Medlem
Antal inlägg: 1 197
Medlem nr: 4 816
Vi är några som ska baka kakor i form av traktorer, och skulle då behöva ha en pepparkaksform i form av en traktor så man bara kan trycka ut dem snabbt
Är det någon som har tips på affär, gärna i uppsala, eller på nätet.
Medlem
Har ni något förlag på bra deg till att göra traktorer av? Jag funderade lite på bondkakor och sedna göra traktorer av Men lite är kanske lite för rinnig av sig när man gräddar...
Medlem
Några som är oemotståndliga, vi ska locka nya personer till vårat utskott på kåren. Kanske av lite tunnare typ max en cm. Kanske inte så mycket att gå på. Men dina två favoritrecept som passar till att skära ut med pepparkaksformat.
Antingen att kan trycket ut kakorna med traktorformen före eller efter gräddning
Medlem
Givetvis, men menade att just denna bakning blev uppäten innan några bilder blev tagna, tror jag... tog så många så det kanske kom med någon på traktorerna.
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745
Nån som vet om såna här roliga pepparkaksformar finns i vanliga affärer som Åhléns, Cervera, Hemtex etc? Det känns onödigt att köpa så många när man egentligen bara vill ha en eller två.
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Ibland, men man ska nog ha lite tur också. Jag minns en form som jag dumt nog INTE köpte, den har jag aldrig hittat igen. Det var ett får framifrån (eller kanske bakifrån). Senare hittade jag åtminstone ett från sidan, men jag letar fortfarande efter det där söta som jag såg en gång, jag tror det var på Konsum.