Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > HJÄLP med änglatrumpeter, Tappar blad
          nfrma
          Inlägg 13-10-2008, 12:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 19 374

Hej!
          Jag är nybörjare på änglatrumpeter. Jag har två plantor varav den ena har börjat få rejäla skott. För ca en vecka sedan så tog jag in dem i källaren för det började bli kallt ute. Det är ca 17 grader varmt i källaren och jag har belysningen på dagtid. Nu har båda plantorna i princip tappat alla blad. Kvar är toppbladen och skotten. Vad har hänt? Vad ska jag göra? Är de på g att dö??

MVH/Fredrik

Citera
          Irene_L
          Inlägg 13-10-2008, 12:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Nejdå..det är ingen fara. Dom gör så när dom kommer in. Så här såg mina ut i januari:

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          MariaS
          Inlägg 13-10-2008, 12:59
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (nfrma @ 13-10-2008, 13:26) *
          Hej!
          Jag är nybörjare på änglatrumpeter. Jag har två plantor varav den ena har börjat få rejäla skott. För ca en vecka sedan så tog jag in dem i källaren för det började bli kallt ute. Det är ca 17 grader varmt i källaren och jag har belysningen på dagtid. Nu har båda plantorna i princip tappat alla blad. Kvar är toppbladen och skotten. Vad har hänt? Vad ska jag göra? Är de på g att dö??

MVH/Fredrik

Normalt betende. Var nu försiktig med vattningen i vinter. Ge bara ngn gång per månad och ytterst lite.