Ojojoj vilken hemsk vecka det har varit!!!! Hemska nyheter om vår stackars utrikesminister, ett litet barn och en ung flicka som blev mördade ......

Samtidigt var vi mitt uppe i en budgivning ... den värsta jag varit med om. Vi har flyttat många gånger de senaste 10 åren, såväl p g a att barnen föddes och p g a arbete. Nu har vi i alla fall funnit orten där vi vill leva med våra barn. Vi flyttade hit 1998 efter att ha bott utomlands under en period och stormtrivs!!!!
Nå hursomhelst flyttade vi från bostadsrättsradhus till eget radhus 1999. Då visste jag inte att mitt trädgårdsintresse skulle bli såååååå stort! När jag väl hade fått en egen täppa började jag plantera ALLT. Nu har det lugnat ner sig lite och jag har gått igenom olika "faser"- japansk trädgård, romantisk täppa, vita trädgården, spaljeträdgården ......

Det blev snart uppenbart att vi behövde en större trädgård - det fanns(finns) ingen gräsmatta kvar allt är uppodlat!
Vi började kolla på hus i närområdet då barnen inte ville byta skola. Vi letade i 4 år!!!! Till sist hittade vi drömhuset - bara 200 m härifrån! Jag vet inte hur manga gånger jag gått förbi tomten och beundrat blosterprakten och träden... När huset utbjöds till försäljning rusade vi till banken för att snabbt skaffa ett lånelöfte. Priset som från början var väldigt låg steg snabbt när budgivningen kom igång på allvar. Min man och jag blev nervvrak..... Skulle konkurenten ringa och bjuda över???? Har vi råd? Vad händer om....? Frågorna hopade sig och vi blev alldeles hysteriska ......
Nu har det alltså ordat sig och vi har "slagit ut" den sista konkurenten. I går kväll fick vi beskedet att huset är vårt och nu ska det skrivas kontrakt!

Hurra!
Jag kommer säkert att behöva hjälp av er på odla i framtiden också

Den nya trädgården är en lummig dröm med massor av träd, rosor, rododendron, trädgårdsrum, häckar, mynta, liljor .......Den är lite sluttande och byggd i 2 etapper. De flesta växterna är planterade på 70-talet och har blivit väldigt stora. Avståndet mellan träden är delvis inte mer än 1,5 - 2 meter! Det blir svårt att bestämma vilka träd och buskar som ska vara kvar! Nu måste jag sluta - jag är hemma med sjukt barn idag (magsjuka-han sover just nu efter att ha kräkts hela natten).
Glada hälsningar till er alla
Alexandra