Tobb
Vi är några som ska baka kakor i form av traktorer, och skulle då behöva ha en pepparkaksform i form av en traktor så man bara kan trycka ut dem snabbt smile.gif

Är det någon som har tips på affär, gärna i uppsala, eller på nätet.

smile.gif
titti49zon6
Här finns det /www.formina.se
Magdis
Jippie!! Det måste jag beställa så att Lilleman kan baka pepparkaks-"tatto" !! yahoo.gif
Tobb
Whoppie biggrin.gif Tog och beställde en, dock även en hög andra för att komma upp i 100kr tongue.gif

EDIT: jag ska försöka att lägga upp lite bilder på kakorna sedan smile.gif
Netha
Tack titti för länken. rose.gif

Här ska beställas traktorformar, pingu m.fl yahoo.gif
Magdis
Jag beställde både traktor, lok, bil, motorcykel, ekorre, groda, sjöhäst, hus, fjäril och katt. I år blir det roligare att baka pepparkakorna. smile.gif
MariaS
Liiiivsfarlig sida! crying.gif

(Blev dyrt)
Tobb
speciellt med 100kr som minsta köp tongue.gif
Myosotis
CITAT (titti49zon6 @ 09-10-2008, 20:51) *
Här finns det /www.formina.se

w00t.gif Det var inte snällt. nono.gif

Här finns också en massa roliga saker, men jag vet inte om de har just traktorer: Kakburken
titti49zon6
Ja du Myosotis, är du snällare yahoo.gif crazy.gif crazy.gif
Tobb
Har ni något förlag på bra deg till att göra traktorer av? Jag funderade lite på bondkakor och sedna göra traktorer av smile.gif Men lite är kanske lite för rinnig av sig när man gräddar...

Vill få tips! biggrin.gif
Myosotis
Vad vill du baka för slags kakor? Jag har massor med recept, du får nog specificera lite. Smak? Tjocka, tunna, stabila? Enkla?
Tobb
Några som är oemotståndliga, vi ska locka nya personer till vårat utskott på kåren.
Kanske av lite tunnare typ max en cm. Kanske inte så mycket att gå på. Men dina två favoritrecept som passar till att skära ut med pepparkaksformat.

Antingen att kan trycket ut kakorna med traktorformen före eller efter gräddning smile.gif
Myosotis
Nu har jag lagt ut recept i receptavdelningen: Småkakor
Tobb
Blev till slut rulltårtsbottnen med lite grejor uppepå smile.gif "Tyvärr" tog alla kakor slut och jag glömde fota innan....
Myosotis
Fast nu när jag har haft en massa besvär med att skriva recepten kan man väl begära att du bakar fler gånger - då kan du fota också... wink.gif
Tobb
Givetvis, men menade att just denna bakning blev uppäten innan några bilder blev tagna, tror jag... tog så många så det kanske kom med någon på traktorerna. wink.gif
faith
Nån som vet om såna här roliga pepparkaksformar finns i vanliga affärer som Åhléns, Cervera, Hemtex etc? confused.gif Det känns onödigt att köpa så många när man egentligen bara vill ha en eller två.
Myosotis
Ibland, men man ska nog ha lite tur också. Jag minns en form som jag dumt nog INTE köpte, den har jag aldrig hittat igen. sad.gif Det var ett får framifrån (eller kanske bakifrån). Senare hittade jag åtminstone ett från sidan, men jag letar fortfarande efter det där söta som jag såg en gång, jag tror det var på Konsum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon