Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aurora/Miro
          Myosotis
          Inlägg 18-10-2008, 11:44
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Hur går det?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          CillaM
          Inlägg 19-10-2008, 11:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Jo då, hon mår bättre och bättre. Får sina rusningstider på kvällen. Roligt att se är när hon iakttar de andra och vad de gör och sedan går och gör precis samma sak. Men det gäller förstås inte att hänga och slänga i gardinerna, det är hon helt ensam om. wink.gif

Miro En nyfiken men lite avvaktande Miro

Citera
          CillaM
          Inlägg 26-10-2008, 19:01
          Länk hit: #23

Medlem

En del har ju läst Myosotis senaste inlägg om räddningskatterna, att honan hon hade hemma hos sig stack ut. I fredags eftermiddag försvann Miro/Aurora ut genom dörren i ett obevakat ögonblick. Sedan dess har jag varken hört eller sett till henne. Troligen ligger hon och trycker någonstans, finns gott om husgrunder att krypa in under, eller vedbodar och liknande. Tycker ändå det är väldigt skönt att veta att hon nu är kastrerad och hoppas givetvis på att hon visar sig på verandan någon dag, men jag tvivlar på det. Och jag hoppas verkligen att hon inte är på väg neråt landet, fast det är väl ändå inte troligt.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 26-10-2008, 22:11
          Länk hit: #24

Medlem

sad.gif Fortfarande ingen Miro? trostar.gif Hoppas du hittar henne snart. Konstig slump att båda katterna bestämde sig för att försvinna. Men jag tror inte att Miro är på väg till Skåne, det måste väl ändå vara för långt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          flinga100
          Inlägg 26-10-2008, 22:19
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 240
          Medlem nr: 11 874

O nej, smet hon också iväg! crying.gif Skönt ändå att hon är kastrerad, hon borde vl komma tillbaka när det börjar kurra i magen.

Vi håller alla tummar och tassar att hon ska komma hem snart igen!

--------------------
          Bor och odlar i Norrköping, zon 2.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-10-2008, 15:21
          Länk hit: #26

Medlem

Har du hittat henne än?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          CillaM
          Inlägg 28-10-2008, 19:26
          Länk hit: #27

Medlem

Nix, tyvärr. Känner mig ganska sänkt för tillfället. Vill inte tänka på hur stackarn har det och vad som hänt henne. I söndags eftermiddag fick jag noja, var snabbt iväg för att handla, ca 3 km härifrån och där det är bra med trafik o motorvägen går precis ovan paradvägen i byn. Över vägen springer en katt som trotsar den rasande trafiken och sätter sig mellan paradvägen och motorvägen. Hjärtat for upp i halsgropen o jag tänkte snabbt: Miro... Fast det var för mycket vitt på den här katten för att vara Miro. Men så blev jag förbannad på ägarna som släpper ut en katt i sådan våldsam trafik, här finns fasen inte en kotte, förutom jag o andra kattdårar då, som stannar för en katt, än mindre ser upp för den.

Det är bara att hoppas att Miro har hittat gården på andra sidan åsen där det finns hästar, chansen att hon får mat där är stor i sådana fall. För hit lär hon nog inte återvända, hon hade ju ingen som helst känsomässig relation till mig, det hann ju aldrig bli så.

Citera
          flinga100
          Inlägg 28-10-2008, 19:32
          Länk hit: #28

Medlem

trostar.gif

Tråkigt - jag kan bara föreställa mig hur du mår av det. Ja, man får hoppas att hon hittade till gården eller nån snäll människa som matar henne.

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-10-2008, 19:52
          Länk hit: #29

Medlem

crying.gif trostar.gif Stackars dig och stackars Miro. Det här var ju inte bra alls. Du trodde att hon var i buskarna i början, men då verkar hon inte vara kvar där? Jag tänkte om du kunde låna en kattfälla, men det är kanske dumt. Jag vet ju inte hur mycket katter där finns.
          Har du satt upp lappar? Pratat med folk?
          Jag fortsätter att hålla tummarna i alla fall, ge inte upp hoppet! kompiskram.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          CillaM
          Inlägg 28-10-2008, 19:58
          Länk hit: #30

Medlem

Jag har pratat med grannarna men de jobbar ju på dagarna och när de kommer hem är det mörkt, de lär inte se henne. Hon smyger säkert runt knutarna som en osynlig skugga. Och en kattfälla lär inte göra mycket här, det förutsätter att jag vet var hon är o det gör jag ju inte. O grannskapets katter är alla åpna och vill ha maten i fällan, den skulle vara smockfull på nolltid. Jaja, jag gjorde mitt bästa, kastrerad är hon ju o några småttingar från hennes sida kommer inte.

Citera
          pejori
          Inlägg 28-10-2008, 23:21
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (CillaM @ 28-10-2008, 19:26) *
          Nix, tyvärr. Känner mig ganska sänkt för tillfället. Vill inte tänka på hur stackarn har det och vad som hänt henne. I söndags eftermiddag fick jag noja, var snabbt iväg för att handla, ca 3 km härifrån och där det är bra med trafik o motorvägen går precis ovan paradvägen i byn. Över vägen springer en katt som trotsar den rasande trafiken och sätter sig mellan paradvägen och motorvägen. Hjärtat for upp i halsgropen o jag tänkte snabbt: Miro... Fast det var för mycket vitt på den här katten för att vara Miro. Men så blev jag förbannad på ägarna som släpper ut en katt i sådan våldsam trafik, här finns fasen inte en kotte, förutom jag o andra kattdårar då, som stannar för en katt, än mindre ser upp för den.

Det är bara att hoppas att Miro har hittat gården på andra sidan åsen där det finns hästar, chansen att hon får mat där är stor i sådana fall. För hit lär hon nog inte återvända, hon hade ju ingen som helst känsomässig relation till mig, det hann ju aldrig bli så.

Är så ledsen för din skull och för att pisse valde att ge sig iväg, innan hon hann finna sig till rätta.
          Hoppas hoppas, hon trycker i närheten och ändå v'äljer att söka sig tillbaka tummenupp.gif

Ingen kul väg över till andra sidan, men hon kan ha sökt sig in i samhället istället...
          håller tummarna för att hon snart väljer mat och värme, före friheten tummenupp.gif kompiskram.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anic
          Inlägg 29-10-2008, 08:57
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 595
          Medlem nr: 5 429

Hej här en bra sida med tips på hur man ska göra när ens katt sprnger bort.

http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/...rd.ArticleGroup

Sen kan man annosera på blocket, kostar lite men når ut till många.

Eniro är gratis att annoserna på.

Hitterkatte.ifokus har en bra tråde för borttappade katter och många kattälskare som håller ögonen öppna.

http://www.katt.nu/ har en gratis annonssida, men det är lite svår att koma in på i bland, åtminstonde för mig.

Hoppas Miro kommer hem igen, var hon idmärkt? Iså fall är chansen större att om någon hittar henne så hittar de dig.

Citera
          CillaM
          Inlägg 29-10-2008, 09:48
          Länk hit: #33

Medlem

Miro blev aldrig öronmärkt i samband med kastreringen då det blev bråttom och jag inte hade/har pengar just då och nu för det. Jag har letat runt och runt i området, pratat med grannarna om henne och snokat under deras altaner, bodar osv. Dessvärre är det så att området är kattrikt och på kvällar o nätter går det inte att vandra runt hos grannarna. Om hon är kvar i området så får jag hoppas hon blir tillräckligt hungrig för att komma tillbaka, är hon inte kvar får vi hoppas att någon hittar henne och på något sätt meddelar sig i nån tidning.

Citera
          CillaM
          Inlägg 29-10-2008, 18:58
          Länk hit: #34

Medlem

Det kan finnas lite hopp om att Miro ligger och trycker hos en av mina grannar. Han har också katter, och en hund men sa sig förrut ha sett en katt som han inte kände igen sen tidigare. Men han kunde inte svara på frågorna, ifall katten hade en lång, tunn svans och vitt i ansiktet. Miro har ju så fina höstfärger att hon hur lätt som helst smälter in bland höstlöven på marken, vilket är en nackdel, just nu.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 29-10-2008, 20:18
          Länk hit: #35

Medlem

Hoppas att det är hon!!!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-10-2008, 20:27
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Stackars Cilla. Som du har satsat i tid och känslor på lilla Mio och så går det så här. Fast än ska vi väl inte ge upp hoppet.... smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          CillaM
          Inlägg 29-10-2008, 20:40
          Länk hit: #37

Medlem

Nä, än ger jag inte upp hoppet. Det går som det går, är det inte meningen så är det bara att inse faktum. Bara man gör sitt bästa så räcker egentligen det, även om det inte alltid räcker. Om det nu var nån som fattar vad jag menar blink.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-10-2008, 20:43
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (CillaM @ 29-10-2008, 20:40) *
          Nä, än ger jag inte upp hoppet. Det går som det går, är det inte meningen så är det bara att inse faktum. Bara man gör sitt bästa så räcker egentligen det, även om det inte alltid räcker. Om det nu var nån som fattar vad jag menar blink.gif

Jodå, jag fattar precis...och det är bra att du ser det så.... bravo.gif

edit: skrivfel

Redigerat av Aqvakul: 03-11-2008, 17:29

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          flinga100
          Inlägg 30-10-2008, 07:46
          Länk hit: #39

Medlem

Oh, jag hoppas att det är Miro som grannen sett!

--------------------

Citera
          malin72
          Inlägg 03-11-2008, 17:11
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

hur går det unsure.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 00:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon