CITAT (Snöflinga @ 13-10-2008, 22:04)

---klipp---
Fast det måste nog mycket annat till, än att jag blir vegeterian, för att stoppa skövlingen

jo jag vet, men sen jag blev vegetarian har min ångest halverats (ok ökat lite efetr ett tag men det är av andra faktorer tex jobb) och det är nog med motivering för mig att inte äta kött mer. bland annat för jag tycker att vegetariskt är minst lika gott om inte godare. ska nog gå över till att bli vegan om allt går som jag vill

och (svar till vem det nu va som sa att det inte är hälsosamt) med vegetarisk kost kan man mycket väl leva ett halsosamt liv och få i sig nog med näring, vitaminer, mineraler etc
jag menar enligt studier ska vegetarianer leva ca 5 år längre än blandkostare (men då vet man ju inte om det är pga maten eller för att man lever nyttigare i snitt som vegetarian) min kost har tex blivit betydligt bättre sen jag gick över till att vara vegetarian. det finns till och med elitidrottare som är veganer (hört talas om veganrunners?)
och man behöver ju inte börja med att vara vegan direkt man kan börja med att äta et vegetariskt mål/vecka kanske man stannar där kanske märker man hur mkt gott det finns i det vegetariska köket och äter mer vegetariskt (det var lite så jag började)
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.