Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Funderingar kring Bergspalm, Är de generellt sett "knepiga"?
          Kee
          Inlägg 07-10-2008, 22:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 486
          Medlem nr: 13 014

Jag har haft bergspalm i snart ett och ett halvt år och det började väl med att den trivdes fint. Ungefär i samma veva som jag delade på den för något år sedan var den inte lika snygg längre. Bladen började tendera till att blekna och till slut dör de. Även om det kommer nya skott hela tiden är båda exemplaren ganska "tunna" på grund av detta. Den är inte lika "grön" som den en gång i tiden var, detta gäller båda plantorna. Jag har testat att ge mycket vatten, lite vatten, näring, ingen näring, ljust framme vid norrfönstret, en bit in i rummet från norrfönstret men de har alltjämt den där bleka karaktären, precis som om de vore solbrända. Båda plantorna har fått spinn i ett par omgångar, men detta har tagits om hand tämligen omgående och de har aldrig varit angripna särskilt länge och nu är det säkert flera månader sen senast.

När en kompis var över till mig härom dagen sa han "ahh en bergspalm, jag har aldrig hört någon som lyckats med dem", varpå jag började fundera. Är de knepiga? Finns det något knep man kan ta till? Lite brainstorming vore tacknämligt!

--------------------
          Balkongodlare och skogsträdgårdsidealist

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 09:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon