| |
|
  |
Är det jag som e känslig eller? |
|
|
|
|
11-09-2008, 17:26
|
Medlem
Antal inlägg: 118
Medlem nr: 16 114

|
Jag vet inte om jag kan säga något till tröst, men jag vet hur det känns att inte vara vatten värd.
I mitt fall är det min syster och jag som inte var riktigt på samma våglängd under tonåren och ett tag efter. Jag har aldrig kunnat konsten att tala. Jag kan prata men att argumentera, ta mig ur någonting eller försvara mig har jag aldrig kunnat. Hjärnan blir helt blockerad och jag blir bara frustrerad och börjar gråta istället.
Min syster däremot kan det där jag inte kan. Och det har hon utnyttjat. Jag har försökt så många gånger att visa att jag är ingenting att kasta skit på, men jo, sen sitter jag nertryckt i mina skor igen. Min förmåga att börja gråta har också tolkats som att jag bara vill ha sympati. Men egentligen är det bara ren och skär frustration över att aldrig kunna uttrycka det jag verkligen känner.
Jag hoppas det en dag ordnar sig, men jag vet att vägen dit är fruktansvärd. Kramar
|
|
|
|
|
|
|
|
11-09-2008, 21:25
|

Medlem
Antal inlägg: 159
Medlem nr: 13 211

|
Håller med att han nog är en pojkskam många gånger men han har absolut sina ljusa stunder...Han försöker ibland på sina klantiga och tafatta sätt... Jag har kommit så långt så jag orkar ej säga nej-jag blir ens inte arg eller besviken över saker JAG MÅSTE lösa åt andra utan jag bara tackar och bockar...För jag vet att gör inte jag det så blir det aldrig gjort! Mitt hem ser ut som en svinstia, ja förutom att det e inte fullt av skräp, sopor....det är bara alldeles för fullt av saker. Vi har bott ihop i snart fem år och vi bor fortfarande i en tvåa men har sökt trea nästan sedan vi flyttade ihop... Vi/jag kan aldrig bjuda hem någon/några för jag skämms värre än en hund över hur det ser ut. Jag vill ha ordning och reda. Kunna pyssla med pärlor, mina växter, gardiner, inredning...ja massa saker men nu fångar bara kudden min uppmärksamhet. De senaste dagarna har jag bara lyssnat på en låt som etsat sig fast i min sinne...den liksom får mig att hålla fast och minnas mig och min pappa...(Evenescence-My immortal) Jag önskar jag hade kraften att ta mig upp men jag e så långt ner i skoskaftena så man knappt kan se mina ögon.(fniss på ett sarkastiskt vis). Jag menar, jag MÅSTE ha sjunkit lägre än vanligt för nu e jag inne på att slänga alla mina växter och bara ge upp...även dessa känns som de är emot mig.(Vet det är ohyra men ändå). Jag skulle nog behöva bo på en botanisk trädgård just nu..kaktus och suckulentavdelningen och bara njuta...då KANSKE jag skulle kunna ladda mina batterier men det är en omöjlighet.
Ber om förlåtelse för min framfusighet men VET DU/NI NÅGON som vill sälja Nattens prinsessa eller Håriga kaktusar?? Ett nytt skötebarn med alla dess beskrivningar så jag åter kan drömma. Hitta detta i affär är en omöjlighet...(inflikning bara att MariaS är snäll och hjälper mig leta M.bocasana)Men jag tar emot allt...
Nu får jag smita...MÅSTE ordna tvätte...(killen orkade ej, ser på tv)
Kram alla underbara hjärtan!
Annica
|
|
|
|
|
|
|
|
11-09-2008, 22:43
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Annica J @ 11-09-2008, 22:25)  Håller med att han nog är en pojkskam många gånger men han har absolut sina ljusa stunder...Han försöker ibland på sina klantiga och tafatta sätt... Jag har kommit så långt så jag orkar ej säga nej-jag blir ens inte arg eller besviken över saker JAG MÅSTE lösa åt andra utan jag bara tackar och bockar...För jag vet att gör inte jag det så blir det aldrig gjort! Mitt hem ser ut som en svinstia, ja förutom att det e inte fullt av skräp, sopor....det är bara alldeles för fullt av saker. Vi har bott ihop i snart fem år och vi bor fortfarande i en tvåa men har sökt trea nästan sedan vi flyttade ihop... Vi/jag kan aldrig bjuda hem någon/några för jag skämms värre än en hund över hur det ser ut. Jag vill ha ordning och reda. Kunna pyssla med pärlor, mina växter, gardiner, inredning...ja massa saker men nu fångar bara kudden min uppmärksamhet. De senaste dagarna har jag bara lyssnat på en låt som etsat sig fast i min sinne...den liksom får mig att hålla fast och minnas mig och min pappa...(Evenescence-My immortal) Jag önskar jag hade kraften att ta mig upp men jag e så långt ner i skoskaftena så man knappt kan se mina ögon.(fniss på ett sarkastiskt vis). Jag menar, jag MÅSTE ha sjunkit lägre än vanligt för nu e jag inne på att slänga alla mina växter och bara ge upp...även dessa känns som de är emot mig.(Vet det är ohyra men ändå). Jag skulle nog behöva bo på en botanisk trädgård just nu..kaktus och suckulentavdelningen och bara njuta...då KANSKE jag skulle kunna ladda mina batterier men det är en omöjlighet.
Ber om förlåtelse för min framfusighet men VET DU/NI NÅGON som vill sälja Nattens prinsessa eller Håriga kaktusar?? Ett nytt skötebarn med alla dess beskrivningar så jag åter kan drömma. Hitta detta i affär är en omöjlighet...(inflikning bara att MariaS är snäll och hjälper mig leta M.bocasana)Men jag tar emot allt...
Nu får jag smita...MÅSTE ordna tvätte...(killen orkade ej, ser på tv)
Annica Måste fråga dej....Tycker du att dom små stunderna han "försöker" är värt det slit du utsätts för????? Tror du inte, att du skulle må bättre av att bo själv ett tag, så han får lära sig att skithuspapper inte växer ut ur väggen??? att få ha det som du vill och ladda dina batterier i din takt?? Sedan till din fråga om nattens prinsessa... Det finns två olika som går under det namnet, vilken är det du vill ha??? Den slingriga taggiga, eller den med blad på?
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
11-09-2008, 23:03
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
CITAT (Annica J @ 11-09-2008, 22:25)  Ber om förlåtelse för min framfusighet men VET DU/NI NÅGON som vill sälja Nattens prinsessa eller Håriga kaktusar?? Ett nytt skötebarn med alla dess beskrivningar så jag åter kan drömma. Hitta detta i affär är en omöjlighet...(inflikning bara att MariaS är snäll och hjälper mig leta M.bocasana)Men jag tar emot allt...
Annica Nämen....??? ...Igen...? -Hur många prinsessor ska/vill du ha???
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 06:27
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (pejori @ 11-09-2008, 23:43)  Måste fråga dej....Tycker du att dom små stunderna han "försöker" är värt det slit du utsätts för????? Tror du inte, att du skulle må bättre av att bo själv ett tag, så han får lära sig att skithuspapper inte växer ut ur väggen??? att få ha det som du vill och ladda dina batterier i din takt?? Jag tror att Pejori pekar på något viktigt här! Sköt om dig! Du är bra!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 07:26
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Hej Annica, jag känner inte dig men blir starkt berörd av det du skriver - du verkar vara i en fruktansvärt jobbig situation, med både fysisk och psykisk ohälsa. Du behöver verkligen hjälp nu, när allt är så jobbigt - kommunen har boendestödjare, det är något jag kommer på. Alla har rätt att få en kontaktperson, du kan få någon som du själv väljer som jag har fattat det. Det finns något som heter riksförbundet fär social och mental hälsa - kanske har de något stöd att erbjuda? Din mamma verkar inte alls förstå - eller vilja förstå? - hur du har det. Kanske du orkar skriva ett brev till henne och beskriva vad det är i hennnes agerande och annat som du mår dåligt av - sedan inväntar du att hon ska ta kontakt - jag skulle ta timeout från henne. Din sambo skulle du behöva ta ett ordentligt snack med om det går. Här verkar det iaf finnas många vänner som vill hjälpa dig
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 08:53
|

Medlem

|
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-09-2008, 00:03)  Nämen....??? ...Igen...? -Hur många prinsessor ska/vill du ha??? Helst en djungel!  Nä, skämt åsido, jag lägger revare både här och där....för säkerhetens skull... Obotlig letare.. Morgonen började bra, agerat väckarklocka 1.5 timmar för att HAN skall vara i tid till sin mor och bror då de skall resa bort under dagen...Va fan hjälper det! Precis gått in i duschen och skall vara där o iväg kl 10.00!!! Hujamej. Annica stannar hemma och städar och stryker tvätt. Jihoooo! Annica ps. jag ber er alla om ursäkt om jag förstört era nätter. verkligen inte min mening att andra skall få problem utav mina problem. Kram
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 09:17
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
CITAT (Annica J @ 12-09-2008, 09:53)  Helst en djungel!  Nä, skämt åsido, jag lägger revare både här och där....för säkerhetens skull... Obotlig letare.. Morgonen började bra, agerat väckarklocka 1.5 timmar för att HAN skall vara i tid till sin mor och bror då de skall resa bort under dagen...Va fan hjälper det! Precis gått in i duschen och skall vara där o iväg kl 10.00!!! Hujamej. Annica stannar hemma och städar och stryker tvätt. Jihoooo! Annica ps. jag ber er alla om ursäkt om jag förstört era nätter. verkligen inte min mening att andra skall få problem utav mina problem. Kram Men snälla du! Inte behöver du be om ursäkt! Dom som inte klarar av att läsa din tråd behöver inte göra det heller. Vi som läser den gör det för att vi bryr oss och för att vi gärna stöttar dig! Och låt pojkvaskern ta sitt ansvar själv......
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 09:18
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
CITAT (Annica J @ 12-09-2008, 09:53)  Helst en djungel!  Nä, skämt åsido, jag lägger revare både här och där....för säkerhetens skull... Obotlig letare.. Morgonen började bra, agerat väckarklocka 1.5 timmar för att HAN skall vara i tid till sin mor och bror då de skall resa bort under dagen...Va fan hjälper det! Precis gått in i duschen och skall vara där o iväg kl 10.00!!! Hujamej. Annica stannar hemma och städar och stryker tvätt. Jihoooo! Annica ps. jag ber er alla om ursäkt om jag förstört era nätter. verkligen inte min mening att andra skall få problem utav mina problem. Kram Annica! DU förstör inga nätter!!!! Du får absolut inte ta det så!!!  -INTE känna så!!!! Det är JAG som känner att jag vill hjälpa alla, om jag kan!!! Det är mitt val! Jag är bara så, som person... Jag kan inte hjälpa det... Skulle nästan kunna gå "genom eld och vatten" för att hjälpa andra. Jag har så inpräntat, från min uppfostran, i min hjärna  att kan man hjälpa någon, då gör man det! (...nu blev det mycket "hjälpa... )  Sussie. edit: precis som Eva-Helene skriver, vi läser för att vi bryr oss!!!
Redigerat av Sussie F-Flower: 12-09-2008, 09:21
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 10:09
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Kanske inte ska klanka mer på din sambo, för allt vi säger vet du ju säkert själv innerst inne och det vill du säkert inte höra i tid och otid från oss (så kände jag det  ). Men jag kan inte låta bli... Han stjäl din energi som du så väl behöver själv. Han gör det säkert inte av ondo, men det blir så. Du blir hans möjliggörare genom att ge den lilla energi du har.. Asch, vet inte hur jag ska formulera mig. Önskar att han kunde förstå och stötta dig, eller iallafall inte dra ner dig värre. Blir arg när jag läser också  Man ska ju vara rädd om dem man älskar!!
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 10:55
|

Medlem

|
Ni är för goda hela bunten. Jag känner mig ALLTID skyldig och elak, vad jag än skriver eller gör. AlDRIG något som duger hur jag än vänder på mig. Så inpräntat att jag ej klarar något eller e kapabel till något. När jag låg inne för mina diskbråck hälsade både min sambo och hans bror på. Min mor syntes ej till-på 5 dagar! Hon ringde dock och pratade om auktioner, loppis, bensinpengar och hur mycket allt kostade. Då efter detta hände förstår jag hur pass LITE jag är värd! Jag har verkligen blivit införstådd att jag är ej mycket värd..det är när de MÅSTE ha hjälp för något e obekvämt, tråkigt eller jobbigt...då passar jag. När jag skriver detta gråter jag dock ej, jag e helt likgiltig för jag VET att jag ej är högt värd...det bara är så... Konstigt att någon/något kan krossa ens tro så mycket att man tror på det själv? Jag är jätteglad att jag kan skriva här och jag vet att ni som läser det stöttar mig men på något sätt så känner jag mig som djävulen själv som berättar. Min mamma är alltid rädd för att vad jag pratar om till människor, vad jag än gjort så blir jag korsförhörd. Nä jag måste finna denna lilla bit ork att ta mod till mig och berätta för min sambo(IGEN) hur jag mår och att jag ej vill vara hembiträde eller förvaltare åt honom....han är ju liksom min sambo. Vad beträffar mamma måste jag få ett break från henne. Men jag vet ej hur. Hon är största skvallerkärringen (ursäkta grovt uttryck)i denna stad och jag lyckas tom få kängor av helt främmande personer bara pga något min mor skvallrat vidare. Nu skall Annica ta tjuren vid hornen och ordna denna förbankade tvätten...Suck!
Ha det gott mina vänner och många kramar sålänge!
Annica
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 11:09
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 11-09-2008, 23:43)  Måste fråga dej....Tycker du att dom små stunderna han "försöker" är värt det slit du utsätts för????? Tror du inte, att du skulle må bättre av att bo själv ett tag, så han får lära sig att skithuspapper inte växer ut ur väggen??? att få ha det som du vill och ladda dina batterier i din takt?? Sedan till din fråga om nattens prinsessa... Det finns två olika som går under det namnet, vilken är det du vill ha???
Den slingriga taggiga, eller den med blad på? Vet inte om detta blir rätt pejori men det är den med blad som jag söker...Hoppas detta skrivet hamnar rätt...e ingen höjdare på detta med skriva...(fniss) Annica
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 16:55
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Eva-Helene @ 12-09-2008, 10:17)  ...Vi som läser den gör det för att vi bryr oss och för att vi gärna stöttar dig! ... Precis! Fortsätt skriva här, jag har undrat så hur du haft det. Det är så svårt att komma med goda råd så här utifrån, din sambo verkar ju inte vara till någon större hjälp vilket i och för sig också kan bero på osäkerhet: Det finns folk som inte kan hantera närståendes smärta/problem. Lätt för oss att säga att du kanske borde lämna honom, vi känner inte till bakgrunden och det är jättesvårt att ta det tunga steget när man är mitt uppe i det och inte har perspektiv. Vad hjälper det dig just nu att du kanske skulle må bättre om ett år om du tar din katt och sticker nu. Kanske skulle det vara bra att åka bort ett tag, komma ifrån både mamma och sambo, för att få lite distans. Du kan åka runt hela landet och hälsa på alls odla-vänner, t.ex. Vi är nog många som skulle bli glada över ett besök. Du vet ju var jag bor!
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 17:03
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Annica J @ 12-09-2008, 12:09)  Vet inte om detta blir rätt pejori men det är den med blad som jag söker...Hoppas detta skrivet hamnar rätt...e ingen höjdare på detta med skriva...(fniss)
Annica OK. då vet jag vad jag skall titta efter...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 17:06
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Det stämmer nog Myosotis, här står gästrummet tomt så länge inte dottern är på besök, du är hjärtligt välkommen Annica, jag vet av erfarenhet att man behöver få distans och min första spark mot friheten fick jag av alla i chaten.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2008, 17:31
|

Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820

|
Annica Jag önskar att du inte slänger ut dina odlingar och blommor det är iallafall något att luta sig mot när man behöver tröst... Jag har oxå mina stunder då jag inte "vill vara med" då har jag mina växter och min bod. Min bod har jag inrett med mina intressen, sömnad, snickra, måla, odling. Önskar att du oxå hade "min" bod. När man inte mår bra är det viktigt att man inte går och lägger sig, utan har något att göra med händerna. lycka till Annica kram Mari
|
|
|
|
|
|
|
|
14-09-2008, 07:49
|

Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem nr: 14 868

|
Annica J. Du har PM. /Skruttis
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-09-2008, 15:37
|
Medlem
Antal inlägg: 653
Medlem nr: 14 393

|
Annica, usch va jobbigt! Det är förjävligt när man är så totalt mentalt slut som du är nu! Har själv varit där. Men ursäkta...den där j--vla så kallade sambon borde du faktiskt inte behålla!! Han bidrar ju bara till att du känner dig värdelös!! Har själv bott med en som var expert på att trycka ner mig i skoskaften och kunde få allt till mitt fel! Jag var ett stackars psykfall som behövde proffesionell hjälp...tillslut blev jag det, men från början var jag alldeles frisk.
Min nuvarande har jag levt med i två år och jag hajjar fortfarande till när han säger - Oj då, det är sånt som händer! över en ny repa i bilen, istället för att skälla ut mig totalt och tala om för mig vilken jävla idiot och värdelös bilförare jag är...du borde inte ha honom kvar, han är inte bra för dig!!
Han tar all din energi och får dig att må ännu sämre! Du borde verkligen säga tack och adjö! En nära vän till mig hade ungefär samma förhållande till sin mamma som du. Hon tog en riktig time out. Bytte till hemligt telenummer mm. Din mamma måste fatta hur hon beter sig!
Usch, usch vilken röra!! Kram, kram kram....åk till en botanisk trädgård och sitt och andas en stund!
//Heda
|
|
|
|
|
|
|
|
18-09-2008, 20:18
|

Medlem

|
Hej alla!
Varit inne lite "snabbisar" lite då och då men ej riktigt funnit orken att skriva... Finner liksom inte någon ork/lust till det. har som sagt varit inne några gånger nu på forumet och varje gång ångrat mig. Tack alla snälla för eran omtanke och för de som skrivit i min/på min sida? jag skall erkänna jag ej är så haj på detta ännu så om svar dröjer eller ej kommer så betyder det inte att jag inte bryr mig.
Det ni på forumet gjort för mig kan jag ej beskriva...utan er vet jag ej hur jag gjort. FÖRSÖKER ta nya tag men orken är så tom. Batterierna behöver ladda. Har tyvärr kastat ALLA mina Huernior jag samlat i flera år, även vissa som jag tror var smittfria men jag vill ej riskera något. Är nu på jakt och skall försöka spara till nästa år för att importera från Tyskland tror jag. Exotica är ett underbart företag och de är alltid lika trevliga...Konstigt nog den jag saknar mest är faktiskt min Stapelianthus madagascariensis. Snacka om underbara blommor! ja, ja hoppas min ork finns nästa år.
Är det någon utav er här inne som kan rekommendera ett bra ställe (pålitligt o friska växter) som man kan importera ifrån?
Mvh Annica
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|