Full version: Annat vettigt forum?
Sidor: 1, 2, 3
Lilla Birka
Någon som känner till något annat bra forum som inte bara vänder sig till ungdomar eller kontaktsökande. Kort sagt ett bra diskussionsforum där det finns en moderator som styr upp det hela när trådarna går överstyr? Växt - och trädgårdsdelen på odla är mycket bra, men allmänt småprat börjar vara för trist................................ -fear-.gif Jag saknar en balanserad debatt och diskussion!
Platinum
Jag är ju relativt ung och har väl lagt mig i en och annan tråd under småprat. Men jag tycker nog att de ämnesrelaterade forumsdelarna är rumsrena sålänge där inte kommer spam. Småpratstrådarna behöver man ju inte läsa om man inte vill?

Andra växtforum känner jag knappt till utom PlantSwap då, men det är ju akvarieväxter.

Jag läser nästan alla trådar som ny medlem, vissa kommenteras de flesta inte.
Lilla Birka
Nu var det ju inte växtforum jag efterlyste utan ett diskussionsforum. Ungefär som småprat men med en moderator som ser till att diskussionen hålls på en balanserad nivå. smile.gif
Platinum
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 19:43) *
Nu var det ju inte växtforum jag efterlyste utan ett diskussionsforum. Ungefär som småprat men med en moderator som ser till att diskussionen hålls på en balanserad nivå. smile.gif

Aha, då är jag med.

Vad jag märkt finns det väl bara admins? 2 styckna kanske? Moderatorer har jag inte märkt av här, men jag tycker inte om att det raderas i trådar egentligen. Typ ursvårt att hänga med i en tråd som det raderats i, att en tråd styrs upp om det blir för mycket osämja är en annan sak. rotfl.gif
aanderss
testa http://www.dax.se/
men där är bara äldre personer
Aqvakul
Stackars Lilla Birka, du verkar inte få några rejäla svar i någon tråd i kväll.... trostar.gif

Anders förslag hann in emellan -kanske kan vara något... unsure.gif
Platinum
CITAT (Aqvakul @ 31-08-2008, 19:59) *
Stackars Lilla Birka, du verkar inte få några rejäla svar i någon tråd i kväll.... trostar.gif

Anders förslag hann in emellan -kanske kan vara något... unsure.gif

Hoppas du inte syftade på mig. Jag är bara medlem i ämnesrelaterade forum (vilket betyder odla, plantswap och mitt eget forum på tradera som har med datorer att göra) och kan inte ge tips om rena "snacka-bara-strunt-diskussionsforum".

EDIT: Eller så var det just det som var problemet coolgleam.gif
Aqvakul
CITAT (Platinum @ 31-08-2008, 20:07) *
Hoppas du inte syftade på mig. Jag är bara medlem i ämnesrelaterade forum (vilket betyder odla, plantswap och mitt eget forum på tradera som har med datorer att göra) och kan inte ge tips om rena "snacka-bara-strunt-diskussionsforum".

EDIT: Eller så var det just det som var problemet coolgleam.gif

Jag tror inte du riktigt svarade på LB:s fråga och lika illa var det för min del i tråden om "klicka för regnskogen" - ingen pik gentemot dig alltså.... kompiskram.gif
Krolliljan
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 19:27) *
Någon som känner till något annat bra forum som inte bara vänder sig till ungdomar eller kontaktsökande. Kort sagt ett bra diskussionsforum där det finns en moderator som styr upp det hela när trådarna går överstyr? Växt - och trädgårdsdelen på odla är mycket bra, men allmänt småprat börjar vara för trist................................ -fear-.gif Jag saknar en balanserad debatt och diskussion!

Misstag att jag skickade detta. Jag har nämligen inget bra tips. Själv är jag medlem på andra forum men de är ämnesrelaterade. Här på Odla är jag just nu ganska "mätt" på diskussionstrådarna.
Piccante
www.ifokus.se är väl sådär... finns bra med olika forum om allt och moderatorer. Negativt är att forumet är ganska fult och tekniskt inte så smidigt.
Snöflinga
Det som Aanderss tipsade om verkar ju intressant tummenupp.gif
Thomas Wahlqvist
flashback är bra, men många av det här forumets debatörer skulle inte klara av granskningen från moderatorer.
Platinum
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 31-08-2008, 21:00) *
flashback är bra, men många av det här forumets debatörer skulle inte klara av granskningen från moderatorer.

Återigen, hoppas du inte syftar på mig.

Jag debatterar ibland, men är både admin och moderator på andra forum.
Lilla Birka
CITAT (aanderss @ 31-08-2008, 19:59) *
testa http://www.dax.se/
men där är bara äldre personer

Tack aanderss! Vilket välkomnade man fick där, det verkar lovande! thanks.gif blomma.gif kompiskram.gif
Platinum
Öh, oki. Men så bra det gick bra. Själv tycker det här verkar kontaktannons hela vägen...men det är jag.
Aqvakul
CITAT (Platinum @ 31-08-2008, 21:18) *
Själv tycker det här verkar kontaktannons hela vägen...men det är jag.

Tyckte faktiskt jag också..... giggle.gif
Lilla Birka
Det finns faktikst två avdelningar, en för att söka partner och den kostar något tror jag. Men sen finns det än för vänner och jag fick omgående en förtjusande kvinna i Dalarna som "fadder". Dessutom hade hon likartade intressen som jag. Man kan i sin profil ange om man söker partner eller ej och jag har klart och tydligt deklarerat att jag har en sambo som jag är mycket nöjd med. biggrin.gif
Jag reagerade i förstone på precis samma sätt, tyckte att nej, det här är ju kontaktannonser, men sen läste jag lite mer. Som sagt var ,det gäller att läsa hela, inte bilda sig en uppfattning om ett enda uppslag!
Aqvakul
Bra LB. Lycka till! kram2.gif
Platinum
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 21:28) *
Det finns faktikst två avdelningar, en för att söka partner och den kostar något tror jag. Men sen finns det än för vänner och jag fick omgående en förtjusande kvinna i Dalarna som "fadder". Dessutom hade hon likartade intressen som jag. Man kan i sin profil ange om man söker partner eller ej och jag har klart och tydligt deklarerat att jag har en sambo som jag är mycket nöjd med. biggrin.gif
Jag reagerade i förstone på precis samma sätt, tyckte att nej, det här är ju kontaktannonser, men sen läste jag lite mer. Som sagt var ,det gäller att läsa hela, inte bilda sig en uppfattning om ett enda uppslag!

Vart? På odla?
Lilla Birka
Vill man inte förstå så gör man inte!
Platinum
Jag kan ta en fadder, jag är ung...men ragga gör jag inte. Jag har pappa, fast pappa fixar inte allt....han kör gurka
Lilla Birka
Ursäkta, men vad i hela friden pratar du om? Vem har pratat om ragga? Det är sån´t här trams som drar ner odla!
Platinum
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 21:28) *

Upprikigt, ärligt å serisöst jag har aldrig sett det fanns två delar sad.gif
Aqvakul
Ragga, tragga och gagga giggle.gif

CITAT (Platinum @ 31-08-2008, 21:37) *

På dax.se alltså - det forum som aanderss rekommenderade......
aanderss
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 21:14) *
Tack aanderss! Vilket välkomnade man fick där, det verkar lovande! thanks.gif blomma.gif kompiskram.gif

men inte för mig de är ju 55+ forum
Piccante
CITAT (Platinum @ 31-08-2008, 21:37) *

Om du kollar på rätt forum så trillar kanske polletten ned tummenupp.gif Nu ska vi inte förstöra tråden med tjafs.
Platinum
Hmm, den låg i småprat.... Men jag har aldrig sett nån kontaktdel.
Lilla Birka
CITAT (aanderss @ 31-08-2008, 21:42) *
men inte för mig de är ju 55+ forum

50+ aanderss, och innan du vet ordet av är du där naughty.gif
aanderss
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 21:45) *
50+ aanderss, och innan du vet ordet av är du där naughty.gif

flirting.gif tror du de
Lilla Birka
CITAT (Markus_H @ 31-08-2008, 21:42) *
Om du kollar på rätt forum så trillar kanske polletten ned tummenupp.gif Nu ska vi inte förstöra tråden med tjafs.

thanks.gif blomma.gif Markus!
Aqvakul
Hittat nån date, LB? flirting.gif
Lilla Birka
Så rolig man kan vara, det är ju inte den avdelningen jag är i! Är inte intresserad av någon date, bara ett vettigt diskussionsforum. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 22:00) *
Så rolig man kan vara, det är ju inte den avdelningen jag är i! Är inte intresserad av någon date, bara ett vettigt diskussionsforum. flirting.gif

retas bara lite..... flirting.gif
Lilla Birka
Jag vet, känner ju nästan dej flirting.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 31-08-2008, 22:03) *
retas bara lite..... flirting.gif

fy på dig gubbstruts flirting.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 31-08-2008, 22:06) *
fy på dig gubbstruts flirting.gif

[attachment=23509:struts.jpg]
Magdis
Retsticka där! tongue.gif
Lilla Birka, hoppas du hittar nåt annat vettigt forum för här verkar det ju ganska kört just nu! rotfl.gif
aanderss
CITAT (Magdis @ 31-08-2008, 22:12) *
Retsticka där! tongue.gif
Lilla Birka, hoppas du hittar nåt annat vettigt forum för här verkar det ju ganska kört just nu! rotfl.gif

detta är ändå ett rätt bra forum
Aqvakul
För att bli lite seriös: Jag är också rätt trött på den taskiga stämningen i visa trådar. Samtidigt är det en bonus att kunna diskutera både trädgård och annat med några man "känner". Problemet är de människor som vill "frälsa" med sin uppfattning, men de flesta har ju en väldigt avslappnad hållning.
aanderss
de finns ju taskiga personer på alla forum
Lilla Birka
Jag hoppas i alla fall slippa läsa en massa svordomar och tillmälen i ett annat forum. Får väl se hur pass hårda de är att följa de regler som finns.
aanderss
CITAT (Lilla Birka @ 31-08-2008, 22:20) *
Jag hoppas i alla fall slippa läsa en massa svordomar och tillmälen i ett annat forum. Får väl se hur pass hårda de är att följa de regler som finns.

men du lämnar väll inte oss här
henriks
Inte för att jag är någon van "forummänniska" precis, internet i olika former har jag använt sedan 1992 men just diskussionsforum är en hyfsat ny bekantskap för mig.

MEN: ja, det kan gå lite väl hett till i vissa trådar ibland här på odla - men hellre det än bara medjamsande inlägg i stil med "det tycker jag också" osv

JAG hade då inte fastnat på odla om det inte varit för alla de vansinnigt olika åsikterna och diskussionsämnena.

Men det är ju jag det....
Lilla Birka
Man kan diskutera balanserat och häftigt utan att använda sig av svordomar och tillmälen och personangrepp! Det betyder inte att man bara håller med. smile.gif

CITAT (aanderss @ 31-08-2008, 22:23) *
men du lämnar väll inte oss här

Jag kanske tittar in ibland för att kolla läget.
Tillägg: Dessutom är ju trädgårdsavdelningen väldigt bra.
Bee
Flashback som någon nämnde har en stoor nackdel: jag kan bara nå det hemifrån. Det är en förbjuden sajt här på jobbet sad.gif

Min svärdotter tipsade om ett forum hon tycker är kul. familjeliv.se eller om det var .nu , minns inte riktigt. Det är nog mest för yngre/medelålders som skall skaffa barn eller har småbarn. Men där diskuteras allt! Och diskussionens vågor går väldigt högt emellanåt. Precis som det skall vara.

Annars är nog de flesta forum baserat på något specialintresse.
Myosotis
Blev medlem på ett kattforum när jag ville fråga om katter. Där finns såklart kunniga och hjälpsamma människor, men deras småpratsavdelning verkade oerhört tråkig (fast jag läste inte så mycket): bara kläder och smink och sånt. Visst är det jobbigt med tjafset som det blir i vissa trådar, vi har haft fall av hets mot folkgrupp (tyckte jag i alla fall) och mobbning, och vissa personer skulle man helst vilja slippa. Men jag trivs faktiskt ändå! Hade jag inte velat/fått hänga på odla, så hade det nog fått vara, jag tror inte jag hade gått med på något annat forum.
Klura
Ett annat forum jag besöker då å då är alternativ.nu
Finns massor av grejor att läsa om eller diskutera där.
Idag har jag suttit och läst i ett par timmar om Belgiska Jättekaniner smiley_small_hug.gif
Huggorm
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 31-08-2008, 20:00) *

Håller med om att Flashback är bra. Sveriges största diskussionsforum, med avdelningar för i stort sett allt man vill diskutera. Finns väll över hundra moderatorer som inte är rädda för att säga ifrån, och en åldersgräns på 18 år. Men skall man vara där och diskutera så gäller det att kunna acceptera att folk har alla sorters åsikter, och inte räds för att säga sin mening. Där kan allt diskuteras, och även ämnen som anses vara tabu eller inte politiskt korrekta på andra forum eller i verkliga livet. Där kan man stöta på folk som verkligen är nazister, pedofiler, mördare och allt annat, och där kan man läsa vad dom själva tycker och tänker utan att det filtrerats genom media. Lärorikt och fascinerande att få se båda sidors syn på saker och ting.
Grå
Hur klarar man av att diskutera med en känd pedofil utan att vilja sprätta upp honom/henne från hjässan och neråt och slita ut tarmarna, hänga upp dem i en gatlykta och stampa på kvarlevorna och slutligen låta hundarna pissa på det?

Huggorm
CITAT (Grå @ 09-11-2008, 16:02) *
Hur klarar man av att diskutera med en känd pedofil utan att vilja sprätta upp honom/henne från hjässan och neråt och slita ut tarmarna, hänga upp dem i en gatlykta och stampa på kvarlevorna och slutligen låta hundarna pissa på det?

Inte vet jag, jag har aldrig diskuterat med någon av dom, bara läst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon