Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frostrisk..., tråd för att varna om frost, tips om skydd mm
          Österläge
          Inlägg 02-10-2008, 10:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Tänkte det vore bra med en tråd för att diskutera frost, varna för att den är på väg och tipsa om hur man bäst skyddar sina växter!

I natt hade vi bara 4,5 grader hos oss! Måste fixa fiberduk o frigolit för mina växter... Vi håller ju på att fixa i huset nu så jag har växter på två ställen, har grävt ner rabattväxterna vid huset men alla krukor står kvar på lägenhetens uteplats - där jag aldrig är längre, kommer sent på kvällarna o stupar i säng... I morse skulle jag vattna men då var stora vattenkannan vid huset! slap.gif Fick springa ut med en saftkanna o vattna de törstigaste...

Jag läste i Allt om trädgård om hur man kan skydda sina växter i krukor ute, de rekommenderade att man sätter dem på frigolit med bubbelplast eller fiberduk runt, vid en varm vägg. Jag funderar på antingen det eller att sätta dem i vår lekstuga på tomten, den är oisolerad men ger ju bra vindskydd, lite varmare blir det kanske också? Vad tror ni är bäst? unsure.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera

Inlägg i den här tråden
          2 sidor V  < 1 2

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon