| |
|
  |
Aurora/Miro |
|
|
|
|
26-10-2008, 19:01
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
En del har ju läst Myosotis senaste inlägg om räddningskatterna, att honan hon hade hemma hos sig stack ut. I fredags eftermiddag försvann Miro/Aurora ut genom dörren i ett obevakat ögonblick. Sedan dess har jag varken hört eller sett till henne. Troligen ligger hon och trycker någonstans, finns gott om husgrunder att krypa in under, eller vedbodar och liknande. Tycker ändå det är väldigt skönt att veta att hon nu är kastrerad och hoppas givetvis på att hon visar sig på verandan någon dag, men jag tvivlar på det. Och jag hoppas verkligen att hon inte är på väg neråt landet, fast det är väl ändå inte troligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 22:19
|
Medlem
Antal inlägg: 240
Medlem nr: 11 874

|
O nej, smet hon också iväg!  Skönt ändå att hon är kastrerad, hon borde vl komma tillbaka när det börjar kurra i magen. Vi håller alla tummar och tassar att hon ska komma hem snart igen!
--------------------
Bor och odlar i Norrköping, zon 2.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2008, 19:26
|

Medlem

|
Nix, tyvärr. Känner mig ganska sänkt för tillfället. Vill inte tänka på hur stackarn har det och vad som hänt henne. I söndags eftermiddag fick jag noja, var snabbt iväg för att handla, ca 3 km härifrån och där det är bra med trafik o motorvägen går precis ovan paradvägen i byn. Över vägen springer en katt som trotsar den rasande trafiken och sätter sig mellan paradvägen och motorvägen. Hjärtat for upp i halsgropen o jag tänkte snabbt: Miro... Fast det var för mycket vitt på den här katten för att vara Miro. Men så blev jag förbannad på ägarna som släpper ut en katt i sådan våldsam trafik, här finns fasen inte en kotte, förutom jag o andra kattdårar då, som stannar för en katt, än mindre ser upp för den.
Det är bara att hoppas att Miro har hittat gården på andra sidan åsen där det finns hästar, chansen att hon får mat där är stor i sådana fall. För hit lär hon nog inte återvända, hon hade ju ingen som helst känsomässig relation till mig, det hann ju aldrig bli så.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2008, 19:32
|
Medlem

|
Tråkigt - jag kan bara föreställa mig hur du mår av det. Ja, man får hoppas att hon hittade till gården eller nån snäll människa som matar henne.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2008, 19:58
|

Medlem

|
Jag har pratat med grannarna men de jobbar ju på dagarna och när de kommer hem är det mörkt, de lär inte se henne. Hon smyger säkert runt knutarna som en osynlig skugga. Och en kattfälla lär inte göra mycket här, det förutsätter att jag vet var hon är o det gör jag ju inte. O grannskapets katter är alla åpna och vill ha maten i fällan, den skulle vara smockfull på nolltid. Jaja, jag gjorde mitt bästa, kastrerad är hon ju o några småttingar från hennes sida kommer inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2008, 23:21
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (CillaM @ 28-10-2008, 19:26)  Nix, tyvärr. Känner mig ganska sänkt för tillfället. Vill inte tänka på hur stackarn har det och vad som hänt henne. I söndags eftermiddag fick jag noja, var snabbt iväg för att handla, ca 3 km härifrån och där det är bra med trafik o motorvägen går precis ovan paradvägen i byn. Över vägen springer en katt som trotsar den rasande trafiken och sätter sig mellan paradvägen och motorvägen. Hjärtat for upp i halsgropen o jag tänkte snabbt: Miro... Fast det var för mycket vitt på den här katten för att vara Miro. Men så blev jag förbannad på ägarna som släpper ut en katt i sådan våldsam trafik, här finns fasen inte en kotte, förutom jag o andra kattdårar då, som stannar för en katt, än mindre ser upp för den.
Det är bara att hoppas att Miro har hittat gården på andra sidan åsen där det finns hästar, chansen att hon får mat där är stor i sådana fall. För hit lär hon nog inte återvända, hon hade ju ingen som helst känsomässig relation till mig, det hann ju aldrig bli så. Är så ledsen för din skull och för att pisse valde att ge sig iväg, innan hon hann finna sig till rätta. Hoppas hoppas, hon trycker i närheten och ändå v'äljer att söka sig tillbaka Ingen kul väg över till andra sidan, men hon kan ha sökt sig in i samhället istället... håller tummarna för att hon snart väljer mat och värme, före friheten
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2008, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 1 595
Medlem nr: 5 429

|
Hej här en bra sida med tips på hur man ska göra när ens katt sprnger bort. http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/...rd.ArticleGroupSen kan man annosera på blocket, kostar lite men når ut till många. Eniro är gratis att annoserna på. Hitterkatte.ifokus har en bra tråde för borttappade katter och många kattälskare som håller ögonen öppna. http://www.katt.nu/ har en gratis annonssida, men det är lite svår att koma in på i bland, åtminstonde för mig. Hoppas Miro kommer hem igen, var hon idmärkt? Iså fall är chansen större att om någon hittar henne så hittar de dig.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2008, 09:48
|

Medlem

|
Miro blev aldrig öronmärkt i samband med kastreringen då det blev bråttom och jag inte hade/har pengar just då och nu för det. Jag har letat runt och runt i området, pratat med grannarna om henne och snokat under deras altaner, bodar osv. Dessvärre är det så att området är kattrikt och på kvällar o nätter går det inte att vandra runt hos grannarna. Om hon är kvar i området så får jag hoppas hon blir tillräckligt hungrig för att komma tillbaka, är hon inte kvar får vi hoppas att någon hittar henne och på något sätt meddelar sig i nån tidning.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2008, 18:58
|

Medlem

|
Det kan finnas lite hopp om att Miro ligger och trycker hos en av mina grannar. Han har också katter, och en hund men sa sig förrut ha sett en katt som han inte kände igen sen tidigare. Men han kunde inte svara på frågorna, ifall katten hade en lång, tunn svans och vitt i ansiktet. Miro har ju så fina höstfärger att hon hur lätt som helst smälter in bland höstlöven på marken, vilket är en nackdel, just nu.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2008, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Stackars Cilla. Som du har satsat i tid och känslor på lilla Mio och så går det så här. Fast än ska vi väl inte ge upp hoppet....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2008, 20:43
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (CillaM @ 29-10-2008, 20:40)  Nä, än ger jag inte upp hoppet. Det går som det går, är det inte meningen så är det bara att inse faktum. Bara man gör sitt bästa så räcker egentligen det, även om det inte alltid räcker. Om det nu var nån som fattar vad jag menar  Jodå, jag fattar precis...och det är bra att du ser det så....  edit: skrivfel
Redigerat av Aqvakul: 03-11-2008, 17:29
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2008, 07:46
|
Medlem

|
Oh, jag hoppas att det är Miro som grannen sett!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|