli att läsa trådar du inte gillar. Det finns en knapp högst upp till vänster i datorn där du kommer tillbaka och kan läsa en annan tråd yes.gif

Alla kan inte tycka som du sörru.
          duh.gif

Känner du dig trampad på tårna för att du avslöjades? Jojo, så kan det gå. För övrigt så är det faktiskt jag som skapat den här tråden så det vore väl märkligt om jag inte fick läsa den, eller bestämmer ni vem som får läsa vad? Jag har heller aldrig sagt att andra måste tycka som jag men jag behöver heller inte tycka som andra!

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 10-11-2008, 14:58
          Länk hit: #95

Medlem

CITAT (Grå @ 10-11-2008, 13:31) *
          Hur många fler än jag är det som svär och lever jävel här på Forumet?

Varför frågar du vem du PMat om vad om du redan vet svaret..? Du är för sorglig. Skicka PM och skälla ut folk på det viset, för att de inte tagit parti för dig, när de egentligen inte ens tagit parti överhuvudtaget.

Skäms, fruntimmer.

Ursäkta men jag skällde faktiskt inte ut den enda jag pm:at! Jag bara undrade vad det var som var så roligt när du rackade ner på mej på ett hånfullt sätt. Dessutom har jag inte skällt på dej men du tyckte väl att det var förföljelse och elakheter den gången jag skrev att jag tyckte du började bli för tråkig? Förföljelsemani eller?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-11-2008, 15:04
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Berith @ 10-11-2008, 13:50) *
          Ojdå... Hur vet man att en del som skrivs här är skitsnack? Ska jag läsa och tro det jag läser, eller ska jag läsa och fråga om det jag läser verkligen är sant? Finns ju andra mödrar/döttrar här men inte funderar vi väl över om dom verkligen är det, eller om det är nåt som nån hittat på?

Neej du Stintan, jag dubbelkollar nog inte påstådda släktskap i fortsättningen heller.

Varför fick du då för dig att bry dig om och påstå att det fanns ett släktskap mellan mej och Grå? Det är väl självklart att man inte ska tro på allt man läser på ett forum isynnerhet inte sådant som bara antyds eller bara är rykten bara för att någon får för sig att tro något om någon och där det lyser skvaller lång väg. Hur du kan ta en antydan för 100%-ig sanning begriper jag inte. Tro vad du vill men sprid inte ut osanningar om folk utan behåll dom isåfall för dig själv.

Själv tar jag allt som skrivs av anonyma på forum med en nypa salt om det inte är ren fakta. Antydningar och fixa idéer är inte fakta och blir inte mer sanna för att någon får för sig att tro på det. Kanske är det svårt för dom som sysslar med skitsnack att se när det är det. Själv tycker jag det syns ganska tydligt.

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-11-2008, 15:13
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

När tråden skapades så öppnade jag den inte ens för jag hade inga bättre förslag på forum än odla, nu när det formligen rasslar in inlägg så trodde jag att det kommer in massor av förslag (som jag själv kanske kunnat vara intresserad av)
          Varför blir jag ens förvånad över aktiviteten i tråden?? slap.gif

Det tog sin lilla runda tid att läsa igenom hela tråden och ingenstans kan jag utläsa att Lilla Birka tackar för sig och vill ha förslag på var hon kunde hålla till istället FÖR odla, varför en del kan läsa in att det här skulle vara en "tyck-synd-om-lilla-mig-tråd" förstår jag inte.
          Inte heller kan jag se det roliga när någon häcklar TS genom egenpåhittade forum som denne tycker skulle passa TS, och det sitter några och skrattar åt!!!
          wacko.gif

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-11-2008, 15:21
          Länk hit: #98

Medlem

CITAT (Eva-Helene @ 10-11-2008, 14:06) *
          Bara en liten upplysning: när jag blev medlem här - ett litet tag före Grå - så var det värre bråk på vissa håll här. Så skyll inte ALLT bråk på Grå! Gör som jag brukar - ge 17 i att läsa när du märker att det börjar barka iväg... Ibland, som nu när jag tycker mig märka en antydan till mobbing, gör jag min röst hörd. Tack o hej.

tummenupp.gif Helt sant det har förekommit sju resor värre bråk långt innan Grå blev medlem vilket somliga nu tycks ha glömt. Man har mobbat ut medlemmar förr och nu har man fått en ny hackkyckling fast man verkar ge sig på fel person den här gången. Nej forumet var inte bättre innan Grå´s inträde på arenan, den som påstår det far med osanning.

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-11-2008, 15:26
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Stintan : det har väl ingen påstått heller....däremot så kritiseras sättet att framföra sina åsikter på, t.ex genom svordomar och diverse påhopp av andra medlemmar.
          Och även att häckla andra medlemmar genom att göra en omskrivning av deras nicknames.
          Jag ser inte det lustiga i det sättet, men jag må väl vara humorbefriad då.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-11-2008, 15:30
          Länk hit: #100

Medlem

Pia att skratta åt vad någon skriver kan man göra utan att instämma.

Men vad tjänar det till att ideligen påtala detta och dra upp det gång på gång.
          TS har ju själv gjort det i den här tråden innan Grå gick i svaromål.
          Jag tycker att det syns ganska tydligt emellanåt att somliga tycker att forumet var mycket trevligare före Grå´s inträde vilket jag ville säga inte stämmer eftersom det varit ganska mycket bråk här även tidigare.

Återigen vill jag påpeka att jag inte ställer mig bakom ALLT Grå skriver om nu någon har råkat missa det.

Redigerat av *Stintan*: 10-11-2008, 15:42

--------------------

Citera

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 09:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon