Full version: Idol 2008
Sidor: 1, 2
Boxer
Igår såg jag Petri Vehviläinen med den egna låten 'Here I am now'

Jag säger bara en sak: OAO!
avgör själva!

Chamomille
CITAT (Boxer @ 18-09-2008, 13:01) *
Igår såg jag Petri Vehviläinen med den egna låten 'Here I am now'

Jag säger bara en sak: OAO!
avgör själva!

Oj då. Wow kan man säga.
Eva-Helene
UUUUJJJJJJ wub.gif
KURT
Jag har inte hängt med, vilka kommuner är det som betalar för säsongen program?
Berith
CITAT (KURT @ 18-09-2008, 18:06) *
Jag har inte hängt med, vilka kommuner är det som betalar för säsongen program?

Om det varit din hemkommun Kurt hade du säkert märkt av det med alla indragningar som följd - pensionärerna hade inte fått nån kaka till kaffet, avsaknad av ogräsrensning i stadsparken, biblioteksfilialer hade fått stänga ner.... Usch så det kan ställa till!

Först tyckte jag inte om juryn, men dom har växt för varje program. Däremot tycker jag att man får se alldels för lite av dom som klarat första gallringen.
Gillan
Jaha! Och vad ska man säga om mig då? Jag har inte ens kommit dit hän att jag fattat att IDOL har börjat confused.gif .................ja, jag gillar faktiskt IDOL, men min mentalitet väntar fortfarande på att vi ska få någon form av sensommar här ( vi har knappt sett solen på ca 7 veckor ). Alltså har jag inte gått i ide än ( och det är först då jag slår på tv:n ) ( och jo, jag hade tv:n på under os, men jag satt inte framför den )

Har ni som tittat/tittar några tips på vem/vilka jag ska hålla ögonen/öronen öppna för när jag väl börjar titta?
Boxer
Olga sjunger Power of love

Jag tycker att juryn är jättego, och inte alls lika elaka som den förra.
Aqvakul
Är jag konstig, som är totalt ointresserad.....
Chamomille
[attachment=24500:happy1.gif]

CITAT (Aqvakul @ 19-09-2008, 18:46) *

Nä, du e konstig ändå.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 19-09-2008, 18:46) *

Klart att du är intresserad! Annars skulle du väl inte öppna en tråd med rubriken Idol 2008. slap.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 19-09-2008, 18:57) *
Klart att du är intresserad! Annars skulle du väl inte öppna en tråd med rubriken Idol 2008. slap.gif

nja, inte intreserad men kanske undrande över att detta verkligen kan uppta mina kloka kamraters tankar..... flirting.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 19-09-2008, 19:00) *
nja, inte intreserad men kanske undrande över att detta verkligen kan uppta mina kloka kamraters tankar..... flirting.gif

Jasssådu. naughty.gif Jo jag tycker det är intressant, det är lite spännande att se om man kan plocka ut några vinnare på ett tidigt stadium. Tydligen gick 100 (101?) vidare från grunduttagningarna men vi tittare har nog inte fått se mer än 25 eller nåt av dom 100. Lite dåligt tycker jag, för jag vill se dom från början. Nu var det mest "töntarna" som visades upp och det var antagligen för att dom trodde att det var mer underhållning så.

Ifjol plockade jag ut Mattias Andreasson redan vid första titten, och han klarade sej ju kvar som artist också efter Idol. T.ex.... Får se om det finns med något guldkorn i år. Jag brukar anteckna vilka jag tycker har det lilla extra, och juryn och jag har inte haft riktigt samma smak i år. Hon som lät som hon sjöng i en stor glasburk gillade jag inte, men juryn var lyriska! Anna nånting hette hon väl.
Betty
Jaha, så är de igång då smile.gif Vet inte riktigt vad jag ska säga om tjejjernas första "riktiga" framträdanden... g.gif Kan inte säga att jag är värst imponerad av den där Anna - men Yasmina, Sephide och Linda stack ut tycker jag. Och så måste jag bara säga: ÄNTLIGEN!!! yahoo.gif Peter Jihde har bytt frisyr! bravo.gif

(lät säkert jätteytligt det där - men jag tyckte att han såg såå gräslig ut i håret förut med den där hemska sidbenan... )
HelenJ
Jag har hört något om att de plockar ut dels de bästa, dels de sämsta från början för att filma dem. Men de sämsta får inte veta att de är uttagna just för att de är sämst, så de blir ju förstås väldigt besvikna och arga när juryn sedan plockar ner dem framför kameran. Allt för bra TV. Att bara visa medelmåttor ger ju inga publiksiffror. thumbdown.gif

Jag vet förstås inte om detta är sant, men det låter inte omöjligt i den här kommersiella världen.
Netha
Sephide & Alice var mina favoriter ikväll.

Jihde bytt frisyer .. jo jag såg en bild i nån tidning...
tittar inte så mycket på Idol, lyssnar mest, så jag har inte sett honom där.
aanderss
ser inte de
KURT
CITAT (aanderss @ 30-09-2008, 16:58) *
ser inte de

Det har nog inte så stor betydelse om man ser det eller ej, jag misstänker att många som ser det inte kommer i håg innehållet 1 h efter sändningen, mogadontv kallas det.
Betty
CITAT (KURT @ 01-10-2008, 06:44) *
Det har nog inte så stor betydelse om man ser det eller ej, jag misstänker att många som ser det inte kommer i håg innehållet 1 h efter sändningen, mogadontv kallas det.

Du e kul du Kurt... rolleyes.gif

Så snopet att Linda åkte ur tävlingen igår, för mig var hon "topp-3" !

Fass - om Mogadon

Edit.: rättat stavfel... tongue.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 02-10-2008, 10:52) *
Du e kul du Kurt... rolleyes.gif

Så snopet att Linda åkte ur tävlingen igår, för mig var hon "topp-3" !

Fass - om Mogodon

Nu har jag börjat titta på IDOL och jag blev lika förvånad som du..........................Jag tyckte hon sjöng bra

Bara för att vara lite " besserwisser", det heter " Mogadon"..................men det gör det ju inte bättre kompiskram.gif
Gillan
Nån som har nån synpunkt när det gäller Amanda Jensen , förra årets tvåa?...........Jag tycker hon är störtskön wub.gif
HelenJ
Det är väl tvåorna som lyckats bäst varje år hittills? Man bör alltså inte satsa på at vinna, utan att bli tvåa.... flirting.gif
Gillan
CITAT (HelenJ @ 02-10-2008, 18:04) *
Det är väl tvåorna som lyckats bäst varje år hittills? Man bör alltså inte satsa på at vinna, utan att bli tvåa.... flirting.gif

Det verkar inte bättre giggle.gif
Netha
CITAT (Gillan @ 02-10-2008, 16:16) *
Nån som har nån synpunkt när det gäller Amanda Jensen , förra årets tvåa?...........Jag tycker hon är störtskön wub.gif

Får fortfarande ståpäls när jag hör henne ... hon är den av Idolerna som jag tror kommer gå längst. tummenupp.gif wub.gif

Amanda Jenssen på You tube
Gillan
CITAT (Netha @ 02-10-2008, 22:36) *
Får fortfarande ståpäls när jag hör henne ... hon är den av Idolerna som jag tror kommer gå längst. tummenupp.gif wub.gif

Amanda Jenssen på You tube

Håller med, men Darin kommer nog att hålla ett bra tag tror jag ( trots att han inte är riktigt min smak giggle.gif ) och han är tydligen på väg tillbaka till sverige efter vad jag hört på radion.
Berith
Jag är nog lite besviken på deltagarna i år, tycker inte att nån av dom har det där extra som gör att man bara vet att det är vinnaren.

Amanda Jensen tyckte jag absolut inte om ifjol, men för ett tag sen gick Idol 2007 i repris och där såg jag hennes första besök hos juryn - wow! Hon sjöng nåt av Elvis och hade jag sett det då (hur missade jag det? g.gif ) hade jag kanske haft en annan uppfattning om henne senare.
krellus
Hon har det som krävs, dvs en egen stil och egen sångröst men rösten i sig är ju inte direkt bra.
Men det funkar ju... även om jag aldrig kommer att köpa några skivor.
Irene_L
Iår har jag knappt följt Idol men råkade se det igår . Det var killarna som sjöng men oj vad besviken jag blev. Sååå dåligt dom flesta sjöng...tycker jag. Ska det vara dom bästa?
Amanda Jenssen tycker jag om...hon har en egen stil och röst och det tycker jag är toppen!
Netha
Nog för att Jenny inte höll måttet, men att Johan Palm fick stanna kvar ... det tycker jag är SKANDAL!
Visst är lillkillen söt, men här ska det ju inte handla om uteende. thumbdown.gif
Aqvakul
att ni bara orkar följa eländet.... (var inte meningen att låta föraktfull blush.gif )
Netha
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2008, 22:45) *
att ni bara orkar följa eländet.... (var inte meningen att låta föraktfull blush.gif )

Följa eländet ... då "sparkar" du en stor del av svenska tevetittare ...
programmet har iaf vad jag förstått, en hel hoper tittare varje vecka.

Nu är ju jag mer en lyssnare ... men aldrig att jag skulle fälla ett sånt yttrande.
Föraktfull ... det lyser igenom. thumbdown.gif
Piccante

Märks att du aldrig har sett programmet. Tycker man det är kul med musik och dessutom imponeras av okända talanger som dyker upp och som man sedan för följa så är det faktiskt underhållande.

Jag måste vara lite obstinat och säga att jag gillar Johan P, fast jag förstår att hans stil inte går hem hos alla och han är nog inte årets vinnare.
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 03-10-2008, 23:01) *
Märks att du aldrig har sett programmet. Tycker man det är kul med musik och dessutom imponeras av okända talanger som dyker upp och som man sedan för följa så är det faktiskt underhållande.

Jag måste vara lite obstinat och säga att jag gillar Johan P, fast jag förstår att hans stil inte går hem hos alla och han är nog inte årets vinnare.

Har faktiskt sett en del avsnitt, dock inte de två sista säsongena.....

Bara tanken att tävla i musik... thumbdown.gif
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2008, 23:12) *
Har faktiskt sett en del avsnitt, dock inte de två sista säsongena.....

Bara tanken att tävla i musik... thumbdown.gif

Det har man iofs protesterat emot ända sedan 70-talet (doin the omoralisk schlagerfästivaaal). Men tävlingsmomentet är väl inte bara musik utan att kunna utvecklas som artist och visa på att vara mångsidig.
Betty
CITAT (Netha @ 03-10-2008, 22:42) *
Nog för att Jenny inte höll måttet, men att Johan Palm fick stanna kvar ... det tycker jag är SKANDAL!
Visst är lillkillen söt, men här ska det ju inte handla om uteende. thumbdown.gif

Jag kan inte låta bli att dra paralleller till fjolårets Amanda Jensen... Hon kan ju inte sjunga rent hon heller men kom ändå 2:a. Jag gillar killens utstrålning och orädda framfart! Han är en minst lika frisk fläkt som Amanda ansågs vara (jag kunde inte med henne, tyckte hon var klart överreklamerad...).
*Stintan*

Visst var och en får ju tycka vad som den vill men man kan ju uttrycka sina åsikter på olika sätt faktiskt.
Jag följer inte heller Idol, mer än som lyssnare emellanåt, och har därför inga direkta åsikter om årets deltagare ännu utom att en del lät rent bedrövliga i början.
Netha
CITAT (Betty @ 04-10-2008, 13:09) *
Jag kan inte låta bli att dra paralleller till fjolårets Amanda Jensen... Hon kan ju inte sjunga rent hon heller men kom ändå 2:a. Jag gillar killens utstrålning och orädda framfart! Han är en minst lika frisk fläkt som Amanda ansågs vara (jag kunde inte med henne, tyckte hon var klart överreklamerad...).

Men Amanda sjunger ju klockrent ... iaf när jag hört henne senare live på teve.
Visst hade hon väl en o annan felton i Idol
och sånt är ju nästan ett "måste" när det gäller rockare. tongue.gif

Johan ... visst är han en frisk fläkt, men som sagt ... thumbdown.gif
Platinum
Själv tillhör Anna Bergendahl mina favoriter och jag tror nog att den blivande småflicksidolen Johan Palm kommer att hänga med en bit i tävlingen. http://www.youtube.com/watch?v=k_WyLCjWL90
Berith
Anna Bergendahl i en burk... Sorry, men jag tycker att hon sjunger fruktansvärt uselt.
Gita
Jag tycker att idol är kul underhållning och att kalla ett gäng begåvade unga människor för "eländet" är bara fjantigt.
I år är Lars min speciella favorit, jag tycker att han är urskön, en artist med stor utstrålning och egensinne.Nästan lika bra som Amanda Jensen, som i mitt tycke är den enda stjärnan från Idol hittills. För det är ju inte så att den bästa rösten självklart är den största artisten, det tycker jag Anna B är ett bra exempel på, sjunga kan hon, men karisma och utstrålning lika med noll, tycker att hon är en riktig tant.
Johan är häftig och vansinnigt söt, kommer nog att hänga med länge. Kevin har bra röst, men jag börja tröttna på hans ständiga leenden, resten är ganska slätstrukna även om de kan sjunga.
Kommer någon förresten ihåg Nina Hagen, så bra kan nog både Amanda Lars bli.
Gita
Netha
Kevin tillhör mina favoriter ... tittar inte mer än några sek men lyssnar. smile.gif
Anna var bra ikväll, men inte i topp.
Lars har "egen" röst och kommer att gå långt tror jag.
Sephide och Lolo tillhör också mina favoriter

Amanda var min favorit förra omg. tummenupp.gif
Gillan
Tja, jag vet egentligen inte riktigt vad jag tycker i år. Det kan i och för sig bero på att jag inte följt idol från början den här gången. Jag gillar ju Johan stenskarpt, men inte för att han kan sjunga utan för att han har en otrolig scennärvaro och utstrålning. Idag blev jag förvånad över kritiken han fick av juryn eftersom jag tyckte att han för en gångs skull faktiskt höll tonarten!

Lars har en speciell stil som jag verkligen gillar, sen gillar jag Robin???? väldigt mycket ( inte Borg, även om han kan sjunga )...........Sen håller jag med Netha om att Sephide och Lolo är nåt att lyssna lite extra på..................Vem åker ut idag? Ja inte vet jag dunno.gif

Edit: nu blandade jag ihop namnen så det står härliga till blush.gif , jag menade ju att jag gillar Robin E mer än Robin B. Hur det kom sig att jag blandade in Borg bland "Robinarna" vet jag inte.............sorry blush.gif
Berith
Och jag tittar inte längre, trots att jag gillar det egentligen. Tror att det är för att deltagarna i år är ganska intetsägande som sångare, jag har i alla fall inte hittat nån som jag kan räkna som min favorit. Synd, för som sagt, jag gillar det ju egentligen. Ska ändå bli intressant att se vem som vinner och om det är nån som kan hålla sej kvar som artist efteråt.
Laban82
Jag är Idolfreak och följer det slaviskt varje år, hejar stenhårt på någon men har aldrig köpt en idolrelaterad skiva tongue.gif Skön fredagsunderhållning men har väl svårt att se dem som "riktiga" artister. Kan dock hålla med om att Amanda är den bästa av de bästa så att säga, hon är säregen och har en bra röst. Johan Palm tycker jag är mycket image och lite talang. Han behöver nog växa till sig lite tror jag. Just nu hejar jag på Kevin och Lars, de har sköna personligheter och sjunger bra. Visst, Lars missade mycket i början av låten i fredags men jag förlåter honom =)
Miro
Jag tittar gärna på idol, men jag förstå varför man skulle kunna kalla det eländet. Allt blir så hypat kring det och varje år sägs saker som "nästa internationella artist", kvällstidningarna skriver om sammanbrott, juryn (tyckervisserligen bättre om den nya) säger krystade saker osv... Fast sången är bra, och det är kul att följa artisterna. Dock vet jag väl inte om idol-intresse är ett krav för att kalla sig musikintresserad... det är ju ändå lite karaoke över det...
Vippan
Idol tycker jag är ett skönt fredagsnöje att titta på.

Har 2 favoriter och det är Alice och LouLou, sen säger jag som jurun att Johan skulle jag vilja adoptera han är bara så söt men sångrösten är inget att hurra för.

Aqvakul
CITAT (Miro @ 14-10-2008, 16:18) *
Jag tittar gärna på idol, men jag förstå varför man skulle kunna kalla det eländet. Allt blir så hypat kring det och varje år sägs saker som "nästa internationella artist", kvällstidningarna skriver om sammanbrott, juryn (tyckervisserligen bättre om den nya) säger krystade saker osv... Fast sången är bra, och det är kul att följa artisterna. Dock vet jag väl inte om idol-intresse är ett krav för att kalla sig musikintresserad... det är ju ändå lite karaoke över det...

Ber om ursäkt för mitt epitet "eländet" - samtidigt är det just detta som Miro tar upp, som jag vänder mig mot, att det får så enorma proportioner. Det verkar vara typ viktigaste mediahändelsen. OK om barn och ungdomar ser det så, men vuxna förväntas väl ha lite distans och kunna bedöma det i sitt sammanhang. Därmed sagt att de som ser Idol som ett trevligt fredagsnöje, gärna får fortsätta med det utan att behöva känna sig påhoppade av undertecknad.

kompiskram.gif
Gita
Vansinnigt bra i kväll var nästan alla, Absolut bäst som vanligt var ju Lars, ikväll tätt följd av Johan (perfekt tolkning av "The winner takes it all") men Kevin,Alice, Robin och Robin var nästan lika bra. Tråkigast var Anna B, bra röst men noll karisma, tycker sedan tidigare att hon är en liten tant som kanske bäst passar i en kyrkokör, inte som "idol"
Gita
Felicia
Jag verkar inte förstå mig på detta längre så det är nog lika bra man slutar titta på Idol egentligen confused.gif
Jag tycker Kevin är jätte-duktig, Alice och Anna är också duktiga.
Lars och Johan - nej, huvvaligen. Robin och Robin - varken det ena eller det andra.
Men jag förstår nog som sagt inte detta. Amanda Jensen som blev 2:a ifjol och som så många tycker är så himla bra.. Usch... hon ser hemsk ut och sjunger förfärligt falskt.
Piccante
CITAT (Gita @ 24-10-2008, 21:47) *
Vansinnigt bra i kväll var nästan alla, Absolut bäst som vanligt var ju Lars, ikväll tätt följd av Johan (perfekt tolkning av "The winner takes it all") men Kevin,Alice, Robin och Robin var nästan lika bra. Tråkigast var Anna B, bra röst men noll karisma, tycker sedan tidigare att hon är en liten tant som kanske bäst passar i en kyrkokör, inte som "idol"
Gita

Jag gillar oxå Lars och Johans mkt personliga stilar. Tyvärr så ska man väl vara mainstream och lagom tråkig för att vinna idol. Kevin är annars den jag tippar som vinnare just nu med Robin E som största konkurrent. Tjejerna är svårare tycker jag de sjunger bra men jag ser kanske inte någon given "idol".
Netha
Så synd att Loulou åkte ut ikväll. sad.gif

Fortfarande mina favoriter ... Kevin, Sepideh, Alice.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon