|
Vi är några som ska baka kakor i form av traktorer, och skulle då behöva ha en pepparkaksform i form av en traktor så man bara kan trycka ut dem snabbt  Är det någon som har tips på affär, gärna i uppsala, eller på nätet.
titti49zon6
09-10-2008, 19:51
Här finns det /www.formina.se
Jippie!! Det måste jag beställa så att Lilleman kan baka pepparkaks-"tatto" !!
Whoppie  Tog och beställde en, dock även en hög andra för att komma upp i 100kr  EDIT: jag ska försöka att lägga upp lite bilder på kakorna sedan
Tack titti för länken. Här ska beställas traktorformar, pingu m.fl
Jag beställde både traktor, lok, bil, motorcykel, ekorre, groda, sjöhäst, hus, fjäril och katt. I år blir det roligare att baka pepparkakorna.
Liiiivsfarlig sida! (Blev dyrt)
speciellt med 100kr som minsta köp
Myosotis
10-10-2008, 22:39
CITAT (titti49zon6 @ 09-10-2008, 20:51)  Här finns det /www.formina.se  Det var inte snällt. Här finns också en massa roliga saker, men jag vet inte om de har just traktorer: Kakburken
titti49zon6
11-10-2008, 05:32
Har ni något förlag på bra deg till att göra traktorer av? Jag funderade lite på bondkakor och sedna göra traktorer av  Men lite är kanske lite för rinnig av sig när man gräddar... Vill få tips!
Myosotis
14-10-2008, 08:07
Vad vill du baka för slags kakor? Jag har massor med recept, du får nog specificera lite. Smak? Tjocka, tunna, stabila? Enkla?
Några som är oemotståndliga, vi ska locka nya personer till vårat utskott på kåren. Kanske av lite tunnare typ max en cm. Kanske inte så mycket att gå på. Men dina två favoritrecept som passar till att skära ut med pepparkaksformat. Antingen att kan trycket ut kakorna med traktorformen före eller efter gräddning
Myosotis
15-10-2008, 18:53
Nu har jag lagt ut recept i receptavdelningen: Småkakor
Blev till slut rulltårtsbottnen med lite grejor uppepå  "Tyvärr" tog alla kakor slut och jag glömde fota innan....
Myosotis
16-10-2008, 11:40
Fast nu när jag har haft en massa besvär med att skriva recepten kan man väl begära att du bakar fler gånger - då kan du fota också...
Givetvis, men menade att just denna bakning blev uppäten innan några bilder blev tagna, tror jag... tog så många så det kanske kom med någon på traktorerna.
Nån som vet om såna här roliga pepparkaksformar finns i vanliga affärer som Åhléns, Cervera, Hemtex etc?  Det känns onödigt att köpa så många när man egentligen bara vill ha en eller två.
Myosotis
17-10-2008, 17:12
Ibland, men man ska nog ha lite tur också. Jag minns en form som jag dumt nog INTE köpte, den har jag aldrig hittat igen.  Det var ett får framifrån (eller kanske bakifrån). Senare hittade jag åtminstone ett från sidan, men jag letar fortfarande efter det där söta som jag såg en gång, jag tror det var på Konsum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|