CITAT (messermark @ 02-09-2008, 22:27)

Nu har jag nosat igenom allt jag hittat och en katt har då fångat min uppmärksamhet men den är då nästan 90 mil bort. Känns inte som jag åker dit för ett klick och uppf. krävde att jag skulle komma ner om jag ville ha den. Tänk om det inte blir klick då man kört alla dessa milen.
Är jag för kräsen??

Efter två månaders letande är jag redo att kasta in handduken med klicket och bara ta nästa annons. Känns inte heller rätt.
Men vad är det du söker i en katt? Utseendet är ju inte allt. Det du har berättat att det ska vara en Main Coon eller en blandning, då går du på utseende antar jag. En blandning är ju inte alls som Main Cooner är. En Main Coonblandning behöver ju inte heller vara långhårig. Är man kräsen kanske man ska köpa en raskatt så det blir en sån katt som man vill ha. Alla raser har ju ett temperament av nåt slag. Är det en blandning/huskatt så får du ju ta grisen i säcken och då med större risk kasta bort de där 90 milen. Vet du att du vill ha en knäkatt, galen katt, hundlik katt you name it så är det lättare att hitta - om du nu vill ha raskatt.
Då kanske det är värt de där extra tusen kronorna. Plus att katten är vaccinerad 2 ggr och uppfödda på bästasätt/mat, chippad och veta om kattens släkt är frisk iom stamtavlan.
Dessa tips ger jag dig då du verkar väldigt kräsen och vill ha en speciell sorts katt. Som jag..