Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sköldlöss på Lager mm, Lyckas bra med Provado men finns det alternativ?
          Suz
          Inlägg 27-09-2008, 16:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Har kämpat med dessa odjur många gånger förr med olika resultat.
          Tog hem svärföräldrarnas stora 10åriga oliv som var helt vansinnigt övertäckt av sköldlöss.
          De skulle kasta den men jag är ju så känslig för sånt där så jag bad att få ge den en chans.
          Handplockning (ca 7timmar), tvättning med såpsprit och Provadokapslar och jag är medveten om att jag får plocka och plocka och....
          Två av mina citrusar behandlar jag likadant.(2 av mina citrusarna och lagern hade redan en liten tillstymmelse till lössen innan jag tog mig an oliven)
          Men min Lager....där vill jag inte ha Provado då vi använder oss av den i maten.
          Jag plockar och tvättar med såpspriten men det blir bara värre och värre.
          Några tips?

Alla dessa är isolerade från övriga växter och står fortfarande ute.
          Det är också en fundering vart sjutton jag ska vinterförvara dem? Vill inte ha dem bland mina övriga växter i gästhuset.
          Kan jag ta in dem i rumsvärmen och jag vänjer dem försiktigt först?

--------------------
          Zon II

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon