Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ohyra på olika epiphyllum?, Fattar nada?!
          Annica J
          Inlägg 14-09-2008, 09:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 13 211

Jag har under flera år varit kär i Epiphyllum av olika slag men jag får alltid samma slags ohyra på den....TROTS provado, pinnar av olika slag, spray och vätska men nog förbannat är de tillbaka igen. Först kan man se nästan som en liten blåsa på bladet för att sedan KANSKE se en pytte-pytteliten larv/maskliknande på bladet...Detta tror jag är första stadiet. Sedan kan man se små svarta 1-2mm långa små "skalbaggar" som knallar runt på bladet. Närmar du dig dem så kan de hoppa iväg. Jag provar massa medel, slänger massa men lik förbannat så har jag nu funnit dessa igen--på ett helt nytt ställe där växten är ensam!

Jag fattar absolut ingenting! Detta har i vissa fall även drabbat vissa utav mina Huernior men aldrig kaktusarna, sp, drimiopsis kirkiin eller streptocarpella...

Har ni något förslag på vad detta kan vara? Tyvärr ingen bild då de är omöjliga att få korn på med kameran.

Mvh: Annica

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon