Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Idol 2008
          Gillan
          Inlägg 10-10-2008, 21:28
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Tja, jag vet egentligen inte riktigt vad jag tycker i år. Det kan i och för sig bero på att jag inte följt idol från början den här gången. Jag gillar ju Johan stenskarpt, men inte för att han kan sjunga utan för att han har en otrolig scennärvaro och utstrålning. Idag blev jag förvånad över kritiken han fick av juryn eftersom jag tyckte att han för en gångs skull faktiskt höll tonarten!

Lars har en speciell stil som jag verkligen gillar, sen gillar jag Robin???? väldigt mycket ( inte Borg, även om han kan sjunga )...........Sen håller jag med Netha om att Sephide och Lolo är nåt att lyssna lite extra på..................Vem åker ut idag? Ja inte vet jag dunno.gif

Edit: nu blandade jag ihop namnen så det står härliga till blush.gif , jag menade ju att jag gillar Robin E mer än Robin B. Hur det kom sig att jag blandade in Borg bland "Robinarna" vet jag inte.............sorry blush.gif

Redigerat av Gillan: 10-10-2008, 22:09

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Berith
          Inlägg 11-10-2008, 07:26
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och jag tittar inte längre, trots att jag gillar det egentligen. Tror att det är för att deltagarna i år är ganska intetsägande som sångare, jag har i alla fall inte hittat nån som jag kan räkna som min favorit. Synd, för som sagt, jag gillar det ju egentligen. Ska ändå bli intressant att se vem som vinner och om det är nån som kan hålla sej kvar som artist efteråt.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Laban82
          Inlägg 13-10-2008, 23:07
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 19 334

Jag är Idolfreak och följer det slaviskt varje år, hejar stenhårt på någon men har aldrig köpt en idolrelaterad skiva tongue.gif Skön fredagsunderhållning men har väl svårt att se dem som "riktiga" artister. Kan dock hålla med om att Amanda är den bästa av de bästa så att säga, hon är säregen och har en bra röst. Johan Palm tycker jag är mycket image och lite talang. Han behöver nog växa till sig lite tror jag. Just nu hejar jag på Kevin och Lars, de har sköna personligheter och sjunger bra. Visst, Lars missade mycket i början av låten i fredags men jag förlåter honom =)

--------------------
          - Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen -

Citera
          Miro
          Inlägg 14-10-2008, 15:18
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

Jag tittar gärna på idol, men jag förstå varför man skulle kunna kalla det eländet. Allt blir så hypat kring det och varje år sägs saker som "nästa internationella artist", kvällstidningarna skriver om sammanbrott, juryn (tyckervisserligen bättre om den nya) säger krystade saker osv... Fast sången är bra, och det är kul att följa artisterna. Dock vet jag väl inte om idol-intresse är ett krav för att kalla sig musikintresserad... det är ju ändå lite karaoke över det...

Citera
          Vippan
          Inlägg 14-10-2008, 20:00
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

Idol tycker jag är ett skönt fredagsnöje att titta på.

Har 2 favoriter och det är Alice och LouLou, sen säger jag som jurun att Johan skulle jag vilja adoptera han är bara så söt men sångrösten är inget att hurra för.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-10-2008, 20:07
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Miro @ 14-10-2008, 16:18) *
          Jag tittar gärna på idol, men jag förstå varför man skulle kunna kalla det eländet. Allt blir så hypat kring det och varje år sägs saker som "nästa internationella artist", kvällstidningarna skriver om sammanbrott, juryn (tyckervisserligen bättre om den nya) säger krystade saker osv... Fast sången är bra, och det är kul att följa artisterna. Dock vet jag väl inte om idol-intresse är ett krav för att kalla sig musikintresserad... det är ju ändå lite karaoke över det...

Ber om ursäkt för mitt epitet "eländet" - samtidigt är det just detta som Miro tar upp, som jag vänder mig mot, att det får så enorma proportioner. Det verkar vara typ viktigaste mediahändelsen. OK om barn och ungdomar ser det så, men vuxna förväntas väl ha lite distans och kunna bedöma det i sitt sammanhang. Därmed sagt att de som ser Idol som ett trevligt fredagsnöje, gärna får fortsätta med det utan att behöva känna sig påhoppade av undertecknad.

kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 24-10-2008, 20:47
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Vansinnigt bra i kväll var nästan alla, Absolut bäst som vanligt var ju Lars, ikväll tätt följd av Johan (perfekt tolkning av "The winner takes it all") men Kevin,Alice, Robin och Robin var nästan lika bra. Tråkigast var Anna B, bra röst men noll karisma, tycker sedan tidigare att hon är en liten tant som kanske bäst passar i en kyrkokör, inte som "idol"
          Gita

Citera
          Felicia
          Inlägg 24-10-2008, 21:05
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Jag verkar inte förstå mig på detta längre så det är nog lika bra man slutar titta på Idol egentligen confused.gif
          Jag tycker Kevin är jätte-duktig, Alice och Anna är också duktiga.
          Lars och Johan - nej, huvvaligen. Robin och Robin - varken det ena eller det andra.
          Men jag förstår nog som sagt inte detta. Amanda Jensen som blev 2:a ifjol och som så många tycker är så himla bra.. Usch... hon ser hemsk ut och sjunger förfärligt falskt.

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-10-2008, 21:08
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gita @ 24-10-2008, 21:47) *
          Vansinnigt bra i kväll var nästan alla, Absolut bäst som vanligt var ju Lars, ikväll tätt följd av Johan (perfekt tolkning av "The winner takes it all") men Kevin,Alice, Robin och Robin var nästan lika bra. Tråkigast var Anna B, bra röst men noll karisma, tycker sedan tidigare att hon är en liten tant som kanske bäst passar i en kyrkokör, inte som "idol"
          Gita

Jag gillar oxå Lars och Johans mkt personliga stilar. Tyvärr så ska man väl vara mainstream och lagom tråkig för att vinna idol. Kevin är annars den jag tippar som vinnare just nu med Robin E som största konkurrent. Tjejerna är svårare tycker jag de sjunger bra men jag ser kanske inte någon given "idol".

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Netha
          Inlägg 24-10-2008, 21:43
          Länk hit: #50

Gäster

Så synd att Loulou åkte ut ikväll. sad.gif

Fortfarande mina favoriter ... Kevin, Sepideh, Alice.

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 24-10-2008, 22:01
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (Netha @ 24-10-2008, 22:43) *

Ja trist att hon åkte ut! sad.gif Tyckte hon var en av de bästa i kväll (fast hon har varit rätt ojämn tidigare). Hon gjorde en väldigt rivig och bra version av SOS. I övrigt gillade jag särskilt Lars som hade ett väldigt personlig framförande. Att Loulou åkte ut visar väl mest på att det inte är det musikaliska som står i centrum för dom flesta som röstar utan utseendet och åldern på artisterna. Man kan ju misstänka att det mest är tjejer i nedre tonåren som röstar och då blir ju resultatet därefter..... Måste säga att jag har svårt att förstå varför så många verkar gilla Johan så mycket. Han kan säkert bli bra när han växt till sig en aning men han är definitivt inte mogen att bli idol ännu och i kväll klarade han inte alls av att sjunga The winner takes it all - behövs en betydligt bättre sångröst och mognare artist till den låten!

Redigerat av Anders zon 1: 24-10-2008, 22:02

Citera
          Netha
          Inlägg 24-10-2008, 22:07
          Länk hit: #52

Gäster

CITAT (Anders zon 1 @ 24-10-2008, 23:01) *
          Ja trist att hon åkte ut! sad.gif Tyckte hon var en av de bästa i kväll (fast hon har varit rätt ojämn tidigare). Hon gjorde en väldigt rivig och bra version av SOS. I övrigt gillade jag särskilt Lars som hade ett väldigt personlig framförande. Att Loulou åkte ut visar väl mest på att det inte är det musikaliska som står i centrum för dom flesta som röstar utan utseendet och åldern på artisterna. Man kan ju misstänka att det mest är tjejer i nedre tonåren som röstar och då blir ju resultatet därefter..... Måste säga att jag har svårt att förstå varför så många verkar gilla Johan så mycket. Han kan säkert bli bra när han växt till sig en aning men han är definitivt inte mogen att bli idol ännu och i kväll klarade han inte alls av att sjunga The winner takes it all - behövs en betydligt bättre sångröst och mognare artist till den låten!

Tror säkert att du har rätt i att att det inte är det musikaliska som står i centrum. sad.gif

Johan ... ja, jag vet inte vad jag ska säga, mer än att han inte kan sjunga ... men att småflickorna satsar sina veckopengar och röstar på honom.
          Synd är det. sad.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 25-10-2008, 07:28
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Har slutat titta så jag har inga åsikter om deltagarna längre, men jag kollar lördag morron vem som åkte ut.

Brukar skriva ner i uttagningarna vilka jag tycker har nån chans att gå till final. Så här skrev jag i år:
          26249 Alexandra Knutsson
          Soledad
          26316 Andreas
          Robin Bengtsson
          Kenny
          Robin Meatloaf
          Lagerarbetaren rockband (Kiss) Robin
          Rasmus

Robin Bengtsson är väl Robin B? Kan dom andra två Robin vara Robin E? Dom övriga är väl inte med alls? g.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Felicia
          Inlägg 07-11-2008, 21:37
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Efter kvällens program:

1. Kevin förstås - helt outstanding, nästan, men bara nästan, lika bra som Markus Fagervall.

Sen är det Anna och Robin E, tätt följd av Alice och sen den andre Robin.

Sist och absolut minst - Johan och Lars. Hoppas nån av dom åker i kväll..

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Irene_L
          Inlägg 07-11-2008, 21:42
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Oj vad duktiga alla har blivit. tummenupp.gif Jag tyckte dom var sååå dåliga i början men dom har verkligen utvecklas. Jag tycker nog det är dags för Laaas att åka ut!

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Netha
          Inlägg 05-12-2008, 22:34
          Länk hit: #56

Gäster

CITAT (Netha @ 24-10-2008, 21:43) *

Kevin och Alice i final! bravo.gif smile.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 05-12-2008, 23:51
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Kevin är ett enormt härligt charmtroll som förtjänar att vinna. tummenupp.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 06-12-2008, 00:04
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Har ej följt alltihop!
          Men; det jag hörde av Johan Palm (rätt namn?) var hemskt!
          Ingen sångröst--bara en som larviga småtjejer gillar. Tycker synd om tjejen!
          Det jag hört--så kan hon sjunga!

Citera
          Piccante
          Inlägg 06-12-2008, 00:49
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Kevin förtjänar verkligen finalplasten. Alice, ja vet inte? Robin B gjorde verkligen framsteg sista tiden så sett till hur han har utvecklats så är han ju duktig men i kväll tyckte jag han lät illa.

Intressant att se hur de tidigare idolvinnarna och deltagarna har utvecklats. Darin är väl den som det har gått bäst för trots att han kom 2a ? http://www.youtube.com/watch?v=ytQH8w90fG4

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Netha
          Inlägg 12-12-2008, 22:49
          Länk hit: #60

Gäster

GRATTIS KEVIN!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 00:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon