Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Anonyma odlaister?, Varför vara inne på forumet anonymt...
          Betty
          Inlägg 14-10-2008, 10:17
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Wilmer @ 14-10-2008, 10:56) *
          Jag kan tillägga att även om du loggar in som anonym syns det i min profil om du varit och hälsat på! Där lämnar även den anonyme fotspår naughty.gif Har jag själv sett hos mig.
          Jasså, intressant! shy.gif Hur då?

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          DragonLady
          Inlägg 14-10-2008, 10:34
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Ja nu ramlade nog poletten ner hos mig med.. fattade ingenting av denna tråden först. wacko.gif
          Hade ingen aning om vad ni menade med "anonym", tydligen är jag det också då.. var ändrar man det? om man nu orkar...

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Anki V
          Inlägg 14-10-2008, 10:43
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Jag anser inte att det finna något allmänintresse om jag är inloggad på odla eller inte….föresten vill man veta om en användare är inloggad så kan man det ändå.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-10-2008, 10:46
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (DragonLady @ 14-10-2008, 11:34) *
          Ja nu ramlade nog poletten ner hos mig med.. fattade ingenting av denna tråden först. wacko.gif
          Hade ingen aning om vad ni menade med "anonym", tydligen är jag det också då.. var ändrar man det? om man nu orkar...

Då får man logga ut och en logga in igen och bocka av "anonym"

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-10-2008, 11:08
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Betty @ 14-10-2008, 09:29) *
          Jag är inloggad som Anonym - för att man kan vara det.
          Jag har inget att dölja jag heller - man behöver inte ha en dold agenda för att inte vilja bli utsatt för allmän kontroll hela tiden tummenupp.gif .
          Jag fattar inte varför någon vill kunna ha koll på vad alla andra gör hela tiden, vilka som kollar i sina egna eller andras album, vem som hanterar sin brevlåda, vem som svarar på inlägg just nu, vem som läser inlägg just nu - och vilket, vilka som kollar ens eller någon annans profil.
          Varför vill man veta sånt?

Vi lever i ett kontrollsamhälle, övervakningskameror nästan överallt - kan väl va skönt att slippa bevakning nån gång!

Huvudet på spiken Betty!
          Därför är jag också anonym! ninja.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Wilmer
          Inlägg 14-10-2008, 11:23
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Betty @ 14-10-2008, 11:17) *
          Jasså, intressant! shy.gif Hur då?

Även om du är inloggad som anonym så lämnar du fotspår i "senaste besökare" om du kollar in någons profil! Testa själv!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Alba
          Inlägg 14-10-2008, 11:29
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Irene_L @ 14-10-2008, 09:59) *
          Ja så är det..det syns inte när du skriver ett inlägg om du är inloggad anonymt. Är man inte inloggad anonymt står den som just skriver med "lutande" namn längst ner under tråden.

..................................
          Jaha..så har ni redan fått svaret.....ojoj vad långsam jag är giggle.gif

Aha....det visste jag inte.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-10-2008, 11:30
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Wilmer @ 14-10-2008, 12:23) *
          Även om du är inloggad som anonym så lämnar du fotspår i "senaste besökare" om du kollar in någons profil! Testa själv!

Jag var inne på din profil nyss Wilmer, inte kan du väl se det?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Alba
          Inlägg 14-10-2008, 11:32
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Wilmer @ 14-10-2008, 12:23) *

Nu har jag titatt i din profil. Jag är inloggad som anonym.
          Var ser du att jag varit inne ?

Jag har inget att dölja jag heller - man behöver inte ha en dold agenda för att inte vilja bli utsatt för allmän kontroll hela tiden tummenupp.gif .
          Jag fattar inte varför någon vill kunna ha koll på vad alla andra gör hela tiden, vilka som kollar i sina egna eller andras album, vem som hanterar sin brevlåda, vem som svarar på inlägg just nu, vem som läser inlägg just nu - och vilket, vilka som kollar ens eller någon annans profil.

Vi lever i ett kontrollsamhälle, övervakningskameror nästan överallt - kan väl va skönt att slippa bevakning nån gång!

Precis vad jag vill uttrycka.....men du gör det så mycket bättre. rose.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-10-2008, 11:36
          Länk hit: #50

Medlem

Men jösses det ni skriver får mej bara att än mer fundera på hur nyfikna o snokande människor är egentligen.

Själv kollar jag aldrig efter om någon är inloggad eller inte och det är mycket sällan jag ens går in i min egen profil och kollar. Struntar fullkomligt i om någon anonymt kollat min profil, varför skulle det vara intressant.

Jag läser och skriver i diverse trådar och använder ibland PM-funktionen. Jag har inget som helst behov av att rota runt i profiler eller arkiv för att kolla vad andra pysslar med. Det räcker så bra med det man ser i trådarna.

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 14-10-2008, 11:39
          Länk hit: #51

Medlem

En sak som jag blivit ifrågasatt för var i chatten.

Om jag loggar in på morgonen i chatten som ej anonym ......låter inloggningen står kvar hela dagen.....även om jag inte chattar en hel dag.
          Då syns det längst ner i forumet att jag är inloggad i chatten.

De som då har för lite att göra har ifrågasatt att jag sitter och chattar hela dagar.

Man borde ju inte bry sig....... men........ det stör mig att en del bryr sig om bagateller.

So what....om jag chattar 8 tim / dag........jag stör väl ingen med det (bara den jag chattar med....kanske biggrin.gif )

Detta är en anledning till att jag är anonym. coolgleam.gif
          Tänka .....nu måste man förklara sig också. cool.gif Vaddå....kontrollsamhälle. g.gif

Redigerat av Alba: 14-10-2008, 11:42

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-10-2008, 11:53
          Länk hit: #52

Medlem

Ja också en väldigt bra förklaring Alba. tummenupp.gif

Jag tycker att det är obegripligt att någon kan ifrågasätta andra på det viset. wacko.gif

--------------------

Citera
          DragonLady
          Inlägg 14-10-2008, 12:44
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Ok.. får väl kolla på det när jag måste logga in någon gång då, som det är nu så loggas jag tydligen in automatiskt o det e ju bra tummenupp.gif att andra tydligen inte vet/ser vad jag gör på forumet är ju ointressant för min del, lika ointressant är det vad andra gör, vill någon mig något, eller fråga vad jag gör så finns det ju pm flirting.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Bettis
          Inlägg 14-10-2008, 12:47
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (*Stintan* @ 14-10-2008, 12:36) *
          Men jösses det ni skriver får mej bara att än mer fundera på hur nyfikna o snokande människor är egentligen.

Själv kollar jag aldrig efter om någon är inloggad eller inte och det är mycket sällan jag ens går in i min egen profil och kollar. Struntar fullkomligt i om någon anonymt kollat min profil, varför skulle det vara intressant.

Jag läser och skriver i diverse trådar och använder ibland PM-funktionen. Jag har inget som helst behov av att rota runt i profiler eller arkiv för att kolla vad andra pysslar med. Det räcker så bra med det man ser i trådarna.

tummenupp.gif tummenupp.gif samma här är aldrig runt och tittar vad andra gör blink.gif vad har man för nytta av det confused.gif ibland kan jag ha tittat var någon bor, vilken del av landet om dom nämner något om väder eller något.

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 14-10-2008, 12:52
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Biggan_ @ 14-10-2008, 12:30) *
          Jag var inne på din profil nyss Wilmer, inte kan du väl se det?

no.gif Nej det kan jag ju inte.. Men så knepigt, jag har varit med om att någon inte synts som inloggad men som ändå tassat förbi min profil! Ja, då tar jag tillbaka det. slap.gif

CITAT (Alba @ 14-10-2008, 12:39) *
          En sak som jag blivit ifrågasatt för var i chatten.

Om jag loggar in på morgonen i chatten som ej anonym ......låter inloggningen står kvar hela dagen.....även om jag inte chattar en hel dag.
          Då syns det längst ner i forumet att jag är inloggad i chatten.

De som då har för lite att göra har ifrågasatt att jag sitter och chattar hela dagar.

Man borde ju inte bry sig....... men........ det stör mig att en del bryr sig om bagateller.

So what....om jag chattar 8 tim / dag........jag stör väl ingen med det (bara den jag chattar med....kanske biggrin.gif )

Detta är en anledning till att jag är anonym. coolgleam.gif
          Tänka .....nu måste man förklara sig också. cool.gif Vaddå....kontrollsamhälle. g.gif

Hur ska då inte JAG bli ifrågasatt som ibland är inloggad i chatten dubbelt naughty.gif har så lite att göra att jag chattar med mig själv.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Alba
          Inlägg 14-10-2008, 12:54
          Länk hit: #56

Medlem

Ja Wilmer då är det kris......men att prata för sig själv ger ju också de bästa svaren. naughty.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 14-10-2008, 13:05
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Wilmer @ 14-10-2008, 13:52) *
          Hur ska då inte JAG bli ifrågasatt som ibland är inloggad i chatten dubbelt naughty.gif har så lite att göra att jag chattar med mig själv.

a0a.gif a0a.gif ja du Wilmer detta fenomen har jag funderat över många gånger a0a.gif senast igår var det väl du var inne och pratade med dig själv laugh.gif

annars så säger bla Irene och Alba om varför jag smyger ninja.gif för jag är så hemlig whist.gif nä men det är så som dom säger ...så jobbigt som förr att man fick höra vaddå gör du inget annat än chattar duh.gif jaha så hade man glömt att man var där eller som jag är alltid inloggad....men snälla nån vad har du för liv..sitter på Odla kl 5 på morgonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          så japp alltid inloggad och då och då här tom rolleyes.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Chamomille
          Inlägg 14-10-2008, 13:06
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (*Stintan* @ 14-10-2008, 12:36) *

Gud så bra skrivet. Tack! Hur fasiken kan man sitta och bry sig om ifall någon är anonymt inloggad??? Jag menar, det syns ju vem som har skrivit ett inlägg. Vad är problemet???

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Gillan
          Inlägg 14-10-2008, 13:09
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag tycker också det Betty skriver är klockrent tummenupp.gif . Jag kan heller inte förstå vad det skulle vara för allmännintresse att veta om jag är inloggad eller ej. Är jag aktiv så syns ju det. Jag är alltid här som anonym...........

Det här med att gå in i varandras profiler gör man ibland för att få reda på var folk bor (zon). Alla har ju inte det i sin signatur. Ibland blir man intresserad av någon som man tycker skriver på nåt speciellt sätt och då kan det vara kul och få se vad personen skriver om sig själv. Det tycker inte jag är att snoka. Profilen finns ju där för att andra ska kunna se vem man pratar med dunno.gif . Själv tycker jag bara det är positivt om jag ser att nån varit inne bravo.gif

CITAT (Chamomille @ 14-10-2008, 14:06) *
          Gud så bra skrivet. Tack! Hur fasiken kan man sitta och bry sig om ifall någon är anonymt inloggad??? Jag menar, det syns ju vem som har skrivit ett inlägg. Vad är problemet???

Håller jag med om tummenupp.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          herkules
          Inlägg 14-10-2008, 13:35
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

nu gillar jag ju övervakningskameror men annars håller jag med i allt det du skriver! tummenupp.gif
          jag läser alltid utan att logga in, loggar in då jag vill svara eller om det är några foton i någon bildtråd jag vill se.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 09:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon